Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Smålänningar smartast
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Lindeberg
Aftonblaskan

Härligt att man är uppfödd och bor i Kronoberg salute.gif

edit: borde vara funkis nu
edit II: nu då 7.gif
Honken
Fick en 8:a på testet då det begav sig horny.gif
Azan_Gb
7. kommer skåne.

Gävleborg borde känna sig dumma ( nu har jag trampat på en ömm tåå)
Lindeberg
Jag letar genast fram mitt resultat från mönstringen för att jämföra salute.gif

edit: gav upp letandet. Har inkallelseorder, sjukvårdsutbildningspärm, några nummer av värnpliktsnytt, fältnytt, och övrig info från Ing2 på ett och samma ställe. Men resultatet från mönstringen har jag tydligen placerat på helt annan adress mad.gif Härligt dock att bläddra igenom sjukvårdsprylarna, inte utan att man vill tillbaka salute.gif
Dahlberg
QUOTE (Marzocchi @ Jul 9 2003, 19:01 )
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,329362,00.html

Härligt att man är uppfödd och bor i Kronoberg  ,O

Är det bara jag som har problem att komma in på "http://aftonblaskan/"?! Du får nog fixa om länken...
Sgt. Larsson
QUOTE (Marzocchi @ Jul 9 2003, 19:47 )
Jag letar genast fram mitt resultat från mönstringen för att jämföra  salute.gif

edit: gav upp letandet. Har inkallelseorder, sjukvårdsutbildningspärm, några nummer av värnpliktsnytt, fältnytt, och övrig info från Ing2 på ett och samma ställe. Men resultatet från mönstringen har jag tydligen placerat på helt annan adress  mad.gif    Härligt dock att bläddra igenom sjukvårdsprylarna, inte utan att man vill tillbaka  salute.gif

Oroa dig inte, står ju inte ens vad man fick i siffror *grr* mad.gif
Vargas
Fick 9:a på inskrivningsprovet och 9:a på inträdesprovet till OHS. Södermanland.
Panzerfaust
fick en 9a, vilket självklart påverkade dalarnas höga %
biggrin.gif
Azan_Gb
QUOTE (Vargas @ Jul 9 2003, 20:50 )
Fick 9:a på inskrivningsprovet och 9:a på inträdesprovet till OHS. Södermanland.

vilket var svårast
Vargas
QUOTE (Azan_Gb @ Jul 9 2003, 21:35 )
QUOTE (Vargas @ Jul 9 2003, 20:50 )

vilket var svårast

OHS-provet var lite svårare enligt min upplevelse. Var mer utmanande på något sätt. Nu fick jag inte 9:a på alla del-prov, fick en 8:a och en 7:a på nåt av dom, men det räckte till en total-9:a i alla fall ... 6n.gif

Edit: Kom ihåg att dessa prov inte är allt. Det finns fler aspekter på att vara "smart"
Yman
Det hade varit kul att se vad Skaraborg hade haft för resultat.
Efter att vi gick och blev ett "storlän" så kom ju alla sega Göteborgare och drog ned resultaten biggrin.gif

//Yman, skrev en 9:a horny.gif
LYNX
Jag bor i Västragötalandslän och då jag inte bara är dum ( nu snackar vi
"blondin" dum ) utan också kraftigt omdömeslös så känner jag att jag får
ta på mig skulden för vår placering på listan. blink.gif blink.gif blink.gif
Ingbat/I19
Jag kilade in på en stadig 8. Vad jag hade på MHS-provet minns jag inte, fick inte med mig nåt papper.
Sillen
Vad jag tycker är lite konstigt är att varken inkrivningsprovet eller psykologens utlåtande graderas i siffror på pappret man fick med sig hem. Är det "fulare" att ange sånt i siffror, eller? ;)
Mårten
Den här trådens ämne pekar på att snålhet och intelligens går hand i hand...
Lindeberg
Bevis/undersökning för att smålänningar är snåla önskas!
Mårten
Sorry, visade inte ironin i mitt påstående. Är själv smålänning, iaf född av småländska föräldrar...
Limp
QUOTE (Azan_Gb @ Jul 9 2003, 19:31 )

