Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lagringsplats
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
achilleos
Är säker på att det finns ett gäng personer här med betydligt högre datamognad än mig. Så en fråga till dessa herrar:

Finns det nåt bra ställe på nätet där man kan lägga upp filmklipp, kort och annat som man sedan kan länka till från andra platser (typ detta forum)? Vi snackar storlekar uppemot 100 MB...
Menige Ryan
Förbannat bra fråga!
Satt just och tänkte en liknade tanke idag.
Hoppas det kommer ett bra svar.
HV.gif
Max
Det finns MASSOR. Frågan är bara hur mycket du vill betala. Sen finns det platser som är gratis också, men de brukar inte ligga på 100 MB.
nahoj84
Japp.

Starta en egen ftp server hemma om du har bredband och ge alla som vill ha tillgång till den möjlighet att ladda upp och ner tex filmer.

/Nahoj
Vargas
X-drive och liknande tjänster finns, men de kan i vissa fall kosta pengar. Traditionella webhotell kanske kan vara något?

Länkar:
www.xdrive.com
www.driveway.com
www.storagepoint.com

Ett par jag hittade med en enkel googling på "online storage".
Gotcha
Bästa är om du har egen fetlina och nån ftp på den (med rörligt IP funkar ex dns2go bra).
Det FINNS ju alternativ på nätet, men de

- kostar pengar
- förvägrar ofta .exe, . mp3, .mpeg/.avi, mfl -filer
- förvägrar vanligen filer >1MB
- har en begränsad tillåten trafik

Som vanligt får man vad man betalar för..

Jag har inga problem med att hosta...utom just min kassa och dyra bandbredd (Chello..)

Lycka till!

www.100megsfree.com har en del att kika på om du vill betala.
achilleos
Ok, tackar...verkar som man får köra igång sin DC-hubb eller liknande när man vill dela med sig av nåt alltså.
nahoj84
QUOTE (achilleos @ Jun 17 2003, 19:58 )
Ok, tackar...verkar som man får köra igång sin DC-hubb eller liknande när man vill dela med sig av nåt alltså.

Då är nog alternativet med en egen ftp-server hemma bättre. Då får du bättre kontroll på vilka som laddar ner.

DC kommer nog att försvinna med det nya EU beslutet tyvärr. :(
Linus
Jag skulle kunna lägga upp en FTP som jag skulle kunna sponsra med utrymme på. Har ca 350gb att dela med mig av. Men jag har ingen super uppkoppling så räkna med ca 75kb\s i nertanknings hastighet från mig. Skicka ett PM om du är intreserad.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.