Gotcha
May 28 2003, 21:55
Ok, det börjar sakteligen dra ihop sig...vilka här ska med till Roskilde??
Roskildefestivalen// Gotcha, som ska dit för 10'e gången..
EDIT: jag har nog ett 12-tält...får väl feppla ned "SoldF" på flaggan också..
oz: hehe, 1 vecka på Roskilde är väl ungefär som 3 vändor på Tarzanbanan och vattenbrist...
achilleos:
innan man blir alltför gammal att rulla runt i lera och dricka pissljummen öl.
*syntax error*
[Guru Meditation]
En sann jägare blir aldrig för gammal för sådant!
achilleos
May 28 2003, 21:59
Har funderat på att åka, men det är ju ingen jäkel som vill eller har råd att hänga med. Tänkte försöka hinna med en Roskilde innan man blir alltför gammal att rulla runt i lera och dricka pissljummen öl.
QUOTE (achilleos @ May 28 2003, 21:59 )
/.../ rulla runt i lera och dricka pissljummen öl.
I sann jägaranda.
Bellum
May 29 2003, 08:28
Gotcha: I will see you there!
(Får väl helt sonika storma alla 12-tält tills jag hittar rätt!)
Smocken
May 29 2003, 12:02
Har biljett och dyker upp på onsdag!
Gotcha
May 29 2003, 12:06
QUOTE (Bellum @ May 29 2003, 09:28 )
Gotcha: I will see you there!
(Får väl helt sonika storma alla 12-tält tills jag hittar rätt!)
Mitt är det som är minerat och har "SoldF" på flaggan..!!
Bellum
May 29 2003, 15:31
Hm... Minerat ska nog inte vara några problem.
(Minnesanteckning: Medtag minröj utr)
Bli inte förvånad om du finner dina minor avlägsnade!
Lyckas jag så bjuder jag på en öl, misslyckas jag så kan du ta hela backen!
Jag har blivit alldeles för gammal för salmonellawok, pissljummen öl, tyska medelålders gothrockare, bergsprängare med söliga batterier, blekfeta holländare, fulla bajamajor, äckliga duschar, spritfrukost och skräniga engelska kvinnor med dålig andedräkt.

Börjar på att längta efter en ny runda bara jag tänker på det, men frun är inte allt för positivt inställd. Skulle antagligen vara lättare att få en FN-tjänstgöring godkänd.
Hoppas att ni får roligt...
Ser ni 2 20 tält där, så gissa vems de är:)... Ska försöka fixa maskering!
Vildmannen
May 29 2003, 16:32
QUOTE (facit @ May 29 2003, 16:23 )
Glöm inte ruska lång, ruska kort, postställe och latringrop
kronvrak
May 29 2003, 17:06
QUOTE (facit @ May 29 2003, 17:23 )
Maskering på festival ?
En bal toapapper, en bunt porrtidningar, 200 ihoptrampade ölburkar, 50 pizzakartonger samt diverse annat skräp. Sen är man klar
Leta efter de värsta löken ni kan föreställa er så hittar ni nog mig.
Jag kommer att ha halvlångt svart hårt och en öl ständigt i handen.
Finns antingen i något dike eller i sovsäcken tillsammans med en vacker tjej eller två.
Lökarna får alla bruuuudar!
Gotcha
May 29 2003, 23:46
QUOTE (mace @ May 29 2003, 17:20 )
Jag har blivit alldeles för gammal för salmonellawok, pissljummen öl, tyska medelålders gothrockare, bergsprängare med söliga batterier, blekfeta holländare, fulla bajamajor, äckliga duschar, spritfrukost och skräniga engelska kvinnor med dålig andedräkt.

