Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dyr fylla
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
Det här blir nog inte billigt för de inblandade Malajn.gif

"Färjan m/s Trelleborg som skulle gått från Trelleborg till Sassnitz natten mot torsdagen kunde inte lämna hamn. Orsaken var två berusade passagerare, som hade fått ett tåg ombord att spåra ur. Det skriver TT.

Kaptenen på färjan avvisade först de båda berusade passagerarna och polis tillkallades. Under tiden tog männen sig in på tågdäck där de kom åt en knapp som styr spårväxlarna och ett lok spårade ur.
Ingen människa skadades men SJ:s bärgare fick kallas till färjan för att flytta loket.
Polisen omhändertog männen för fylleri och de har nu dryga skadestånd att vänta, rapporterar Sveriges Radio Malmö."

Gärningen borde väl nästan gränsa till sjöfartssabotage?
Fu Johanson
Tja, en allmän reflektion från min sida är att "de" (rederi, sjöfartsverket osv) borde se till att passagerarna inte lätt kan komma åt viktig utrustning av det här slaget.
Känner visserligen inte till de exakta omständigheterna men ett par fulla personer brukar inte besitta så värst omfattande tankeförmåga vilket i sin tur tyder på lättillgänglig utrustning.

Mao sätt lås på sakerna.
Vakten_F4
QUOTE (Vildmannen @ May 29 2003, 12:02 )
Gärningen borde väl nästan gränsa till sjöfartssabotage?

Det finns väl motsvarande lagar som gäller järnvägar också kan bli lite tårta på tårta om dom har otur.

(Visste ni t.ex. att det är olagligt att uppehålla sig på en banvall?)
Eskelinen
Jo det blir nog billigt, men lär bli rätt pinsamt att berätta för släckt ock vänner biggrin.gif
men fattar inte hur dom lyckades välta ett stort tåg med en liten spak 7.gif
Haggeman
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hihihihi

Jag trodde min polare skulle få en dyr fylla förut då han spydde i passagerargågen på flyget på väg till kos,
5 minuter innan start.. Flyget blev långt försenat å alla i hela planet var förbannade på han.
Det var på det berömda ph34r.gif hårstråt att han fick följa med överhuvud taget,
men resten av resan satt han tyst som ett lamm och drack inte en droppa..
I planet alltså, inte på heela resan. B)
LeadHead
QUOTE (Vakten_F4 @ May 29 2003, 13:10 )

Nej det visste jag inte. Är det sant? Varför?
Vakten_F4
QUOTE (LeadHead @ May 31 2003, 00:29 )
QUOTE (Vakten_F4 @ May 29 2003, 13:10 )

Nej det visste jag inte. Är det sant? Varför?

Dom sa det i ett nyhetsinslag ang. ungar som hade lekt på/kring järnvägen. Vet inte varför, ger ju lagstöd för att flytta på folk som inte ska/bör/får vara där.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.