Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Studenten...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2
Tompa
Tänkte bara kolla av läget lite med hur många här på soldf som tar studenten (från Gymnasiet) nu i dagarna och hur har ni tänkt att fira det??? Själv så ska jag ut och åka lastbilsflak och lite annat kul!
Hur känns det kommer ni sakna alla eller är det skönt att slippa klasskompisarna?

För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten fyf*n va vi är bra!!! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif

// Tompa Malajn.gif
Larsleo
jo nog är man på att ta studenten...med allt vad det innebär..inkl lastbilsflak B)

å så en massa alkohol förstås fun_icon_nana.gif biggrin.gif
fw.
I morgon är det dags för mig... fun_icon_nana.gif
Tarkan
Själv tar man studenten på fredag. fun_icon_nana.gif

Visst blir det fest. biggrin.gif

Kommer inte sakna själva lektionerna men rasterna och allt folk man träffade kommer nog att sakna.

Roligt och se hur nästan alla i klassen är helt förvirrade inför framtiden.
medan jag har t.o.m bestämt vad jag ska ha på mig de tio närmaste månaderna camo.gif
Fu Dahlberg
Får väl ta och säja Grattis till alla som tar studenten...
Den tiden blir mer och mer avlägsen blyg.gif
Amfibie
Tog studenten den 28:e maj!!! FAN VAD GOTT DET KÄNNS!!!! biggrin.gif biggrin.gif
Åkte Ford Mustang av nyare slag, rätt bra sula i den!
Yman
mmm, det var väl 3 år sedan :(

Får stämma in med Fu_Dahlberg:
fun_icon_nana.gif GRATTIS! fun_icon_nana.gif

Försök att inte supa bort precis alla minnen bara... Det kan vara kul att komma ihåg något smile.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Yman @ Jun 4 2003, 11:31 )
mmm, det var väl 3 år sedan  :(

Får stämma in med Fu_Dahlberg:
fun_icon_nana.gif GRATTIS!  fun_icon_nana.gif

Försök att inte supa bort precis alla minnen bara... Det kan vara kul att komma ihåg något smile.gif

Lyssna in te på honom... ta med en kamera istället biggrin.gif
Fågel Fenix
Min student kommer om 1 år...enligt mig lite väl lång tid men men.

Ett STORT GRATTIS!!!!
nilsson
Undertecknad tar studenten på fredag! biggrin.gif

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
NordicFear
den klassoska ramsen:

Jag har tagit studenten, fy fan vad jag är bra...

kommer gå många gånger ifrån mina läppar på freda.... biggrin.gif
flying_c
Jepp på fredag kommer jag också springa ut. Hade mösspåtagning igår ... . frukost med klassen imorrn. Sen lunch med klassen. Sen en champagnefrukost med klassen på fredag. Här hemma i min trädgård .. å sen .. HURRA!

Kommer mest att kännas skönt att det är över. Dom man är bra polare med kommer man ju träffa i alla fall.
The_mistaken
GRATTIS TILL ER SOM TAR OCH TILL ER SOM TAGIT STUDENTEN I ÅR fun_icon_nana.gif
t0be
Tog också studenten den 28:e smile.gif
jääävligt skönt.
Sudden
Jag är visst sisst ut av oss. Tar inte studenten förrän den 13:e. Brukar inte vara så här sent...vet inte vad de gjort så för. 7.gif

Ska bli skönt som fan! Champagnefrukost, åka lastbil, skrika och skråla, supa skallen sönder och samman.
FEST! fun_icon_nana.gif <--Jag på kvällen den 13:e biggrin.gif

Tycker att det ska bli skönt att slippa alla tråkiga lektioner och sånt. Men sammtidigt kommer man nog att sakna gemenskapen på raster i cafeterian...och alla brudar:D.

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
mazon
Även jag ska ta studenten, och datumet är närmare bestämt den 5/6 dvs i morrn. Sen efter det får det vara slut på det här med skola en tid famöver.