Börjar på att längta efter en ny runda bara jag tänker på det, men frun är inte allt för positivt inställd. Skulle antagligen vara lättare att få en FN-tjänstgöring godkänd.
Hoppas att ni får roligt...
"Some call it hell...we call it home.."
Hur åker alla ni andra ned?
Vi åker nog i en muggig gammal Passat i brist på bättre (min dragster är inte besiktigad än..), en polare var på G att tjacka nån gammal husbil, men han är engelsman, så av det blir det nog inget..
Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig till roskilde. Måste ant fixa släp te 20 tälten.
Bellum
May 30 2003, 06:53
Tåg såklart. Då hinner man effektivt supa bort sig själv innan festivalen ens börjat. Att börja en festival på annat sätt än med årets fetaste bakfylleångest vore ju reglementsvidrigt.
Skulle inte ha något emot att åka ner med Tuborgtåget men det är väl frågan om plånboken tillåter det. :(
Gotcha
May 30 2003, 09:33
QUOTE (Bellum @ May 30 2003, 07:53 )
Tåg såklart. Då hinner man effektivt supa bort sig själv innan festivalen ens börjat. Att börja en festival på annat sätt än med årets fetaste bakfylleångest vore ju reglementsvidrigt.
Bellum: du är fortfarande ung och fast i köttet, inte gammal och bekväm som _somliga_andra_. Hade jag haft en mobilt kraftagg skulle jag tagit med både micro, teve och dator..!!
( . )( . )
Smocken
May 30 2003, 12:19
Detta var trevliga nyheter!!
Ölpriset på campingområdet närmar sig priserna i affärerna inne i Roskilde stad. Festivalen utlovar en sänkning med nära 30 procent. En hel back Tuborg flasköl (30 st) kommer att kosta 140 danska kronor + pant (40 DKK). Förra året kostade samma back 195 DKK + pant. Priset för ölmuggen inne på festivalplatsen är oförändrat 17 DKK.
Livhusaren
May 30 2003, 12:47
B) Gotcha och resten som skall ner ni får ha det så
jäkla gott och rocka för mig oxå!!
skulle varit och sett Dave Gahan och Iron Maiden
men får i stället jobba..suck..AHHH
Mvh Livhusaren
Bellum
May 30 2003, 15:40
Hav förtröstan Livhusar, jag kan dricka din ranson också!
Gotcha: Mobilt kraftagg? Kan du inte tjuvkoppla in dig på elledningarna som alla andra?
Vad är väl förresten micro mot ett Trangia kök?
Enda faran som jag ser det är att man riskerar dricka upp fel sprit.
Livhusaren
Jun 5 2003, 09:32
Bellum!!!
DU ÄR EN PÄRLA DÅ ÄR DET DU SOM TAR BEFÄLET ÖVER WHISKYN B)
OCH DET SKALL VARA LORD CALVERT..
Mvh Livhusaren
Dåså.
Då var ett stycke 12-tält fixat. Återstår bara hur i helvete vi ska få ned eländet i en liten Passat...och få plats med ölen HEM..!
Andra som kirrar flaggor?
När pyser ni andra? Jag tänkte nog dra ned till söndagen, så man får en hyfsad plats i alla fall.
Livhusaren från Bellum: Ordern är uppfattad och kommer att utföras, Slut kom.
Gotcha: Skitenkelt: Åk ner, utse bas, avdela personal för ölhämtning EFTER att bilrn tömts på lägermatriel och personal, på så vis rymmer bilen mer öl och ni kan slå upp lägret i någolunda nyktert tillstånd.
Jag blir djupt besviken om där inte finns larmminor.
Vilken dag åker ni ner?
Tar bussen den 23:e.
hört att det ska ner ett band som lirar "döds pop" ????????????????????
vad tusan är det?..Britney Spears med growl eller vadå?
förövrigt hade vi ett förläggnings tält 12 med en Väsby hem flagga på sweden rock :P
Runningback
Jun 27 2003, 01:07
Vill oxxå åka dit ju :(
får nöja mej med ozzy i september.
Vakten_F4
Jul 3 2003, 06:31
QUOTE (Vildmannen @ May 29 2003, 17:32 )
QUOTE (facit @ May 29 2003, 16:23 )
Glöm inte ruska lång, ruska kort, postställe och latringrop
Och ruska tupp!
Livhusaren
Jul 3 2003, 06:43
BELLUM!! Det är taget!! B)
Fick nu redan på att jag är ledig så jag kunde ha åkt..men det var försent..så
nu sticker jag till tjejen och upp till Törebodafestivalen och ser Björn Rosenström
Live
Lystring Gubbs

virra inte bort er där nu på festivalen så vi andra får
gå skallgång efter er bara för att ni har mist kontrollen på alkohålen

:P
och glöm inte M/90 stolen och minfältet mycket viktigt och skydda soldf flaggan
med era liv!!
Ha det gott där nere!!
Mvh Livhusaren
Okej hur gick det för er? Var det nån som såg den stora elden sista dan:)? Ps: Höll på tuppa av vid metallica, vakterna fick bära ut mig inklusive nåra andra. heh
edit ajjabaja stavning
Azan_Gb
Jul 3 2003, 17:38
QUOTE (facit @ Jul 3 2003, 18:24 )
Okej hur gick det för er? Var det nån som såg den stpra elden sista dan:)? Ps: Höll på tuppa av vid metallica, vakterna fick bära ut mig inklusive nåra andra. heh
facit ska du till roskilde med lumpar kompisar eller?
QUOTE (Azan_Gb @ Jul 3 2003, 18:38 )
QUOTE (facit @ Jul 3 2003, 18:24 )
Okej hur gick det för er? Var det nån som såg den stpra elden sista dan:)? Ps: Höll på tuppa av vid metallica, vakterna fick bära ut mig inklusive nåra andra. heh
facit ska du till roskilde med lumpar kompisar eller?
Hm... läste du vad jag skrev?
Roskilde är över slut finito inge inge mer!
Azan vi var ett sammansatt gäng, en av killarna jag var där med var en lumparpolare:).
Ska dit nästa år också! Fast då ska vi bygga en hel förläggning med flera 20 tält och allt!
Var det nån som såg livräddnings "luftballongerna". Nån hade med sig en såndär självupplåsbar ballong som finns som livrädnings pryl på båtar. Såg jävligt mysig ut, hoppas bara han inte snott den!!!
Maggsork5
Feb 9 2007, 20:27
Shit den här tråden var däckad som fan! Ingen som ska till Roskilde i år och se RHCP rocka loss!? Sjukt bra band och festival är ju sjukt roligt...

