Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Träningsböcker
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Hinderbanan
Mattsson
Jag planerar att köpa Navy SEAL Workout/Fittnes är det någon som erfarenhet av dom och om dom är något att recomendera
kronvrak
Läs det som finns på svenska arméns hemsida (Kustjägarnas träningsprogram t ex) så har du nästan motsvarande på svenska, navysealsträningen är inte så avancerad att det är värt att lägga ner pengar på den.
Den cirkulerar även som pdf på nätet så det är kanske en lösning.

Vill du få bra resultat så skulle inte jag följa någon av dessa program som grundträning då det finns bättre upplägg.
NordicFear
har Chris Ryan´s SAS fitness book. tycker den ger en väldigt bra in blick i allt man behöver tänka på, allt från från mat till vila och mimimera dom psykologiska motsträvigheter det finns med tränning.

rekomenderar den verkligen
victor_r
QUOTE (NordicFear @ Jul 11 2006, 06:15 ) *
har Chris Ryan´s SAS fitness book. tycker den ger en väldigt bra in blick i allt man behöver tänka på, allt från från mat till villa och mimimera dom psykologiska motsträvigheter det finns med tränning.

vart har du inhandlat den någon stans?
Goon
QUOTE (victor_r @ Jul 11 2006, 12:58 ) *

har Chris Ryan´s SAS fitness book. tycker den ger en väldigt bra in blick i allt man behöver tänka på, allt från från mat till villa och mimimera dom psykologiska motsträvigheter det finns med tränning.

Den finns hos en massa nätbokhandlare.
www.bokpris.com letar gärna upp den billigaste: Chris Ryan's SAS Fitness Book

Adlibris.se är en bra och billig bokhandel som rekommenderas varmt.
victor_r
QUOTE (Goon @ Jul 11 2006, 13:29 ) *
QUOTE (victor_r @ Jul 11 2006, 12:58 ) *

Den finns hos en massa nätbokhandlare.
www.bokpris.com letar gärna upp den billigaste: Chris Ryan's SAS Fitness Book

Adlibris.se är en bra och billig bokhandel som rekommenderas varmt.

ah tack för tipsen, men slängde mig ut i cyberspace blink.gif så fort jag läste om boken och hittade den på internetbokhandeln.se :P
Karl_Swe
Är det någon som har använt sett Chris Ryan´s SAS fitness book och Stewart Smiths Complete guide to Navy Seal Fitness och som kan jämföra vilken man ska man köpa?? salute.gif
Krigsmakten
De där träningsböckerna är lite som bantningsböcker skrivna av superstjärnor, de bygger på drömmar, men som insiration kan det ju vara lite kul.

Man blir bra på det man tränar = en navyseal som gör sit ups blir bra på sit ups...
Karl_Swe
Jo jo det är klart men hur bra är de om man jämför dem? Vilken är bäst? Det är ju ändå träningsprogram och det är ju de som man vill ska vara bra
Koskela
Sorry om jag kapar tråden, men träningsbok som träningsbok tänkte jag wink.gif

Danska arméns träningsanvisningar finns på nätet.
http://forsvaret.dk/FAK/Fakulteter+og+Centre/CFI/Temahefter/

http://forsvaret.dk/NR/rdonlyres/0AE2A549-...0/TKKomplet.pdf

/K
Krizan
Jag vill varna för en del fitnessråd som riktar sig till kvinnor.

Anledningen: de metoder som beskrivs går oftast inte ut på att bygga styrka inför värnplikt, utan på att bli smal, få platt mage (utan rutor) och liten röv. Mer på yta än innehåll, således. Därtill sprider reportage i stil med "SÅ får du PLATT MAGE", "GÅ NED 5 KG med Pilates" etc. ett osunt magert kroppsideal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.