QUOTE (Azan_Gb @ Jun 25 2003, 18:53 )
QUOTE (Nypan @ Jun 25 2003, 17:08 )
Jag har nu fått min nya befattning som AmfibiePB efter en överklagan. Dock så förstår jag inte hela inskrivningsbeslutet.
1. Vad jag förstår så ligger en PB inne i 12 månader, men jag fick 15. Kan det vara så att jag "är" KB-elev och blir PB??? Muckar jag då som Fänrik eller som Sergant?
2. Om jag blir KB-elev, blir det mkt stabsarbete då? Typ sitta i ett tält å fila naglarna, eller blir det typ samma sak som de andra amfsoldaterna att man får springa omkring å skrika å skjuta fast även mkt ledarskap?
3. Är det tungt att vara skytteplutonsbefäl? Hade tänkt söka den utbildningen som huvudtjänst, eftersom det verkar vara mest kriga där, stämmer det? *dum fråga?*
Tacksam för svar!

Du gör värnplikten i 15 månader blir efter muck sergeant.
Du ska också veta att vart man änn hamnar på amfibie får du skuta en jäkla massa, men visst skytte skuter mest. Men du ska veta att där finns fler intressanta utbildningar som , robot, grk och min.
Som pb på amfibie kommer du nog att vara gruppchef över ungefär 7 soldater. Om du inte väljer någon annan beffattning inom stab eller båtchef.
på vilket förband ska du vara amf 1 eller amf4
Edit: Stavningen
Jo, jag har fått hem en såndär folder med alla inriktningar + ett utdrag från lumpen.nu
Frågan är bara vad man gör på robot och grk. Verkar som om man bara bär en massa tungt för att sedan ligga på någon O.P å vänta på att nått ska komma. Förutom möjligen grk då man understödjer jägarna, men frågan är om jag inte vill springa omkring själv, ville ha en jägartjänst, men missade det pga. allergi, så jag rör helst så mkt som möjligt på mig. Min är det inte tal om, kommer nog inte trivas med sånt, stå å spola av minor och lägga ut, är mer en sån kille som vill springa omkring å skrika
Varför blir man gruppchef om man rycker in som PB? Har inte riktigt fått grepp om det där ännu. Ville ju ha en hel plut. å "leka med"

Jag ska rycka in på AMF 1, btw, blir man vaccinerad mot TBE å sånt fästing shit när man ligger där?