Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bruce Springsteen är kungen av rock!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Celander
Efter två dagars totalt partande på Ullevi har jag äntligen landat på jorden igen. Vilket oerhört ös!! B)
De som inte var där vet inte vad dem missade. Man behöver inte vara någon fan av Bruce för att tycka om dessa konserter.
Hur stort som helst när han river av sina slagdängor till mäktig allsång av 58 000!! horny.gif

Någon mer som var där??
The Swede
Tyvärr missade jag honom denna gången men jag var på Ullevi 1985 och orsakade konsertförbud. biggrin.gif
Jag har även sett honom på Stockholms Stadion.

The Swede pansar2.png
*Born to run*
SSN
Yapp, var där i lördags....MAGISKT fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Livhusaren
Han är ju klart grym the boss!!

Diggar han skarpt fast tyvärr var jag inte på ullevi när han rockade loss ;(
J-Star
57 channels

/J
GRK-apan
Befinner mig i Kosovo för tillfället så jag missade konserten. Hade för övrigt biljett som jag var tvungen att sälja.

Men Live-plattan snurrade i baracken kan jag lova. Ringde till polarn idag och fick höra att det var en sjuhelvetes konsert.
Runningback
Jag ska gå på Ozzy i september istället.
henke
Tycker det hela är klart överskattat.
Trots att jag varit på ett ganska fåtal konserter har jag varit på bättre.

Det är ju INGA specialeffekter av något slag, endast ett gäng på 9 pers alla klädda i svart på en helsvart scen.
Mycket 50+ och MÅNGA fickpluntor och på tok för mycket förvärmning på en stor del av publiken.(Säkerhetskontroll = två klapp på jackan) Genomsnittsberusningen på publiken var nog tämligen hög.
Roligast var nog att se de överförfriskade herrar i 50-55 sin trodde de VAR Bruce själva-> Luftgura stående på sittplats, etc laugh.gif
Vad är det roliga med att gå av och på Scenen 7 gånger, alla visste ju att det skulle vara i 3 timmar...
bushman
kan hålla med henke!
eftersom jag jobbade med scenbygget och tyckte att det bara var skönt att han hade lite "scenskräp" med sig.
det var ju bara 20 halvfulla långtradare.....

Vad gäller säkerhetskontrollen kan jag nog hålla med om att det kan vara lite slappt, men det är ju ingen festivalpublik som man behöver i stort sätt kroppsbesiktiga innan de går in.

Och eftersom de flesta även var 50+ och inte går på konsert allt för ofta i sitt numer ganska lugna liv, kan jag tänka mig att visiteringspersonalen fått sig en och annan utskällning modell:
"JAG HAR MINSANN BETALT 400 SPÄNN FÖR MIN BILJETT, SÅ JAG FÅR TA MED MIG MIN DUNK MED HEMBRÄNNT IN"

Å andra sidan så var det den mäkigaste allsång jag hört sedan jag såg Black sabbat i hultsfred 98.
58 000 pers vrålandes "twist an shout" orsakande lite ståpläs iallafall.
åtmiinstone om man som undertecknad stod uppe på scen och väntde på att börja
jobba.

fast Iron maiden på lördag blir mer ROCK vill jag lova, och då kanske ni får chansen att bli visiterad av mig.
mer möp som security åt folket
Dunder
ojdå bushman då kanske du får äran att visitera mig på lördag för självklart måste man ner och se iron maiden, även om det betyder att man måste ta sig hela vägen till fjollträsk! haha ;)
bushman
käre dunder,
skrick att du är möp:are när du passerar grinden, och jag skola utföra
reglementsenlig kroppsbesiktning på på dig, samt föra dig åt sidan och utföra förhör ala tolkskolan.

ett par timmar med "arbetarbröder" istället för "run to the hills" kommer att göra dig gott inför din tid på K4.
tycker det är lika tråkigt som du att besöka fjollträsk.
fö kommer jag att inta stortorget i östersund, under yran och lysa med en stor lampa. kan tänka mig ett par räder utefter krogstråket också
winnfield
Måste hålla med de som tycker det var en kanonkonsert! Svårt att säga om det är den bästa jag sett (de färskaste minnena brukar ge störst intryck), men det var ett ruskigt drag nästan hela tiden.

QUOTE (henke @ Jun 24 2003, 11:07 )
Vad är det roliga med att gå av och på Scenen 7 gånger, alla visste ju att det skulle vara i 3 timmar...

Även om han är vältränad för att vara 54, så är det nog jobbigt både för honom och resten av bandet (Clarence är 61 om jag inte minns helt åt helvete) att spela i 3 timmar. De behövde nog de pausar de tog för att orka hela vägen.

