Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BattleField 1942
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Runningback
Tjenare, någon som lirat bf1942?
sjuk bra grafik och detaljer för panzer I - V, även den "lilla" Tigern.
mycket trevligt spel för den krigsgalne! camo.gif
Kimster
En tråd om lite BF1942 http://forum.SoldF.com//i...58&hl=1942&st=0

Här e en annan som motsats kanske smile.gif http://forum.SoldF.com//i...&hl=battlefield
Linus
Jag lirar BF1942.

Trevligt spel.
saltgurkan
har spelat det hoss nån polare nån gång riktigt kul faktiskt biggrin.gif
Groaghach
Riktigt roligt faktiskt.

Saknar en svensk mod till spelet. Då skulle det vara ännu bättre.
Runningback
QUOTE (Groaghach @ Jun 13 2003, 06:53 )
Riktigt roligt faktiskt.

Ja det skulle vara fränt faktist, men det skulle nog kunna slå igenom, föreslå det! camo.gif
AK5B
Riktigt roligt faktiskt.

Det finns några som håller på med en svensk mod till spelet: http://www.silentheroes.se
Runningback
QUOTE (AK5B @ Jun 13 2003, 12:01 )
Riktigt roligt faktiskt.

Det finns några som håller på med en svensk mod till spelet: http://www.silentheroes.se

Fan vad tufft, är det ett litet projekt vi sidan av, eller ska speltillverkarna ta det på allvar och lansera den modden?
ShadowStalker
Battlefield 1942 är ett toppen spel som jag har spelat sedan det kom ut förra hösten.

Lite tips om moddar till BF kan jag ju ge er.

Desert Combat - En modd som utspelar sig under desert storm. Med all materiell som användes då.
Ni kan hitta modden här. Desert Combat

Eve of destruction - Vietnamn krigs modd som är mycket bra gjord och är väldigt kul att spela.
Modden hittar ni här. Eve of Destruction
Runningback
Brukar du lira på nätet eller kör du offline??
dxl
Day of Defeat är bättre B)
ShadowStalker
QUOTE (Rogge @ Jun 14 2003, 19:20 )

Jag lirar bara på nätet om det var mig du menade.
Raptor
Gillar nog också DoD bättre. Lite mer seriöst när inte plan, tanks och annat kan komma och platta till dig från ingenstans. Spelar dock inte DoD längre eftersom det försämrar min "skill" i Counter Strike. Och som alla vet kostar det att ligga på topp.
;)

Raptor --- pansar2.png
Runningback
QUOTE (ShadowStalker @ Jun 14 2003, 20:33 )
QUOTE (Rogge @ Jun 14 2003, 19:20 )

Jag lirar bara på nätet om det var mig du menade.

Japp det var dej, aja, vi ses väl! biggrin.gif
Locutus84
Desert combat modden är sjukligt bra 6n.gif horny.gif Rangern.gif
Wahlgren
BF1942 är roligare om man spelar med en massa folk som man känner. DoD är roligare om man bara vill droppa in snabbt och spela en stund.

Så jag känner iallafall.
Runningback
QUOTE (Wahlgren @ Jun 22 2003, 13:39 )
BF1942 är roligare om man spelar med en massa folk som man känner. DoD är roligare om man bara vill droppa in snabbt och spela en stund.

Så jag känner iallafall.

Mjo, men det kan bli svårt att få tag på 10st som man känner o spela emot.
hehe
Gotcha
Jag fick precis igång Desert Combat-modden och den var inte illa pinkad!!
regulatorkropp
Tycker det är för lite sport i DC...bara att sikta rakt på hela tiden!
Någon som använder all seeing eye?

Kolla min bf-squad på Drabant corps

2.gif
Gotcha
QUOTE (regulatorkropp @ Jun 22 2003, 21:23 )
Tycker det är för lite sport i DC...bara att sikta rakt på

Jo jag har märkt det, lite för bra verkan ibland också?
regulatorkropp
Rätt!