Mvh///Mazon.
Dass
samma här, tar studenten imorn fun_icon_nana.gif

och rycker in den 23:e (långnt sommarlov.....not)
BruTal
Fööööööör jag skall ta studenten för jag skall ta studenten för jag skall ta stuuuuuuuudeeeeeeeenteeeeeeeeen!
Fy faaan vad jag är bra!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
106
Nu skall jag vara glädjedödare och messerschmitt.

Man kan inte ta studenten längre eftersom studentexamen inte längre finns. Det är cirka 35 år sedan någon tog studenten. Studentexamen försvann samtidigt som sifferbetygen infördes, ni vet de som i sin tur försvann 1996 (?). :P

Har ni inte ont i huvudet dagen efter ni går ut gymnasiet har ni inte festat tillräckligt hårt.
Livhusaren
Instämmer med FU_Dahlberg

STORT GRATTIS
PÅ ER!!!
fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif

Mvh Livhusaren
Dunder
Jag går också ut den 13/6 fyfan vad gött det ska bli.. satan i helvete vad skönt det ska bli!

Tänkte bara snabbt ge er en grafisk presentation hur min examensdag kommer se ut:

på morgonen den13/6 - horny.gif

när det är dags att säga hejdå till alla - blyg.gif

på kvällen - fun_icon_nana.gif

efter 3-4 nån gång - Malajn.gif

morgonen efter - mad.gif

på eftermiddagen, när man försöker minnas- 7.gif

haha... jaja grabbar ha en fin avslutning och sen är det bara att snöra på sig kängorna och börja med marschträningen Rangern.gif
Cinnes
JAG ÄR INTE ENSAM!

Trodde bara det var vår skola som gick ut FRDAGEN DEN 13:E.
Allas vårat turdatum!

Men det ska nog gå bra för oss iallafall!

FÖR VI SKA TA STUDENTEN, FÖR VI SKA TA STUDENTEN, FÖR VI SKA TA STUDEEENTEN, FY FAN VAD VI E BRA! salute.gif
Gator
QUOTE (106 @ Jun 4 2003, 14:57 )
Man kan inte ta studenten längre eftersom studentexamen inte längre finns. Det är cirka 35 år sedan någon tog studenten. Studentexamen försvann samtidigt som sifferbetygen infördes, ni vet de som i sin tur försvann 1996 (?).

Därför är väl uttrycket "för vi har FÅTT studenten..." osv mer adekvat... :P :P :P
HV.gif
Doggydriver
Åkte raka vägen från balen till Zakynthos med hela min älskade klass, kom hem i går vid 18.30... blyg.gif

Ikväll är det krogrunda, imorrn är det studentexamen, och på kvällen har jag den sista festen, kanske någonson, med många av mina bästa vänner någonsin, sorgligt och lyckligt samtidigt. BLir nog många tårar och många skratt, men jag har haft en underbar tid vilket jag önskar er alla här också!

Till alla er: Snorkla med jättehavssköldpaddor är bland det vackraste och härligaste jag varit med om. Och har man mycket pengar med sej smyger vissa personer på Bad Boys Club ner piller i drinkarna för en Malajn.gif blink.gif
granQ
QUOTE (Sudden @ Jun 4 2003, 12:04 )
Jag är visst sisst ut av oss. Tar inte studenten förrän den 13:e. Brukar inte vara så här sent...vet inte vad de gjort så för. 7.gif

Ska bli skönt som fan! Champagnefrukost, åka lastbil, skrika och skråla, supa skallen sönder och samman.
FEST! fun_icon_nana.gif  <--Jag på kvällen den 13:e  biggrin.gif

Tycker att det ska bli skönt att slippa alla tråkiga lektioner och sånt. Men sammtidigt kommer man nog att sakna gemenskapen på raster i cafeterian...och alla brudar:D.