MVH Winnfield
Mattsson
Själv ska man titta på Bowie i höst
och jag lovar att om han sjunger Life on mars kommer jag vara i sjunde himlen wub.gif
Gabriel KB K3 04-05
QUOTE (Mattssonmannen @ Jun 24 2003, 22:42 )
och jag lovar att om han sjunger Life on mars kommer jag vara i sjunde himlen wub.gif

BOWIE!!!?
Var?
När?
Ing
Mmm. Håller med Henke här.

Stod ett bra tag med rejält inproppade hörselproppar och var lessen över att inte Mark Knopfler kom till stan.
Så länge man inte är något jättefan av Springsteen så känns det som att många av låtarna låter likadant.
Kul att så mång andra där hade jävligt roligt.. det var nästan det roligaste av alltihop, man drogs med lite i stämningen.

*Ing var imponerad av Rolling Stones när de var på Ullevi.. grejjer det. blyg.gif
Mattsson
QUOTE (Gabriel KB K3 04-05 @ Jun 25 2003, 00:27 )
BOWIE!!!?
Var?
När?

8 oktober i Globen
Biljetterna släpps den 25 Juli tror jag
Pansardvärg
HENKE!!.....var du på konserten med din flickvän och du iförd en uppdragssäck?? blink.gif
Mattsson

BOWIE!!!?
Var?
När?

8 oktober i Globen
Fu Dahlberg
QUOTE (Mattssonmannen @ Jun 25 2003, 16:20 )

BOWIE!!!?
Var?
När?

8 oktober i Globen

Damn... har sett den och funderat på det... det haddde varit en höjdare, även om Ziggy stardust har varit bäst hittils...

Gick på moln efter att ha sett "The Cure" förra året wub.gif

Kanske dax för en "upplevelse" igen?
Runningback
Ville inte starta en ny tråd,

Iron Maiden ska spela på Roskilde, på lördag ska dem spela i globen, humm?!?!
Celander
QUOTE (henke @ Jun 24 2003, 11:07 )
Tycker det hela är klart överskattat.
Trots att jag varit på ett ganska fåtal konserter har jag varit på bättre.

Det är ju INGA specialeffekter av något slag, endast ett gäng på 9 pers alla klädda i svart på en helsvart scen.
Mycket 50+ och MÅNGA fickpluntor och på tok för mycket förvärmning på en stor del av publiken.(Säkerhetskontroll = två klapp på jackan)  Genomsnittsberusningen på publiken var nog tämligen hög.
Roligast var nog att se de överförfriskade herrar i 50-55 sin trodde de VAR Bruce själva-> Luftgura stående på sittplats, etc laugh.gif

Synd att inte fler är så vältränade som Henke, så att de orkar köra en tretimmars konsert utan någon paus. fun_icon_nana.gif

Tråkigt att Henke aldrig spelat luftgitarr på fyllan och märkt hur fräck man blir. Folk på sittplats på Iron Maiden gjorde antagligen inte samma sak... B)

Trist att Henke tyckte det var illa att det inte fanns några rökfacklor eller lysstavar på scenen. gasmask.gif

Knepigt att Henke tyckte att publiken var lite fullare än vad konsertpubliken brukar vara (inte varit på så många konserter kanske). 7.gif

Synd att Henke tycker att publiken skall sitta stilla och tysta innan konserten börjar, det är ju absolut inte bra att visa sig glad och upprymd innan det hela startat. Bättre att ha så tråkigt som möjligt eftersom det inte är coolt att göra vågen!! angry.gif

Trist att Henke inte kan använda sina kunskaper när det gäller visitering av "misstänkta smugglare och banditer". Det absolut värsta som kan hända händer med all säkerhet på en Bruce-konsert! ph34r.gif

Kul dock att Ing. gläds med oss andra. De flesta som var där var oerhört nöjda! horny.gif

Har själv sett SAMTLIGA konserter på Ullevi och i Scandinavium sedan -94. Bäst hittills är U2, Rolling Stones och Depeche Mode. Bruce hamnar någonstans bland top 10. Iron Maiden i Scandinavium var däremot sådär... Hästlängder ifrån AC/DC klass!!

Visst är det bra att folk är olika och inte tycker likadant?! wub.gif
Ing
QUOTE (Celander @ Jun 30 2003, 20:43 )
Visst är det bra att folk är olika och inte tycker likadant?! wub.gif

Näe, det bästa hade varit om alla gillat konserten för att de (jag) gillade musiken och showen. Tycker jag alltså.
smile.gif

*Fortfarande lite sur, och saknar Mark Knopfler. :(
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.