Haggeman
May 31 2003, 21:40
Börjar om en kvart på 3:an äntligen får jag se denna film som det snackas så mycket om..
QUOTE (Haggeman @ May 31 2003, 22:40 )
Börjar om en kvart på 3:an äntligen får jag se denna film som det snackas så mycket om..

ALAAARM!! Alle männer foraus!!!
The_mistaken
May 31 2003, 22:24
den är bra, jag ha den bå både vhs och dvd
Gillar den skarpt
darkstar
May 31 2003, 22:57
Mmm... den är på tyska. Världens hårdaste språk.
Har spelat in B) får se imorgon
fbs2003
Jun 1 2003, 00:34
QUOTE (imint @ May 31 2003, 22:48 )
QUOTE (Haggeman @ May 31 2003, 22:40 )

ALAAARM!! Alle männer foraus!!!
Glöm inte:
VERDAMMT!!!
Haggeman
Jun 1 2003, 00:49
Jaha, piss piss piss, då missade jag den ändå då, jävla polare man har å alldrig låter en ta det lugnt framför en film.
Nej jag ska nog gå å köpa den nu
Tittade på mitt ex av den, directors cut, så sent som i förrgår. Lysande film må jag säga.
ALAAAAARM, ALAAAAARM!
"It's a long wayyyyy, top Tipperary, it's a long way to home..."
Om ni får tag på boken så läs den med. Mycket bra, skrevs utav Lothar-Günther Buchheim.
Mitt ex är tryckt 1987 , men det borde gå att rota fram ett ex någonstans med lite god vilja. ISBN 91-37-08771-1.
/Ramius
Kommer ihåg filmkrönikans inslag om filmen när den kom, brinnande engelsmän på sjunkande fartyg. Första och som jag kommer ihåg enda gången jag tittat bort från en film, fick till och med mardrömmar. Ruskigt bra film ska nog ta och titta på DVDn nu.
Ragulin
Jun 3 2003, 15:49
Jag rankar Das Boot som en av tidernas absolut bästa krigsfilmer, men man skall se den "auf Deutsch" och det skall vara TV-serien (jag tror det rör sig om 12 timmars ubåtsrunk).
Ruhe, männer!
flying_c
Jun 3 2003, 23:27
Låt oss för en sekund tänka oss att någon, icke nämnd, skulle råka ha denna film i digital form på sin datormaskin.
Rent hypotetiskt skulle denna person då kunna skicka mig ett PM för att (fortfarande rent hypotetiskt) kunna kontakta mig och sedan överföra denna fil.
Det vore sannerligen trevligt.
Jag har alltid gillat tyska krigsfilmer eftersom framställer kriget mer smutsigt och realistiskt. De flesta amerikanska filmer har mer attityden: "Låt oss gå ut och skjuta lite tyskar/ryssar/araber/*fyll i lämplig etnisk grupp här* och få oss några goda skratt under tiden. Två tummar upp för "Das boot".
Har Tv serien på video och den är ca 5h lång. Men man klarar sig bra på Directors cut versioner känns inte som man missar nått speciellt mellan de två.
Det är ändå ganska stor skillnad mellan Tv-serien och den "vanliga" filmen. Gillar Das Boot som fan, skönt att de är tyskar som spelar tyskar.
TheStroyer
Jun 5 2003, 18:13
Ja, det låter så otroligt fjantigt när amerikanerna spelar tyskar och försöker tala med nån ful tysk brytning.
För övrigt är Das Boot härligt klaustrofobi-framkallande
Ingbat/I19
Jun 28 2003, 18:33
För er som missade den så går den på 3:an 00:05!!!
Missar man Das Boot ikväll för nåt onödigt som t.ex en ölkväll så borde man förbjudas
Kan rekommendera spelet Silent Hunter II. En u-båtssimulator. Riktigt bra känsla. Besättningen kan man dessutom få att prata tyska:
-"ding, ding, ding, woff woff woff (jagare ångar över), plums plums!"
-"sinkwasserbomben!"
Vildmannen
Jun 28 2003, 21:44
QUOTE (Mats @ Jun 28 2003, 19:39 )
Kan rekommendera spelet Silent Hunter II. En u-båtssimulator. Riktigt bra känsla. Besättningen kan man dessutom få att prata tyska:
-"sinkwasserbomben!"
Var fick du tag på Silent Hunter? Jag har letat i butiker utan framgång. :(
Azan_Gb
Jun 28 2003, 21:56
QUOTE (Vildmannen @ Jun 28 2003, 22:44 )
QUOTE (Mats @ Jun 28 2003, 19:39 )
-"sinkwasserbomben!"
Var fick du tag på Silent Hunter? Jag har letat i butiker utan framgång. :(
Det är så jävla fult när dem härmar araber. Visar altid en skäggig man med vit "klänning" som skriker jalla jalla.
Vildmannen: Kolla hos
Software Express de har det mesta. Ibland kan de ju vara kul att vara lite

istf
Azan_Gb: Det finns tyvärr inga araber i Silent Hunter II eller Das Boot, men det är möjligt att jag varit ouppmärksam!
mjukis
Jun 29 2003, 08:41
Ja Das Boot är ett måste i varje filmsamling. Herr Buchheim, som skrev böckerna var ju teknisk rådgivare under filmen. Han var nämnligen krigskorrespondent ombord på U96 under kriget. Han porträtteras i filmen av en ung
Herbert Grönemeyer, känd tysk popsångare. För den som vill veta mer om tyska ubåtar och deras öden (inklusive den riktiga U96) får jag rekommendera den förträffliga
uboat.net.
God jaktlycka!
panzerkampfwagen
Jun 29 2003, 14:20
Det är märkligt att ett gammalt pansarsvin som jag

rankar Das Boot, en förbannad flottistfilm

som världens bästa rulle.

Mycket mycket märkligt... Men den e ju så bra!
5526 Viktor Ludvig
Jun 29 2003, 14:36
Mkt vacker film.
Ledsamt att jag redan gjort lumpen, den inspirerar..
/5526
Doggydriver
Jun 29 2003, 16:23
Jävla fans satans förbannade avdankade misslyckade felavlade korsbefruktade nedrans tjockjävla helvetes missbildade djävulsdyrkande as till parabolantenn till att bestämma sej för tidig pensionering med 15 minuter kvar av filmen!
TILL SALU: Sämre beg. parabolantenn tänkt för avancerat lerduveskytte i större skala (större skala = Lvkv ungefär). Skicka PM!
Pris: du får en femtilapp om jag får titta...
Greenment
Jul 6 2003, 17:38
Das Boot 04:15 På TV 3, vem orkar sitta tills morgonen o se på den? skönt att man såg den för några veckor sen..
Missa inte om du inte har något annat för dig, satt igår och såg på Bron över Floden Kwai eller va den hette, på tv4..
klassiker....
Wehrwolf
Jul 6 2003, 19:05
Gillar ni krigsfilmer på tyska är ju Stalingrad ett måste..
-Mir nach!
Protiwa
Jul 7 2003, 07:37
QUOTE (ABP @ Jun 4 2003, 07:27 )
Har Tv serien på video och den är ca 5h lång. Men man klarar sig bra på Directors cut versioner känns inte som man missar nått speciellt mellan de två.
Var fick du tag på den?
Vill oxå ha..... :(
Grus i ögat

Kollade på filmen Wow
Skön rulle
Wehrwolf
Jul 7 2003, 12:36
Lite OT, men hur o var får jag tag i plut B i Vietnam på dvd? måste ha!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.