Har ett stort dilemma som ligger å trycker i huvudet om dagarna...Så här ligger det till:
Allt började på mönstringen som jag länge förberett mig till för att nå höga värden, allt gick perfekt och man fick äran att välja precis vart man ville gå...Svaret blev ganska direkt: JÄGARNA!
Sagt och gjort, inskrivningsförättaren placerar mig som KB-elev på K4 med inryck Jan -05.
Euforin stegrar i luften, men när man kommer hem nöjd med sin insats börjar en del undra varför jag inte skulle satsa på KJ när man ändå visade vad man gick för...(Med tanke på att KJ alltid varit en avlägsen dröm för mig..hmm)
I det läget kände jag mig lite fundersam och tänkte att jag hellre spenderade tid vid skärgården (där jag även växt upp på somrarna) än att ligga och trycka i ett träsk (Norrland).
Så jag ansökte som KJ-aspirant till Pliktverket och blev antagen till extramönstring nu i höst.
Tiden gick, och har mest tränat och surfat omkring på nätet och letat upp mer info (främst från K4). Och därigenom kommit fram till att K4 omorganiseras till Jbat 04 (kommer inte exakt ihåg?) och fungerar mer sóm ett insatsförband som skall kunna användas lite överallt än bara just Norrland, så börjar det locka lite mer igen...
KJ i all ära, men det känns lite som den gamla goda tiden är borta nu med Amfbat och resten.
Skulle vilja ha lite av era åsikter/vägledning/idéer om hur jag skall gå...Nu menar jag såklart inte att smutskasta Kj eller liknande, eller som att skryta med att man skulle klara KJ-mönstringen galant (även om den inte verkar särskilt fysiskt jobbig..(?) Men för tillfälllet lutar det åt K4, som verkar vara lite roligare med som sagt tanke på nya Jägarbataljonen, internationella övn., position som KB etc...
Vore tacksam för svar grabbar!
/Peter