Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Boil-in the-bag
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Gator
Kan ngn rekommendera en typ av frystorkad mat som britterna kallar "boil-in-the-bag", dvs att du kan hälla hett vatten direkt i påsen, röra om och: voila´, måltiden klar.
Sökte på "frystorkat", men fick en hel massa tråd-tips (tidsbrist!). Peka mig bara mot rätt tråd så hittar jag nog rätt... biggrin.gif
HV.gif
oak
Akta dig för irlänsk lammstuvning.Den bästa av kronans va mat
tycker jag är kyckling i curry.jag vet dock inte villken som är tillverkare.
1228
Den norska vackumförpackade maten i grön förpackning.
Har tyvärr inte namnet på tillverkaren men jag har för mig att det är dem som tillverkar kyckling i curry med spiralpasta, riktigt gott!

Generellt sett så gillar/gillade jag den norska frystorkade maten bättre än wildlife.
Doyle
Drytech.no - Real Field Meal - tillverkar bra skit, t.ex den här "Kyckling med curry"
Den där "Irländska lammstuvningen" tillverkas av Eurogrames och borde förbjudas.
LeadHead
Pasta Bolognese och Kyckling i Curri samt Real Field Meals "Frukostblandning" i tre dar på fjället. Mums... fun_icon_nana.gif
Kockis
Vanliga nudlar, 4kr på ica. Det bästa!
Man kan ju blanda i nånn soppa i den också¨!
Fågel Fenix
QUOTE (Kockis @ Jun 9 2003, 11:39 )
Vanliga nudlar, 4kr på ica. Det bästa!
Man kan ju blanda i nånn soppa i den också¨!

ÅÅÅhhh så "matigt" <--- ironi 5.gif

Nudlar upplever jag som bukfylla. Visst finns säkert ngt i dom men inget som jag skulle vilja ha som måltid...
biggrin.gif
Kockis
jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat!
När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! biggrin.gif
Gustav-TS
Real Field Meal ja, helt ok. Iaf de rätter jag prövat. Dock inte kycklingen. Smakar ju bara starkt...

Frukostblandningen är det inte många som gillar, verkar det som. Jag äter den gärna. Med kall-vatten på, vill säga. Då blir den precis som corn-flakes och mjölk, med en dos kanel på. Mumma!
Menige Ryan
QUOTE (Kockis @ Jun 9 2003, 16:20 )
jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är  matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat!
När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! biggrin.gif

Instämmer nudlar och blanda sedan med alla möjliga "blå bands" soppor du vill så har du en matig, nyttig och varierande mat, har kört detta flertalet gången man varit på vandring. Kanongott tycker jag i alla fall.
Gator
Tack för responsen...och "Real Field Meals" får vi tag på...vardå ? unsure.gif
HV.gif
1228
QUOTE (Gator @ Jun 10 2003, 07:32 )
Tack för responsen...och "Real Field Meals" får vi tag på...vardå ?  :unsure:
HV.gif

"For bestilling av varer: ordre@drytech.no" på sidan om Doyle postade smile.gif
Om inte annat så går det ju att maila o fråga vilka butiker som distribuerar deras varor.
Adam Wilhelm
Säljs här: Multisportshopen i Stockholm

Butikspris 67:-
Onlinepris 60:-
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.