Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tygmärket är här
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Pages: 1, 2
Azan_Gb
Nifelhel >>

Jätte fint. Vilken plats är det som gud glömde? Bulid?.
Och pistolen på bilden är väll en soft airgun?
Wendisten
@ Nifelhel
Mästocka? Jag som trodde att du menade SKRYD biggrin.gif
Max
Det är väl givet att det är en soft air gun. Lika givet som att kniven är i plast och att patronerna är fyllda med sand B)
Kimster
Softairgun ??? hahah trot ni det har ni verkligen misstolkat vår käre Nifel
Niffe bli inte så arg, de menar inget illa.. laugh.gif
Fågel Fenix
QUOTE (Azan_Gb @ Jul 8 2003, 11:18 )
Nifelhel >>

Jätte fint. Vilken plats är det som gud glömde? Bulid?.
Och pistolen på bilden är väll en soft airgun?

bulid?...BULID?!
Det är inte platsen som gud glömde. Det är platsen som han har som trädgård! wub.gif

//Högberg inneboende Uddevallabo camo.gif smile.gif
Fu Kjellberg
Här kommer mitt märke. Nästan likadant som Niffes. biggrin.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (henke @ Jul 8 2003, 02:27 )
Ni måste ju ta ett par fina bilder på era M90 med SoldF-märket smile.gif
Sa vi kan visa upp här.  camo.gif
/Henke

Henke: Tyvärr blir det Woodland BDU. Men du skall få bilder ändå. biggrin.gif
Sisu: höger arm för mig.
Nifelhel
@Max
Visst har du rätt... ph34r.gif *visslar lite förstrött, undrar om det regnar*

@Kimster
Alla kan ju inte vara lika upplysta som du..... ;) biggrin.gif

@Allihopa
Mästocka är platsen som gud glömde... Skulle ta Skryd vilken dag som helst framför Mästocka.
Fast Mästocka ligger en varmt om hjärtat, många minnen där.. wub.gif
Fk.Mandrake
Mästocka är platsen Gud glömde, djävulen inte ville ha och som Armén köpte!!!! biggrin.gif
Sgt. Larsson
QUOTE (Fk.Mandrake @ Jul 8 2003, 19:25 )
Mästocka är platsen Gud glömde, djävulen inte ville ha och som Armén köpte!!!! biggrin.gif

Trodde det var Boden som ingen ville ha och armén köpte :P
Vargas
QUOTE (dtrexx @ Jul 8 2003, 22:01 )
QUOTE (Fk.Mandrake @ Jul 8 2003, 19:25 )

Trodde det var Boden som ingen ville ha och armén köpte :P

Jag säger bara Kosta skjutfält ...
The Swede
Jag säger bara OT

The Swede
nilsson
En enkel liten undran...

Hur reglementsvidrigt är det att sy på SoldF-märket som utbildningstecken på fältjackans högra ärm?
Kommer kompanichefen/plutonchefen/gruppchefen bli fly tosig om man syr på de?
The Swede
Det kan väl inte bli mycket mer reglementsvidrigt än så.

The Swede
SISU
Jag kan bara säja att soldf märket passade skit bra på min Tiger stripe BDU under SIB . Glockrent biggrin.gif
Fu Bodin
Jag tror inte att de har 100% koll på om de är reglementerat eller inte.
Du kan ju alltid säga att det är ok, de har nog svårt att bevisa motsatsen. alla dokument är inte alltid up-to-date inom FM, förutom SäkI.
nilsson
QUOTE (Fu Bodin @ Jul 13 2003, 21:34 )
Jag tror inte att de har 100% koll på om de är reglementerat eller inte.
Du kan ju alltid säga att det är ok, de har nog svårt att bevisa motsatsen. alla dokument är inte alltid up-to-date inom FM, förutom SäkI.

Jo, ärligt talat så hade man nog kunnat lura ett par befäl iaf... biggrin.gif

Men märket gjorde sig glockrent på ylletröja m/87... :P
Sgt. Larsson
QUOTE (nilsson @ Jul 13 2003, 21:52 )
Men märket gjorde sig glockrent på ylletröja m/87...  :P

Precis, har tänkt sy fast mitt på min "privata" m/87. Då borde man ju kunna ha den när man inte är i tjänst, typ på kvällar... eller hur? blink.gif
nilsson
QUOTE (Sgt. Larsson @ Jul 13 2003, 23:15 )
QUOTE (nilsson @ Jul 13 2003, 21:52 )
Men märket gjorde sig glockrent på ylletröja m/87...  :P

Precis, har tänkt sy fast mitt på min "privata" m/87. Då borde man ju kunna ha den när man inte är i tjänst, typ på kvällar... eller hur? blink.gif

Min åkte på den m/87:an jag alltid använder. Sen får befälen tycka vad f*n de vill...
Doyle
QUOTE (nilsson @ Jul 13 2003, 23:19 )
Min åkte på den m/87:an jag alltid använder. Sen får befälen tycka vad f*n de vill...

Skojar du nu eller?
Sgt. Larsson

Hmm, du bör nog hålla dig undan staben och alla majorer annars kommer du nog med säkerhet råka ut för en rejäl utskällning. tveka.gif
nilsson
QUOTE (Doyle @ Jul 13 2003, 23:22 )

Skojar du nu eller?