fun_icon_nana.gif  fun_icon_nana.gif  fun_icon_nana.gif  fun_icon_nana.gif  fun_icon_nana.gif

kanske ses på stan då..om du nu ska på studentfesten (inte helt hundra men blir väl så nu när man lagt pengar på biljett) inte för vi skulle känna igen varandra ändå.. men iallafall. Någonstans i alkohol mörket finns en soldf:are så du kan känna dig trygg ;)

själv är jag inte så där jätte glad över studenten. har icke köpt mössa då jag inte går ut med fulla betyg tycker jag det var onödigt.. bryr mig inte om att åka snygg/cool bil hem från "parken" och inte heller bryr jag mig så mycke om allt annat. Tillhör dom som inte sjunger "för vi har tagit studenten" pågrund av jag känner inget specielt.. jag vet inte hur ni haft det men tycker skolan varit rätt vakum, man går dit. behöver inte lyfta ett finger, få närvaro,efter ett halvår få man G eller mer om man nu orkat lyfta ett finger av misstag. Efter 3 år är det slut och so what?

nähh är väl ingen party människa kanske, räknar ner till inryck och mamma/vänner som räknar till studenten..
bri_span
Nä, jag ska inte ta studenten... men den klass jag är mentor för gör det och det kommer de göra bra... Fredagen den 6:e juni ska de springa ut och sedan kan jag tro att de ska supa smile.gif
Larsleo
QUOTE (bri_span @ Jun 4 2003, 16:32 )
Fredagen den 6:e juni ska de springa ut och sedan kan jag tro att de ska supa smile.gif

Vad får dig att tro det B)

hehe men vi ska väl göra nått liknade biggrin.gif
Sudden
QUOTE (granQ @ Jun 4 2003, 17:28 )
QUOTE (Sudden @ Jun 4 2003, 12:04 )

FEST! fun_icon_nana.gif  <--Jag på kvällen den 13:e  :D

fun_icon_nana.gif  :banana  :banana  :banana  :banana

kanske ses på stan då..om du nu ska på studentfesten (inte helt hundra men blir väl så nu när man lagt pengar på biljett) inte för vi skulle känna igen varandra ändå.. men iallafall. Någonstans i alkohol mörket finns en soldf:are så du kan känna dig trygg ;)

själv är jag inte så där jätte glad över studenten. har icke köpt mössa då jag inte går ut med fulla betyg tycker jag det var onödigt.. bryr mig inte om att åka snygg/cool bil hem från "parken" och inte heller bryr jag mig så mycke om allt annat. Tillhör dom som inte sjunger "för vi har tagit studenten" pågrund av jag känner inget specielt.. jag vet inte hur ni haft det men tycker skolan varit rätt vakum, man går dit. behöver inte lyfta ett finger, få närvaro,efter ett halvår få man G eller mer om man nu orkat lyfta ett finger av misstag. Efter 3 år är det slut och so what?

nähh är väl ingen party människa kanske, räknar ner till inryck och mamma/vänner som räknar till studenten..

Klart man ska på studentfesten! Det är ju ett måste. Fast det finns visst inte biljetter till alla. Har några polare som inte fått tag på nån.

Synd att du inte känner så mycket för studenten! Jag tycker att det är skitkul.

Du kan ju alltid spraya in: ..::granQ SoldF.com::.. på ryggen på din kostym eller vad du nu ska ha på dig. Så hejjar jag om jag stöter på dig. biggrin.gif

Sen har man ju 10 dagars sommarlov att se fram emot biggrin.gif
För den 23:e .... pansar2.png <--Sudden
bri_span
QUOTE (Span-eliasson @ Jun 4 2003, 16:34 )
QUOTE (bri_span @ Jun 4 2003, 16:32 )
Fredagen den 6:e juni ska de springa ut och sedan kan jag tro att de ska supa smile.gif

Vad får dig att tro det B)

hehe men vi ska väl göra nått liknade biggrin.gif

Ja, tror å tror... skulle nog kunna sätta en peng på att så blir fallet. Man minns ju hur det var när en annan tog studenten för många år sen. Säger bara... fun_icon_nana.gif
Old No.7
På fredag kommer stämmbanden få jobba biggrin.gif FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN!!!

