QUOTE (Ingbat/I19 @ Jun 6 2003, 10:58 )
QUOTE (Kommer få tönt-tjänst @ Jun 6 2003, 11:22 )
Mer kvinnor inom FM! ...men inte såhär.
Hur hade du tänkt att det skulle gå till då???
Svar till både dig och BJE.
Som alla vet så är inställningen till lumpen mycket tråkig och rätt få av folk i min åldersgrupp är intresserade, så det jag vill ha istället är att FM ser till att verkligen informera vad det rör sig om, speciellt för tjejerna då många tyvärr har uppfattningen att man måste en massa muskler istället för hjärna och liknande missförstånd. Det finns ingen anledningen till att tvinga mer folk till mönstring.
BJE, om du läser vad jag skriver så ser du att jag redan tagit upp det. Jag har inget problem med att man väljer ut folk som ska tvingas till mönstring på något annat sätt än nu, bara alla får mönstra om de vill.
Tänk sedan på att man måste fördubbla kapaciteten att ta emot mönstrande för att ta ut folk till ett minskande försvar, det finns folk som vill att det ska övergå till ett yrkesförsvar, så det finns ingen anledning till att öka mängden mönstrande. Sedan blir jag verkligen trött på att folk ska dra så jävla många slutsatser. Jag är emot en ökad mängd individer som har mönstringsplikt, och bara för att det i det här fallet skulle ökas med att även kvinnor får det så drar folk slutsatsen att jag inte vill a in kvinnor i försvaret, trots att jag uttryckt motsatsen. Gör så att det är 50 - 50 fördelat mellan män och kvinnor, eller flytta den till kvinnorna, jag bryr mig verkligen inte. Det jag var emot var att man skull tvinga mer folk i onödan när man snara borde minska antalet! Fatta? Bra, låt mig va!