Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Allt om Bassäk
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
phantom
Hej!
Jag funderar 7.gif över att göra lumpen som bassäk (har nästan bestämt mig). Nu skulle jag vilja ha så mycket info om tjänsten som möjligt. Websidor, Bilder, om utbildningen ska vara kvar Karlskrona, om det är till fördel att vara med i fbu ungdom för att få bli patrullchef. Blir det inte bassäk så blir det någon jägare. Rangern.gif
oz
klick!
Doyle
Den information du hittar på nätet är föråldrad, och av den anledningen kan ingen här inne i dagens läge ge dig korrekta svar. Ta kontakt med förbandet via deras officiella hemsida så får du veta allt du behöver/vill veta.
fw.
QUOTE (Doyle @ Jun 9 2003, 13:20 )
Den information du hittar på nätet är föråldrad, och av den anledningen kan ingen här inne i dagens läge ge dig korrekta svar.  Ta kontakt med förbandet via deras officiella hemsida så får du veta allt du behöver/vill veta.

Bassäk måste vara det förband som har sämst hemsida... mad.gif
Doyle
QUOTE (fw. @ Jun 9 2003, 15:45 )
Bassäk måste vara det förband som har sämst hemsida...  mad.gif

Ja, eftersom Webmastern just nu studerar så ser sidan ut som den gör i nuläget.
phantom
upp! 6n.gif
tunnan
Rycker in om 12 dagar som patrullchef och har faktiskt inte någon speciell koll på hur illa man kommor att få slita för att göra befälen nöjda? e lite av tjusningen, att inte veta vad som stundar.......hehe Att ha varit me i fbu e väl ingen nackdel vid mönstring. visar väl bara att man e lite extra het på det militära. camo.gif
phantom
Tunnan dig ska jag prata med ofta biggrin.gif Ska nämligen söka samma befattning. Är det i en säk patrull eller en jakt patrull?
tunnan
Min befattning heter enligt pappren jag fått: säkerhetsjaktpatrullchef. ett långt ord, men vet inte riktigt var jag hamnar?
En sak som e säker e att jag ska ge allt för att få leda tropp och liknande.
får visa framfötterna och visa att jag gillar ledarskap och allt vad det innebär.

Om du vill kan jag surfa in på detta trevliga forum och avlägga en liten rapport om mina första intryck av GSUn? navy2.gif
phantom
Ja gör det, vore asschyst. ohmy.gif Vill ha samma beffatning som du, va sa du på mönstringen då för att få det? Hade du lämnat in annsökan tidigare eller sa dom att du skulle bli det på plats?
tunnan
Jag hade spanat in befattningen sedan tidigare. den verkade intressant med ytsim, kanoter, och disiplinerade små grupper. det enda jag gjorde innan mönstringen var att skriva på de papper man får att jag ville ha en stridande befattning i skärgårdsmiljö. sen var det bara att ge järnet under testerna! det e en fördel att få goda betyg i teoritestet (minst 6) , muskel (minst 6 el 7 tror jag) och konditionstestet ( minst 6 eller 7 tror jag) .
sen får man helt enkelt vara en riktig smilfink under det personliga samtalet med hjärnskrynklaren.
om man visar att man e målmedveten e det nog inga problem. och att inte låta inskrivningsförättaren ha för stort inflytande. Glöm inte bort att det e du som ska kämpa i 15 mån. (förhoppningsvis) om man känt på militärlivet lite tidigare i tex FBU e väl det inte någe nackdel.
men man får också visa att man kan social och trevlig, inte bara militärtokig......... laugh.gif

Jag sa helt enkelt till dem att jag ville bli säkjaktgrchef. inskrivningsförättaren fattade direkt och slutade tjaftsa om k4. fick inskrivningsbeslutet i handen när jag gick hem. (eller jag menar svävade hem) men jag tror att beslutsordningen e ändrad på något sätt. vet ej hur?
men med visat stark intresse för tjänsten fixar du nog det...... navy2.gif
Panzerfaust
QUOTE (tunnan @ Jun 11 2003, 15:26 )
Jag hade spanat in befattningen sedan tidigare. den verkade intressant med ytsim, kanoter, och disiplinerade små grupper. det enda jag gjorde innan mönstringen var att skriva på de papper man får att jag ville ha en stridande befattning i skärgårdsmiljö. sen var det bara att ge järnet under testerna! det e en fördel att få goda betyg i teoritestet (minst 6) , muskel (minst 6 el 7 tror jag) och konditionstestet ( minst 6 eller 7 tror jag) .
sen får man helt enkelt vara en riktig smilfink under det personliga samtalet med hjärnskrynklaren.
om man visar att man e målmedveten e det nog inga problem. och att inte låta inskrivningsförättaren ha för stort inflytande. Glöm inte bort att det e du som ska kämpa i 15 mån. (förhoppningsvis) om man känt på militärlivet lite tidigare i tex FBU e väl det inte någe nackdel.
men man får också visa att man kan social och trevlig, inte bara militärtokig......... laugh.gif

Jag sa helt enkelt till dem att jag ville bli säkjaktgrchef. inskrivningsförättaren fattade direkt och slutade tjaftsa om k4. fick inskrivningsbeslutet i handen när jag gick hem. (eller jag menar svävade hem) men jag tror att beslutsordningen e ändrad på något sätt. vet ej hur?
men med visat stark intresse för tjänsten fixar du nog det...... navy2.gif

Tunnan> Nu har ju du legat inne ett tag? hur har det gått? hur är det där... hur ser uppgifterna ut nu för bassäk i marinen?
tunnan
tja vad ska man säga...det var inte som jag trodde.
ödmjukhet inför uppgiften, oeftergivlighet i dess lösande är förbandets devis och sammanfattar mina 3 första månader på förbandet. det där med ödmjukhet är något viktigt.....
Panzerfaust
QUOTE (tunnan @ Oct 3 2003, 12:25 )
tja vad ska man säga...det var inte som jag trodde.
ödmjukhet inför uppgiften, oeftergivlighet i dess lösande är förbandets devis och sammanfattar mina 3 första månader på förbandet. det där med ödmjukhet är något viktigt.....

Är befälen ödmjuka alltså? Inte typ som man sett på Kustjägar dokumentären? trodde det skulle vara så som det är vid kj laugh.gif

Vad har ni för uppgifter då? Vapen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.