Jag: 3.gif Malajn.gif :Azan

Vi är inte alls det dumma i Gävleborg, bara lite intellektuellt handikappade blink.gif
Ingbat/I19
QUOTE (Sillen @ Jul 11 2003, 16:24 )
Vad jag tycker är lite konstigt är att varken inkrivningsprovet eller psykologens utlåtande graderas i siffror på pappret man fick med sig hem. Är det "fulare" att ange sånt i siffror, eller? ;)

I mina papper graderas allt med siffror (utom tjänstbarhet som graderas med bokstäver)
Vargas
QUOTE (Limp @ Jul 11 2003, 18:35 )

Vi är inte alls det dumma i Gävleborg, bara lite intellektuellt handikappade blink.gif

Precis. De som bor i Gävleborg är inte dumma, de har bara otur när de tänker ... vissel.gif
LimpFish
meh! jag e juh från V Götaland och jag fick 9a o högsta betyg av psykologen osv! jag är ovanlig dåh.. lr? blink.gif
Doggydriver
QUOTE (Vargas @ Jul 11 2003, 21:00 )

Precis. De som bor i Gävleborg är inte dumma, de har bara otur när de tänker ... vissel.gif

Hahaha, Gävleborgare i all ära, tack och lov för att i alla fall Bollnäs efter senaste undersökningen låg över standardsnittet för kommunerna, och inte skäms jag för min 9'a biggrin.gif

Hm, undrar då vilka som drar ned snitte, Limp, du har ingen aning antar jag? ;)
LimpFish
QUOTE (Toll @ Aug 1 2003, 01:54 )
QUOTE (Vargas @ Jul 11 2003, 21:00 )

Hahaha, Gävleborgare i all ära, tack och lov för att i alla fall Bollnäs efter senaste undersökningen låg över standardsnittet för kommunerna, och inte skäms jag för min 9'a biggrin.gif

Hm, undrar då vilka som drar ned snitte, Limp, du har ingen aning antar jag? ;)

haha ingen aning, Toll! Inte fint "9-folk" som vi iaf! :P

edit: svårt o skriva rätt när det e sent ibland
zaitoh
brukar inte töreboda vara sämst?
Torak
Jag ar inte smalandare - snarare halften stockholmare, halften engelsman - men Mamma och hela hennes sida av slakten ar fran Vaxjotrakten. Kanske forklarar varfor jag fick 100% pa inskrivningstestet, och var klar efter mindre an halva tiden....

Fick dock 2 pa styrketestet, sa det jamnar val ut sig.. biggrin.gif
Panzerfaust
QUOTE (Torak @ Aug 1 2003, 21:38 )
Jag ar inte smalandare - snarare halften stockholmare, halften engelsman - men Mamma och hela hennes sida av slakten ar fran Vaxjotrakten.  Kanske forklarar varfor jag fick 100% pa inskrivningstestet, och var klar efter mindre an halva tiden....

Fick dock 2 pa styrketestet, sa det jamnar val ut sig.. biggrin.gif

Jag hadde ockås fullpott fast på styrkan fick jag bara en 4a biggrin.gif
Torak
Jag var klar med inskrivningsprovet och morseprovet innan de andra var halvvags - fast jag korde ju i o f s morsen... ;)
P-86
Blir till att förbättra Gävleborgs siffror en aning när jag ska till att skriva. Inga problem.

Brist på ett regemente och med det militäranda kan ju inverka en aning. En del gör ju bort sig för att få slippa. Men å andra sidan, hur många regementen har Småland nu? Det är bara att konstatera faktum...

