Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Militärklipp
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
RQT
Någon här som vet var det finns filmklipp om svenska försvaret? Mer än de som finns på www.mil.se. Dom är alltid lika roliga att titta på. fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Linus
Förreningen P5 har några filmklipp på sin hemsida. Visserligen bara på gammalt svensk pansar.
Vc_90
Länk tack!
bri_span
Föreningen P5
MickaelK
Det kom väl upp några filmsnuttar här förut? Kulspruta 90, Kulspruta 58 mm?

Inte så mycket fakta iofs, men sköna var dem.

Använd sökfunktionen vetja.
granQ
låter min ftp stå på (obs endast telia 0.5 mbit) men har lite blandat. "långa" filmer på strf90 och viggen och små korta på habuits med mera. Runt 500 mb allt som allt. Ta för er.

ftp://217.210.163.7/

Till blågul, tror allt på min ftp är lagliga versioner (dela inte ut något oanständigt eller vad jag vet copyright). Om ni hittar/misstänker eller vad så bara ta bort min post.
Elfgren
stört sköna filmer, gillar den då en gris beskjuts av Ak5 :P
Fast speakern säger Ak4, är han blind! mad.gif
Andrew
QUOTE (MickaelK @ Jun 12 2003, 21:49 )
Det kom väl upp några filmsnuttar här förut? Kulspruta 90, Kulspruta 58 mm?

Inte så mycket fakta iofs, men sköna var dem.

Använd sökfunktionen vetja.

Instämmer med MickaelK ... synd att folk inte är lite mindre lata
och använder den innan dom skapar nya trådar.

I denna tråden sista inlägget på sidan finns en länk till lite divX filmsnuttar att ladda ner.

http://forum.SoldF.com//i...14&t=4418&st=30

// Andy / Levande sökmotor
Baan
QUOTE (granQ @ Jun 13 2003, 00:23 )
låter min ftp stå på (obs endast telia 0.5 mbit) men har lite blandat. "långa" filmer på strf90 och viggen och små korta på habuits med mera. Runt 500 mb allt som allt. Ta för er.

Till blågul, tror allt på min ftp är lagliga versioner (dela inte ut något oanständigt eller vad jag vet copyright). Om ni hittar/misstänker eller vad så bara ta bort min post.

lagen om film är väldigt luddig, så att du bryter mot lagen är kanske inte självklart smile.gif
har för mig att det funkar som så att du gärna får ha matrix reloaded t e x på datorn men du får inte dela ut den smile.gif
luddigt är det iaf..
granQ
QUOTE (Elfgren @ Jun 16 2003, 04:43 )
stört sköna filmer, gillar den då en gris beskjuts av Ak5 :P
Fast speakern säger Ak4, är han blind! mad.gif

gillar?

och tror nog speakern har rätt med ak4 och ak5:an som visas innan är ett helt annat klipp.
Kockis
http://www.arcnet.mine.nu/ftp/arctic/filme...for%20three.avi Högerklika välj spara mål som...

inte någon info film men han har iaf M90, sjuk som fan!
Mina polare!
J-Star
QUOTE (granQ @ Jun 13 2003, 00:23 )

En kommentar bara... den där filmen "Hellfire II 04.mpeg" är inte alls av en Hellfire. Det är ett provskott med en LOSAT. smile.gif

/J
Doyle
QUOTE (Kockis @ Jun 16 2003, 22:09 )
http://www.arcnet.mine.nu/ftp/arctic/filme...for%20three.avi  Högerklika välj spara mål som...

inte någon info film men han har iaf M90, sjuk som fan!
Mina polare!

Ja, det var ju en intressant film smile.gif
Skuggan
me want moooooore.. smile.gif

fins det inga fina (lite längre) filmer med tex Strf90 och Strv122?
eller kanske PBV302 smile.gif

ja, diverse EHV går ju också bra förstås biggrin.gif
connesieur
Visserligen från www.mil.se - man kanske kan vara intressant ändå - det nätverksbaserade försvaret avhandlas.

http://www.mil.se/nbf/exempel.htm#
lowandslow
Här kan du hitta filmer om helikoptrar från Norrlands helikopterskvadron. Bl a finns en film om LBB.
Rotorbladet
7315 Larsson
Laddade ner The for three eller vad det hette.
Satt o gapade när jag såg den knepiga "reklam"
aktiga filmen. Den var riktigt skum...
apc302
För lite korta filmsekvenser från Kosovo kan jag tipsa om min hemsida...Håll tillgodo men man är ingen Spielberg precis!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.