Jag hade spanat in befattningen sedan tidigare. den verkade intressant med ytsim, kanoter, och disiplinerade små grupper. det enda jag gjorde innan mönstringen var att skriva på de papper man får att jag ville ha en stridande befattning i skärgårdsmiljö. sen var det bara att ge järnet under testerna! det e en fördel att få goda betyg i teoritestet (minst 6) , muskel (minst 6 el 7 tror jag) och konditionstestet ( minst 6 eller 7 tror jag) .
sen får man helt enkelt vara en riktig smilfink under det personliga samtalet med hjärnskrynklaren.
om man visar att man e målmedveten e det nog inga problem. och att inte låta inskrivningsförättaren ha för stort inflytande. Glöm inte bort att det e du som ska kämpa i 15 mån. (förhoppningsvis) om man känt på militärlivet lite tidigare i tex FBU e väl det inte någe nackdel.
men man får också visa att man kan social och trevlig, inte bara militärtokig.........
Jag sa helt enkelt till dem att jag ville bli säkjaktgrchef. inskrivningsförättaren fattade direkt och slutade tjaftsa om k4. fick inskrivningsbeslutet i handen när jag gick hem. (eller jag menar svävade hem) men jag tror att beslutsordningen e ändrad på något sätt. vet ej hur?
men med visat stark intresse för tjänsten fixar du nog det......