Inte kul att möta NÅGON form av helikopter! Man attack-dör oavsett vad man sitter i angry.gif

Tur att AT utrustats med stinger!

Dessutom räcker det med ett par timmar med DC för att helt paja sin siktesförmåga i Bf!
7315 Larsson
Vi var ett gäng som testade o köra BF 1942 med 24 spelare
och jädrar vad roligt det var. Pansarvagnar och infanterister
överallt kändes det som. Bankade min panna blodig med min mad.gif
MG42 när de allierade började rusa mot mig över sanddynerna
tätt följda av några stridsvagnar. Det hela slutade med att
jag blev placerad i omloppsbana runt jorden efter två perfekt
synkade skott från två stridsvagnar rakt i planeten på mig.
Men jag fick ett par snubbs med mig i döden biggrin.gif
Fast en fråga somjag fortfarande ställer mig är hur i katten
jag kunde respawna i de allierades bas blink.gif
Blev lite chockad när jag blir beskjuten från alla håll.
Vargas
QUOTE (7315 Larsson @ Jun 23 2003, 00:01 )
Fast en fråga somjag fortfarande ställer mig är hur i katten
jag kunde respawna i de allierades bas  blink.gif
Blev lite chockad när jag blir beskjuten från alla håll.

Airborne? biggrin.gif
7315 Larsson
Ja i och för sig så blev jag trotts allt
"Airborn" när pansarvagnarna sköt mig
åt h-vete. Så det ligger nog nått i det biggrin.gif
Men de allierade kunde väll ånda ge mig en
liten chans att få skjuta tillbaka.
Ett bra bevis på att krig inte är rättvist :P
regulatorkropp
Ett tips är att ta många screenshots när man lirar.
Kan ge många goa skratt efteråt.

Runningback
QUOTE (regulatorkropp @ Jun 23 2003, 00:11 )
Ett tips är att ta många screenshots när man lirar.
Kan ge många goa skratt efteråt.

HAHA, laggat fast eller vad gör du ? biggrin.gif
Vargas
Ett bra bevis på att om man tycker att det verkar lugnt ... GRÄV! Elden diskriminerar inte någon. rlwhore.gif
regulatorkropp
Vet faktiskt inte varför bilden är konstig...har aldrig hänt förut 7.gif

Sova på sin post bong.gif
Runningback
regulatorkropp, är det dina bilder eller har du tagit dem från någon sida med "roliga" screenshots?
regulatorkropp
Dom här kommer från www.bf1942.com varav den sista är min (inskickad), har tyvärr ingen möjlighet att uploada grejer själv längre =(
Runningback
Jag vet en privatsida som har liknande bilder, eller vad man ska säga, återkommer med länk.
regulatorkropp
Finns rätt många!
Det finns tom. sidor där folk kallar det för konst och ägnar timmar åt att förbereda "den perfekta bilden"...lite overkill kanske Malajn.gif
Runningback
Japp, då struntar jag i det, alla är kanske inte spelfanatiker.
regulatorkropp
Det är lätt att trilla dit... 3.gif
Amfibieslusken
Jag har en fråga om Desert Combat-modden. Måste man ha Road to Rome installerad eller fungerar det utan?
Runningback
QUOTE (Amfibieslusken @ Jun 25 2003, 21:28 )
Jag har en fråga om Desert Combat-modden. Måste man ha Road to Rome installerad eller fungerar det utan?

Är inte helt säker, men testa dej fram.
Rekommenderat att intrallera det också.
Gotcha

Nopes. Desert Combat-modden kräver Battlefield v1.3, jag har inte Road to Rome installerat, så det går bra.

Är Road to Rome skoj då? Nya banor å så?
Runningback
QUOTE (Gotcha @ Jun 25 2003, 23:50 )

Nopes. Desert Combat-modden kräver Battlefield v1.3, jag har inte Road to Rome installerat, så det går bra.

Är Road to Rome skoj då? Nya banor å så?

