Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inget sätt att dö!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
ABP
Vem sa att diskning var ofarligt

Diskmaskinsolycka
mgann
Det gäller att se upp med var man sätter fötterna i köket så att man inte snubblar och trillar.
Har läst någon stans att hemmet är en av de farligaste platserna att visstas på.
fw.
QUOTE (mgann @ Jun 2 2003, 10:54 )
Har läst någon stans att hemmet är en av de farligaste platserna att visstas på.

Kanske på ovanstående länk? ;)
Ing
Lär er av detta för faen, inte för att man ramlar över diskmaskinen, utan att saker som är vassa är jobbiga att få i händerna när man plockar i och ur bestickkorgen. Men nu kanske det går att motivera det med att det är livsfarligt också.. kanske "de" förstår bättre då?
The_mistaken
pust tur att man inte har diskmaskin dry.gif
Wahlgren
QUOTE (The_mistaken @ Jun 2 2003, 14:46 )
pust tur att man inte har diskmaskin dry.gif

tur att jag nästan aldrig är i köket ;)
Larsleo
ajajaj..

.man blir mörkrädd ju...åsså jobbar man i kök...ajaj man får passa sig när man jobbar då... :( blyg.gif horny.gif
Ellinore
QUOTE (ABP @ Jun 2 2003, 10:48 )

Diskmaskinsolycka

Jo, det är därför jag försöker undvika att diska, städa och annat farligt!
APC-mannen
Diskmaskiner får vara precis hur jäkla livsfarliga som helst. Jag skulle inte klara mig utan vår guldklimp Electrolux ESF 610!!!
Hv-sjukvårdarn
Det är därför jag har tagit livförsäkring på maken...hohoho ;)
Axial
Lova att ni inte berättar för FM om denna olycka, för då kommer det införas förarbevis för diskmaskin samt särskilda grönmålade gummiknivar att diska i maskinen.
Skämt åsido, en fruktansvärt tragisk och banal olycka. Och den hade kunnat undvikas relativt enkelt: genom att vända kniven med spetsen nedåt i korgen. Har de inte hemkunskap i England ?
flying_c
aj .. knasigt det där. Jo själv har man ju fått höra sedan barnsben att man ska vända kniven med spetsen nedåt.
Eskelinen
QUOTE (Ellinore @ Jun 2 2003, 19:13 )
QUOTE (ABP @ Jun 2 2003, 10:48 )

Diskmaskinsolycka

Jo, det är därför jag försöker undvika att diska, städa och annat farligt!

jag håller med dig till 13,7% städning är farligt
Fredriksson
Hur många MÄN sköter hushållsarbetet?
heiho
Så få som möjligt ohmy.gif
d97pa
Vilket öde. bong.gif
Som att halka på kasern och slå huvudet i jägarköket och avlida.
ABP
Var ju en brittisk soldat för några år sedan som lyckades vri nacken av sig själv på morgongympan.

Slutsats: Diskning och motion är livsfarligt därför håller jag mig till att dricka öl och äta chips smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.