Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Swedish Forces Pack 3.0
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
granQ
har postat lite på officila (flashpoint) forumet under veckan och tänkte att sista bilden borde jag väl posta här och passa på att tacka alla som hjälp oss med idéer, fakta med mera. En sida för snabbt hitta info om hur snabbt en tgb ska köra och vid lite svårare så har forumet funkat utmärkt. Säkert att ni kommer hitta 100 tals "fel" som dom MÖP:ar ni är men vi har försökt göra så mycke detaljer och sånt som spelet/tid och våra kunskaper klarar. Personlig favorit är den lilla burken "försvarets hudsalva" som ligger slängd någonstans i TGB20 (tack darkstar för hudsalvan den kom till använding)

Nog pratat här kommer en bild inför morgondagen.

Max
Ser......underbart ut! smile.gif *Väntar spänt på release*
Gustav-TS
Fett.

Ser fram emot RLBV 2068. Skulle tro att nämnda darkstar sitter och skissar på en redan smile.gif
Skuggan
QUOTE (Gustav-TS @ May 29 2003, 12:40 )
Fett.

Ser fram emot RLBV 2068. Skulle tro att nämnda darkstar sitter och skissar på en redan smile.gif

fins vissa problem med att göra den, OFP stödjer inte Midjestyrning eller släpvagnar (även om det fins vissa som påstår sig ha lyckats med släpvagnar via script)

så att se BV206 i OFP lär dröja ett tag, om man inte gör dem som statiska objekt.
Rokare
Godmiddag

Då så, nu är ju snart skolan slut och man har en veckas ledigt innan arbetet för Kungen påbörjas, så då kanske man vågar installera något på datorn som antagligen kommer göra att man växer fast. Vilken version av Op. Flashpoint krävs? Har någon gammal skiva som ligger här och skräpar men jag antar att det krävs en massa uppdatering och annat tjoffs.

GMY

ps. Rokare, totalt noll kollad när det gäller computtrar. ds.
Skuggan
QUOTE (Rokare @ May 29 2003, 12:53 )
Godmiddag

Då så, nu är ju snart skolan slut och man har en veckas ledigt innan arbetet för Kungen påbörjas, så då kanske man vågar installera något på datorn som antagligen kommer göra att man växer fast. Vilken version av Op. Flashpoint krävs? Har någon gammal skiva som ligger här och skräpar men jag antar att det krävs en massa uppdatering och annat tjoffs.

GMY

ps. Rokare, totalt noll kollad när det gäller computtrar. ds.

OFP Resistance version 1.91 krävs
granQ
QUOTE (Gustav-TS @ May 29 2003, 11:40 )
Fett.

som skuggan nämnt så finns det begränsingar. Tror dock darkstar kommer försöka få den ingame utan den berömda midjestyrningen.. Tråkigt men ibland finns det begräsningar även för "konstnärer".. Har provat en beta version. Ur kass egentligen (ingen insida med mera) och den kördes som en jeep utan släpp. Såg dock jävligt snyggt ut (på utsidan) och var riktigt kul.
darkstar
Jag får tacka the Swede för bilderna på 206:an! Själv kommer jag att ta en j-la massa kort med min sprillans nya kamera och leka rätt bra. Jag kommer mest troligt inte att göra insidan av bakvagnen på 2068 men utsidan blir det. Jag har börjat lite ja... Upprättad också.

Angående midjestyrningen så är det problem, men den kommer först och främst som statisk.

Regnr kommer vara tre st: Gustav-TS KP:1 vagn, min AP-vagn och den 206 som jag övningskörde i.

granQ: Varsågod för hudsalvan. Jag har ett projekt till nu... Kom på det precis nu... vänta och se.

För er som inte sett alla bilder:

Min sida
SFP
Myran
Jo.. jag tror nog att det går, kommer ihåg att jag har sett en ww2 tysk kannon som släp, som funkade perfo som ett släp, (tror ww2ec gjort den) EDIT: kan leta upp den.. har den nog på datan, bild inom en timma.. EDIT nr 2 :här är dom, tryck på linken bara

bild nr 1
bild nr 2 B)
biggrin.gif pansar2.png
darkstar
QUOTE (Myran @ May 29 2003, 15:42 )
Jo.. jag tror nog att det går, kommer ihåg att jag har sett en ww2 tysk kannon som släp, som funkade perfo som ett släp,  (tror ww2ec gjort den)

Ser coolt ut! Nu är ju bakvagnen inget släp i egentlig mening, det är artikulerat alltså det svänger när man vrider på ratten.
Skuggan
Bv206 har väl drivning på alla 4 banden, då bör den väl vara Midjestyrd väl?

altså ingen släpkärra, även om det säkert skulle gå att göra bakvagnen som en släpkärra så att det ser nåt så när realistiskt ut... (bara MIPar ser skillnaden) biggrin.gif
darkstar
QUOTE (Skuggan @ May 29 2003, 18:26 )

altså ingen släpkärra, även om det säkert skulle gå att göra bakvagnen som en släpkärra så att det ser nåt så när realistiskt ut... (bara MIPar ser skillnaden) biggrin.gif

Japp. Fyrbandsdrivning. JAG ser skillnaden....
Skuggan
QUOTE (darkstar @ May 29 2003, 19:00 )
QUOTE (Skuggan @ May 29 2003, 18:26 )

Japp. Fyrbandsdrivning. JAG ser skillnaden....

jo, det förstås... men den stora massan gör inte det...

jag nöjer mig med att ha bakvagnen som släpkärra, bara att få med Bv206 i ofp är guld , gärna med Kulspruta 58 på taket biggrin.gif
granQ
QUOTE (Myran @ May 29 2003, 14:42 )
Jo.. jag tror nog att det går, kommer ihåg att jag har sett en ww2 tysk kannon som släp, som funkade perfo som ett släp,  (tror ww2ec gjort den) EDIT: kan leta upp den.. har den nog på datan, bild inom en timma..  EDIT nr 2 :här är dom, tryck på linken bara

bild nr 1
bild nr 2 B)
                            biggrin.gif  pansar2.png

provat den och funkar fint.. men laggar fram (dvs massa små hopp hela tiden) och jag kunde iallafall baka över mitt egna släpp.. föredrar en hel model.
Skuggan
ja, så idag är det då äntligen dags, och jag kommer skriva lite i förtid..

men jag tänkte iaf tacka för det ni har gjort, och grattulera till ett bra resultat, även om allt inte är helt perfekt så är det ändå bra jobbat att släppa de saker ni nu gör..
ni har ju trots allt fått stå ut med en hel del tjat fråm min sida ;)

iaf, ni är värda ett stort TACK!! och hoppas ni kommer fortsätta att göra saker till Ofp och att SFP kommer leva länge till..

nu kommer det säkert bli lite segare framgång då granQ precis som jag rycker in i Lumpen den 23e Juni..
Skuggan
så, nu är version 3.0 av Swedish Forces Pack släppt till Operation Flashpoint Resistance..
den går att ladda ner här
granQ
tack skuggan. Kom på precis på att jag glömt postat att det var klart här..

och kan slutligen ge ett tips till alla som ska göra lumpen. Vill ni veta hur det kommer vara (ungefär), gör en mod till ett spel för då kräver all "research" att du tar reda på allt ;)

orkar inte skriva så mycke här (jobbat hela dagen med "press releases" känns det som), vet inte hur stort intressert är heller men har det så kul med sakerna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.