Kolla min profil...

för tillfället är jag hemvärnsungdom på instruktörsnivå, kommer under hösten mest troligt blir placerad som datatekniker på hv-bataljonsstaben... ingen som bryr sej här inte...
Vargas
QUOTE (nilsson @ Jul 13 2003, 23:42 )

Skojar du nu eller?

Kolla min profil...

för tillfället är jag hemvärnsungdom på instruktörsnivå, kommer under hösten mest troligt blir placerad som datatekniker på hv-bataljonsstaben... ingen som bryr sej här inte...

Är du instruktör borde du agera föregångsman och följa de reglementen som reglerar klädsel för Försvarsmakten personal oavsett om huruvida dina överordnade bryr sig eller inte. Slutsats: Kasst, underkänt, IG!
nilsson
QUOTE (Vargas @ Jul 14 2003, 00:00 )
QUOTE (nilsson @ Jul 13 2003, 23:42 )

Skojar du nu eller?

Kolla min profil...

Är du instruktör borde du agera föregångsman och följa de reglementen som reglerar klädsel för Försvarsmakten personal oavsett om huruvida dina överordnade bryr sig eller inte. Slutsats: Kasst, underkänt, IG!

Nilsson skäms å plockar fram sprättenålen... tveka.gif

Kan iaf glädja mej åt att jag inte burit den i tjänst ännu...
Fågel Fenix
Fick min tröja och mitt märke för ngn dag sen horny.gif

Märket gjorde sig mkt bra på ryggsäcken :P
Dålig bild dock bong.gif mad.gif

Edit: Tröjan gjorde sig bra på mig på stan också ;)
MikaelD
Märket är riktigt fint.. funderar på att införskaffa mig ett så fort man får tillökning i plånboken igen. biggrin.gif
golffoxtrotfive
Mycke prat om detta märke, men var hittar jag detta märke så jag oxå kan beställa några ex???
golffoxtrotfive
glöm vad jag frågade.....det fanns visst en liten affär här också hade kjag totalt missat, trodde inte det fanns nått annat än detta forum på forumet wub.gif
LIQUID_
Hur fungerar förskottsbetalningen ? Får man ett inbetalningskort på posten ?
Kimster
Får återkomma med info om shoppen när jag fått alla svar från ansvariga.
LIQUID_
Kimster@

Några besked från ansvariga ? HV.gif
Ringo
Jag beställde ett tygmärke i helgen och jag gjorde så att jag betalade in de 48 kr som det kostade och skickade med order id som meddelande istället för OCR. så förhoppningsvis skall väl märket trilla in snart....
LIQUID_
QUOTE (Ringo @ May 15 2006, 10:56 ) *
Jag beställde ett tygmärke i helgen och jag gjorde så att jag betalade in de 48 kr som det kostade och skickade med order id som meddelande istället för OCR. så förhoppningsvis skall väl märket trilla in snart....

Problemet är bara att jag beställde, fick ett kvitto och sen hände iget mer. Utgick ifrån att jag skulle få ett inbetalningskort eller dyl. På sidan står det citat "Du betalar in kostnaden för din beställning innan den skickas." Dock ej hur man ska göra. Vore intressant att veta. Kunde vara lämplig info i samband med beställning.
Ringo
QUOTE (LIQUID_ @ May 15 2006, 11:19 ) *
QUOTE (Ringo @ May 15 2006, 10:56 ) *

Problemet är bara att jag beställde, fick ett kvitto och sen hände iget mer. Utgick ifrån att jag skulle få ett inbetalningskort eller dyl. På sidan står det citat "Du betalar in kostnaden för din beställning innan den skickas." Dock ej hur man ska göra. Vore intressant att veta. Kunde vara lämplig info i samband med beställning.

När man gjorde beställningen fick man ett kvitto och dä angavs oxå ett PG nummer och sen stod det nån stans "glöm inte ange order id vid betalning". Jag gjorde då betalningen från min internet-bank.

känns ifs lite osäkert att betala i förskott på detta sätt men vad är 48 spänn? - en dagslön i lumpen på min tid ;)

Men jag kan hålla med dig om att det var dåligt med info när man beställde - jag gjorde därför en chansning och det återstår att se om den går hem unsure.gif
TangoXray
Det stämmer det att det skall komma upp ett postgironummer när beställningen är klar. Det skall även komma ett mail där dessa uppgifter finns med...

Om det skulle vara några problem så är det bara att skicka mig ett PM/Mail så löser vi det mesta.

För tillfället finns det bara förskottsbetalning, men jag har funderingar på att införa i alla fall postförskott och paypal.

/TangoXray
gislemark
QUOTE (TangoXray @ May 15 2006, 12:26 ) *
Det stämmer det att det skall komma upp ett postgironummer när beställningen är klar. Det skall även komma ett mail där dessa uppgifter finns med...

Om det skulle vara några problem så är det bara att skicka mig ett PM/Mail så löser vi det mesta.

För tillfället finns det bara förskottsbetalning, men jag har funderingar på att införa i alla fall postförskott och paypal.

/TangoXray

Om det blir postföskott är jag en given kund.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.