När jag mönstrade så kunde jag visa läkarintyg på att jag varit förskyld i en 3 veckor när jag kom up. Hadde dock ringt till dem innan och raporterat detta par dagar i förväg, svaret jag fick var att om jag orkar så kom, annars så skulle jag ringa och "sjukanmäla" mig. Dock så behövde jag inte ta med kläder för fys-test för jag varit sjuk en längre tid.
Då jag ansåg att jag orkade med att mönstra den dagen så tog jag chansen att få det avklarat. Efter information som att "lumpen är häftigt" och ett rös av powerpoint-presentationer så blev det inskrivningsprov och strässtest. Inskrivningsprovet blev det en 5a på bägge delar ( ordförståelse och logiskt tänkande eller vad det var ). Strässtestet blev en 2a och detta var något som psykologen antyde på var för dåligt för att jag skulle bli "godkänd". Antagligen så verkade inte psykologen förstå vilket tildstånd jag var i. Samt att anledningen till att jag inte hadde något "fösta val" på vilken känst jag ville göra var pga att jag anser att alla passar mig förutom jägarförbanden. Det ända "krav" jag har på utbildingen är att det ska ingå tid ute i fält ( destu mer destu bättre ) och inget fjanteri med vapenfri känst ( detstu mer destu bättre ).
Det psykologen gjorde var att skrev ett "intyg" om att jag slipper göra lumpen, men jag har rätt att överklaga. Dock så fann jag inte bland det fintstilta att jag i sådana fall måste överklaga innom 3 veckor ( vilket är försent nu ), men förvisso så råkade jag ut för en familjetrasedi ( och närmare detaljer gör inte er klokare ) som kostat en hel del tid och engergi samt orsakat en deprition.
Förövrigt så har även den bästa ( jag ) en hel del krämpor. Jag har läs och skrivsvårigheter eller dyslexi som man så fint kallar det. Har pga av depritionen som nämdes tidigare gått upp i vikt ( i skrivande stund 98 kg, är 183 cm lång ). Har pga samma deprition ökat kalloriintaget ungefär 2700 kalorier/dag vilket är en aning för mycket, samt så har jag pga samma deprition slutat simma än 3 gånger i veckan, och leva ett relativt fysiskt liv ( har rent ut sakt issolerat mig framför datorn, men försöker åt minstånde göra vettiga saker som programmering :( ). Detta är nog mina krämpor och som sakt så "normalt" sätt så lever jag ett relativt aktivt liv.
Någon som kan komma med förslag till ännu roligare utbillningar innom det millitära...