Men seriöst... nästa skönt att festandet lugnar sig lite... sitter här efter klassresa och känner mig som ett ursketet äpple... men vafan ROCK ON horny.gif

Snart kommer det massa snälla människor i M90 och får ordning på mig biggrin.gif
Tompa
Härligt att höra att det är fler än jag som upplever denna sköna tid!!!!
Jag har precis kommit hem från tjejens studentmottagning och innan det var jag med och åkte lastbilsflak med hennes klass! fyfan va kul det var! snart är det min tur, på fredag smäller det!!!! horny.gif fun_icon_nana.gif horny.gif fun_icon_nana.gif
ShadowStalker
Jag tar studenten den 13/6 och den 16/6 rycker jag in i lumpen som skyttegrpbefäl på stridsfordon 90.
Man hinner ju knappt nyktra till innan man rycker in för fasen
13/6 -> fun_icon_nana.gif 16/6 -> camo.gif
Fbj972
QUOTE (Fu Dahlberg @ Jun 4 2003, 09:10 )
Får väl ta och säja Grattis till alla som tar studenten...
Den tiden blir mer och mer avlägsen  blyg.gif

Huu... 10 år sedan... gasmask.gif
suna
Själv tar man studenten det 13/6 fun_icon_nana.gif och rycker in 23/6 3.gif
granQ
QUOTE (Sudden @ Jun 4 2003, 16:49 )
Klart man ska på studentfesten! Det är ju ett måste. Fast det finns visst inte biljetter till alla. Har några polare som inte fått tag på nån.

Du kan ju alltid spraya in: ..::granQ SoldF.com::.. på ryggen på din kostym eller vad du nu ska ha på dig. Så hejjar jag om jag stöter på dig.  biggrin.gif

För den 23:e .... pansar2.png  <--Sudden

nja, beror på hur mycke jag dricker men om jag är lite full så kommer du nog se mig och kallas ju granQ irl så då hör du folk.. ska man hålla utkik för en "sudden" från sannarp eller? för du går la inte på kattegatt..
Grunt
Tog studenten igår.

Helt OK. Men jag kände inte heller något speciellt egentligen.

Skönt men det var långt till tårarna om säger så.

Ganska bra att man har det gjort nu. Börjar bli lite allmänt seg efter nära 3 veckors ihållande festande. Fast det finns ju en skolavslutning också...... blink.gif
|lj|
Tar studenten den 13/6

Sista lektionen i morn,
fest fredag, lördag, måndag, tisdag.
Middag med klassen på onsdag
Student me allat va de innebär på Torsdag
Bal med nästan alla skolans 3:or (700 st) på fredag. (ska bli kul att se alla i kostym/balklänning!)

Tycker att det skall bli skönt att gå ur, ett år till och mitt medelbetyg hade blivit minst sagt dåligt.
ska bli skönt att slippa en större delen av klassen, men de man kommer sakna saknar jag nog desto mer.

Men det värsta (och bästa) av allt är att livet "börjar" nu, nu måste man bestämma själv vad man skall göra. något som jag tycker är både härligt, men samtidigt rätt skrämmande.

Men va fam, 10 månader framöver behöver jag ju iallafall inte fundera på va jag skall göra, då blir de lumpen som gäller! (CU granQ)

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Nifelhel
Studenten den 6/6.. biggrin.gif 1995 7.gif blink.gif Isch va gammal man vart då!!! horny.gif horny.gif
Tog mao studenten förra årtusendet biggrin.gif
cjg
Tog studenten igår =)
Laurin E.
Tar studenten imorgon!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eddie
i morgon smäller det fun_icon_nana.gif
Bearbaus
japp, imorgon är skiten över...woohooo!!!!!!!!!! smile.gif smile.gif smile.gif
Sudden
QUOTE (granQ @ Jun 4 2003, 22:45 )

Du kan ju alltid spraya in: ..::granQ SoldF.com::.. på ryggen på din kostym eller vad du nu ska ha på dig. Så hejjar jag om jag stöter på dig.  :D

För den 23:e .... pansar2.png  <--Sudden

nja, beror på hur mycke jag dricker men om jag är lite full så kommer du nog se mig och kallas ju granQ irl så då hör du folk.. ska man hålla utkik för en "sudden" från sannarp eller? för du går la inte på kattegatt..