//X-länning -tillhör inte dem som kommer att sänka snittet. smile.gif
Ezaey
<skryt>Själv fick jag 9:a på inskrivningsprovet och 8:a på styrkeprovet</skryt> ;)
Fu Dahlberg
QUOTE (Yman @ Jul 9 2003, 23:05 )
Efter att vi gick och blev ett "storlän" så kom ju alla sega Göteborgare och drog ned resultaten  biggrin.gif

//Yman, skrev en 9:a  horny.gif

been there, done that....

//Fu_Dahlberg - som förövrigt hadde högsta betyget från Psykologen också...
alien.gif
johanp
ingen som råkar ha sett nån säker siffra på hur stor andel av de mönstrade som skriver nior? kul att veta vart man ligger ungefär.. =)
Andreas
QUOTE (johanp @ Aug 8 2003, 18:17 )
ingen som råkar ha sett nån säker siffra på hur stor andel av de mönstrade som skriver nior? kul att veta vart man ligger ungefär.. =)

Kolla på Pliktverkets hemsida under statistik så ska du nog hitta det. smile.gif

För övrigt skrev jag en 8:a på inskrivningsprovet men så blir det när man glömmer att ha någon som helst koll på tiden och börjar med inskrivningsprov alldeles för tidigt när man är morgontrött. smile.gif
NBC
Hehe det var 2 st år 2002 som fick KB tjänst i Marinen, trodde inte ens att dom hade det smile.gif 6 st hos Hkpflottiljen
granQ
QUOTE (Marzocchi @ Jul 9 2003, 18:01 )
Aftonblaskan

Härligt att man är uppfödd och bor i Kronoberg  salute.gif

edit II: nu då  7.gif

snyggt intryck med så många "edit".
akula
Men å andra sidan, sedan när tror vi på något som står i aftonbladet. Östergötland borde naturligtvis inta sin plats i toppen (nr 5 ha). Jag ser detta som en konspriation mot oss, antagligen för att resten av landet är avundsjuka på vår dialekt.

Träligt att bara vara femma!!!
LimpFish

4% får 9a enligt psykologen på pliktverket.. har för mej jag sett nåt diagram på det me... lika många som får 9a får 1a.. lika många som får 8a får 2a osv...
Mozza
QUOTE (LimpFish @ Aug 10 2003, 03:39 )

4% får 9a enligt psykologen på pliktverket.. har för mej jag sett nåt diagram på det me... lika många som får 9a får 1a.. lika många som får 8a får 2a osv...

Letade upp siffrorna från 2002:

1:a -> 3.25 %
2:a -> 6.43 %
3:a -> 11.68 %
4:a -> 16.12 %
5:a -> 20.33 %
6:a -> 17.83 %
7:a -> 12.83 %
8:a -> 7.49 %
9:a -> 4.04 %

/Siffernisse
johanp
vart fann ni dessa siffror? hittade bara massa medeltal överallt.
krille83_gbg
hmmm...verkar vara en överrepresentation av 8:or och 9:or här...stämmer förmodligen inte överrens med verkligheten, snitter i hela Sverige ligger på strax över 5. Själv kan jag erkänna ärligt att jag fick en 7:a på inskrivninsprovet. fun_icon_nana.gif
Lindeberg
QUOTE (granQ @ Aug 9 2003, 12:21 )
QUOTE (Marzocchi @ Jul 9 2003, 18:01 )
Aftonblaskan

Härligt att man är uppfödd och bor i Kronoberg  salute.gif

edit II: nu då  7.gif

snyggt intryck med så många "edit".

Nu var det ju lämpligheten som befäl som artikeln och topicen handlar om, inte huruvida man lyckas klistra in en korrekt länk på ett forum dry.gif biggrin.gif salute.gif vissel.gif
softfeel
QUOTE (Yman @ Jul 9 2003, 23:05 )
Efter att vi gick och blev ett "storlän" så kom ju alla sega Göteborgare och drog ned resultaten  biggrin.gif

//Yman, skrev en 9:a  horny.gif

Göteborg hade 4,918 i snitt på inskrivningsprovet år 2002.

Den kommunen du bor i hade 4,896 i snitt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.