Går ej att beskrivas, as kul spel! ja nya banor
Panzerfaust
QUOTE (dxl @ Jun 14 2003, 19:35 )
Day of Defeat är bättre  B)

håller med... BF är ju alldeles för orelistikst och kasst... en sherman tar flera träffar från en tiger, bakifrån tom... tom en jeep kan ta en tiger smäll... jojo... tjeena... är glad för att jag inte köpte det själv. mad.gif angry.gif bong.gif :( dry.gif salute.gif
Magnus
QUOTE (Wittman @ Jul 7 2003, 16:32 )
håller med... BF är ju alldeles för orelistikst och kasst... en sherman tar flera träffar från en tiger, bakifrån tom... tom en jeep kan ta en tiger smäll... jojo... tjeena... är glad för att jag inte köpte det själv. mad.gif  angry.gif  bong.gif  :(  dry.gif  salute.gif

Är nog för spelglädjens skull. Får tänka på att alla som spelar Bf1942 inte är MÖP:ar. Dom tröttnar nog snabbt om det blir alldeles för realistiskt. Vore dock bra om man kunde välja hur realistiskt det ska vara.

Testat Operation Flashpoint?
HVU Forces
BF modden Desert Combat är ju inte LITE SKOJ!!! Klart det Coolaste spelet jag lirat!! salute.gif 3.gif
Panzerfaust
QUOTE (Magnus @ Jul 7 2003, 17:26 )

håller med... BF är ju alldeles för orelistikst och kasst... en sherman tar flera träffar från en tiger, bakifrån tom... tom en jeep kan ta en tiger smäll... jojo... tjeena... är glad för att jag inte köpte det själv. mad.gif  :angry:  :dong:  :(  :/  ,O

Är nog för spelglädjens skull. Får tänka på att alla som spelar Bf1942 inte är MÖP:ar. Dom tröttnar nog snabbt om det blir alldeles för realistiskt. Vore dock bra om man kunde välja hur realistiskt det ska vara.

Testat Operation Flashpoint?

japp... älskar operation flashpoint!
körde en realismmod till bf1942... vart mycket bättre... problemet va att inte så många gillade det mad.gif
AK5B
QUOTE (dxl @ Jun 14 2003, 19:35 )
Day of Defeat är bättre  B)

håller med... BF är ju alldeles för orelistikst och kasst... en sherman tar flera träffar från en tiger, bakifrån tom... tom en jeep kan ta en tiger smäll... jojo... tjeena... är glad för att jag inte köpte det själv. mad.gif angry.gif bong.gif :( dry.gif salute.gif

En Tiger tål faktiskt mer i spelet
regulatorkropp
Kan tipsa om en (hyfsat) ny mod till bf; Eve Of Destruction (EOD). Grymt bra!
Säkert inte alls speciellt realistisk (vad vet jag?) men det är kul som F*N!

Vid organiserat pisk, gå in på «dC»
Zeratul
Som sagt...BF är säkert kul men jag är säker på att world war 2 online knäcker det med hästlängder. Just nu sitter spelutvecklarna och klämmer på nya betan där respektive sida kommer få stooora fabriker, som kommer påverka tillgången på utrustning.
Det blir alltså till att eskortera bombflyg till dessa fabriker för att slå ut fiendens resurser.

Nya tillägg är dessutom Jagare, så kriget till sjöss kommer igång. Dessutom präglas spelet av realism med att nya enheter läggs till alltefter att spelet fortskrider.
T ex dyker det under vissa årgångar upp pansar som dök upp just det aktuella året i verkligheten.

Allierade och axelmakterna styrs dessutom av fullt fungerande "överkommandon", med folk som delar ut uppdrag till brigaderna, där de får information om vilka städer de skall försvara/attackera.

Enda nackdelarna med spelet är väl grafik-nivån som är ganska låg för att kunna härbergera så många spelare, att man måste betala 13 dollar i månaden och att communityn är benhård och folk tar det rysligt seriöst.
Ok...nu lovar jag att detta är det sista inlägget om wwiionline från min sida, men det känns som om att MÖP-arna på forumet skulle tycka om spelet. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.