Nä, jag går inte på Sannarp. Klart att man går på KASK! Kallas inte heller Sudden av nån.
Så det går nog icke. biggrin.gif
Fredin
Japp i mån händer det! tolv år i skolan ligger bakom oss och inget framför!! hmm förutom 2.5 år på polishögskolan men det ska ju bli kul! hahah GRATTIS ALLA ANDRA!

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Rangern.gif

ps. Tänkte feste på gamleport inne i stan där skolan hyrt stället..ddete blir röj det!
Björkman
STUDENTEN IMORGON!
Dagen har tillbringats med att se en massa klassers avslutningsshower (ironi, hackande och sentimentalitet).
Ikväll blir det fotografering, beklädning av vagnen och lite övriga upptåg ;)... och en grillkväll med polarna som avslutning.
Lite sorgligt att lämna polarna men sånt är livet...
Å andra sidan har jag ju ett låååångt och härligt sommarlov framför mig. (FJS på tisdag smile.gif )....

SKÅL!
Och till er andra studenter: Ha en underbar sommar och en god fortsättning!
granQ
QUOTE (Sudden @ Jun 5 2003, 15:28 )
QUOTE (granQ @ Jun 4 2003, 22:45 )

Du kan ju alltid spraya in: ..::granQ SoldF.com::.. på ryggen på din kostym eller vad du nu ska ha på dig. Så hejjar jag om jag stöter på dig.  :D

För den 23:e .... pansar2.png  <--Sudden

Nä, jag går inte på Sannarp. Klart att man går på KASK! Kallas inte heller Sudden av nån.
Så det går nog icke. biggrin.gif

jaha, då har man väl sett dig då..Teit3b här.
Doggydriver
Då var studenten tagen, och mitt livs sorgligaste och lyckligaste stunder har inträffat. Toll stog mitt i en klunga utanför krogen där alla grät, skrattade, kramades och tvingades konstatera att vi inte var klasskamrater längre. Känns tomt när ett tjugotal personer man älskat över allt annat och som varit en del av ens liv i tre år bara försvinner. blyg.gif

BLir till att blicka framåt nu då, konditionsträning hela sommaren, varvat med sommarjobb och lite styrka. En trevlig sommar önskas alla, och en särskild hälsning och gratulation till er alla som tagit studenten nu! fun_icon_nana.gif
Dunder
[QUOTE] Då var studenten tagen, och mitt livs sorgligaste och lyckligaste stunder har inträffat. Toll stog mitt i en klunga utanför krogen där alla grät, skrattade, kramades och tvingades konstatera att vi inte var klasskamrater längre. Känns tomt när ett tjugotal personer man älskat över allt annat och som varit en del av ens liv i tre år bara försvinner.

BLir till att blicka framåt nu då, konditionsträning hela sommaren, varvat med sommarjobb och lite styrka. En trevlig sommar önskas alla, och en särskild hälsning och gratulation till er alla som tagit studenten nu! [QUOTE]

hmm alltså grabbar visst är det är ju lite trist att säga hejdå till klassen men att gråta och hålla på? Det är ju bara folk man gått i skolan med, jag menar ens riktiga och nära vänner har man ju utanför skolan eller hur? Visst ska det bli skönt att sluta och lite småtrist att säga hej då, men va fan så hemskt mycket är det ju inte att hänga upp sig på eller hur? dry.gif
fbs2003
Ojojoj.. nu är allt över.. studenten togs i tisdags och idag är det sista festen med klassen.. 12 år av helvete över.. kan knappt fatta att det är sant!! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif

//Linden

PS I höst bär det av till kallinge... unsure.gif
bri_span
Jaha, så har man precis avverkat en dag som har gått åt till att se till att grabbarna i klassen inte skulle dricka för mycket innan utspringet... men de skötte sig bra, ingen spydde eller somna i aulan smile.gif Nu väntar lumpen för de flesta av dem...

En annan väntar (?) tills den 25:e augusti då en ny kull ettor kliver in i gymnasiet och hela visan börjar om igen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.