<--bra fest!
109 Eken
Feb 9 2007, 20:43
Mjo, kanske...får se hur landet ligger framöver
Maggsork5
Feb 9 2007, 21:08
QUOTE (109 Eken @ Feb 9 2007, 20:43 )

Mjo, kanske...får se hur landet ligger framöver
Ah samma här egentligen, sommarjobbet kommer säkert sätta käppar i hjulet... Har bara vart på hultsfred innan men the bigger the better?!
Maskirovka
Feb 9 2007, 21:24
När är man för gammal för Roskilde?
Vi är några 30-34 åringar som faktiskt funderade på att åka dit med ett tält och få en sista chans att återuppleva vår ungdom....
(Du vet, när är man pinsam när man är för gammal att beté sig som en tonåring. Bli alldeles för tankad, röka på, vara uppe till soluppgången, efterfest, Gin&Tonic till frukost och allt det där)
Kaliber600
Feb 9 2007, 21:28
När man är över fyrti och ändå går i rosa, v-ringad t-shirt, vit keps på sniskan och försöker snacka förortsslang alternativt bete sig som en brat.
EDIT: Nej, vänta, det är ju pinsamt även när man är tjugo...
30-34 låter väl inte för sent, men mycket äldre skall det nog egentligen inte vara.
Maggsork5
Feb 9 2007, 21:53
QUOTE (Maskirovka @ Feb 9 2007, 21:24 )

När är man för gammal för Roskilde?
Vi är några 30-34 åringar som faktiskt funderade på att åka dit med ett tält och få en sista chans att återuppleva vår ungdom....
(Du vet, när är man pinsam när man är för gammal att beté sig som en tonåring. Bli alldeles för tankad, röka på, vara uppe till soluppgången, efterfest, Gin&Tonic till frukost och allt det där)
Som jag fattat det så är ju det bara bättre att vara gammal, är man över 60 kommer man ju in gratis vafan! Ok fair enough ni har väl en bit kvar men om ni frågar snällt kanske ni får lite rabatt... Alla har väl lika skoj på ett sånt ställe. Alla dricker samma öl och blir lika fulla. Total jämnställdhet!!
Maskirovka
Feb 9 2007, 22:06
"30-34 låter väl inte för sent, men mycket äldre skall det nog egentligen inte vara. "
"Som jag fattat det så är ju det bara bättre att vara gammal, är man över 60 kommer man ju in gratis vafan!"
I get the hint. Vi stannar nog hemma och väntar till Loket kommer till folkparken för att köra sin Bingolotto on the tour istället...

Edit: Varför i hela världen ska man ska man gå klädd i en rosa t-shirt med vit kepsa på sniskan? Är det detta som är inne bland barnen idag?
Kaliber600
Feb 10 2007, 19:54
Skräckexempel, skräckexempel. Det har setts.
Maggsork5
Feb 11 2007, 03:45
QUOTE (Maskirovka @ Feb 9 2007, 22:06 )

"30-34 låter väl inte för sent, men mycket äldre skall det nog egentligen inte vara. "
"Som jag fattat det så är ju det bara bättre att vara gammal, är man över 60 kommer man ju in gratis vafan!"
I get the hint. Vi stannar nog hemma och väntar till Loket kommer till folkparken för att köra sin Bingolotto on the tour istället...

Edit: Varför i hela världen ska man ska man gå klädd i en rosa t-shirt med vit kepsa på sniskan? Är det detta som är inne bland barnen idag?
Nej för fan häng med, sjukt sköj! Man är la fan inte gammel förens man är död
109 Eken
Feb 11 2007, 10:25
Helt rätt, åk för tusan! Du kommer ångra dig annars
Maggsork5
Feb 11 2007, 21:01
Äh nu drar jag till Mexico ha det gött gubbar ska komma ihåg att tänka på soldf forum när jag ligger och slöar på beachen, Olé!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.