Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förundersökningen nedlagd... igen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
NDR
Mer slöseri av skattepengar får man leta efter!

Att det sker en utredning =självklart!
..men TRE utredningar =vansinne!

Står man och slänger gatsten mot polis så är det i mina ögon mordförsök på tjänsteman!

Jag kan ingen juridik men, när det gäller det här blir jag jävligt Förbannad!
SISU
QUOTE (NDR @ May 28 2003, 20:07 )
Mer slöseri av skattepengar får man leta efter!

Att det sker en utredning =självklart!
..men TRE utredningar =vansinne!

Står man och slänger gatsten mot polis så är det i mina ögon mordförsök på tjänsteman!

Jag kan ingen juridik men, när det gäller det här blir jag jävligt Förbannad!

Det ska göra ont att kasta sten på polisen bong.gif
HVU Forces
Instämmer till Fullo!! förstör man halva göteborg ja då blir det som det blir!! bong.gif
Ellinore
Kravallerna i Göteborg förändrade hela Sverige. Visade hur dåligt den svenska polisen är utrustad och utbildad för att klara en sådan situation. Att förundersäkningen är nedlagd igen förvånar mig inte. Dock tycker jag att motiveringen är lite underlig.
Nifelhel
Äntligen!!! smile.gif
Hoppas att det blir ett slut på den här cirkusen nu...
The_mistaken
Håller med Nifelhel
Jag fattar inte att personen som blev skjuten inte fattar varför polisen sköt. I mina ögon ser jag personen kasta sten mot polisen men själv verkar han vilja framstå som en svensk hjälte
Nej tack utvisa honom till Gaza eller västbanken så får han kasta sten så mycket han vill
KD803
QUOTE (Ellinore @ May 28 2003, 21:47 )
Dock tycker jag att motiveringen är lite underlig.

Vad är det för underligt med den? Det viktiga när det gäller nödvärn är hur individen uppfattar situationen, inte vad som egentligen hände.
Ize-Q
man fick se den lilla slusken på TV nu där han snyftade om hur dåligt rättsverige är där demonstranter grips och polisvåld får härja fritt.

nej in i buren med HONOM säger jag.
våld mot tjänsteman
olaga upplopp
dråpförsök
skadegörelse
förtal
förargelse väckande betende

kläm åt han bara...dock är ovanstående punkter tyvärr bara mina egna bedömningar
Fu Dahlberg
Killen var precis i TV4 och uttalade sig om det "laglösa" sverige
Doyle
Killen var precis i TV4 och uttalade sig om det "laglösa" sverige

man fick se den lilla slusken på TV nu där han snyftade om hur dåligt rättsverige är där demonstranter grips och polisvåld får härja fritt.

Det är ju nåt som inte riktigt stämmer där
Maximus
Fattar inte hur folk kan försvara honom!
Det är självklart att om man slänger sten mot någon så begår man ett brott! Om man dessutom slänger sten för att försöka skad eller tillochmed döda personen ifråga ska man också straffas. Om personene som får stenar regnande över sig sedan agerar tillbaka är väl inte det mer än rätt??
Personligen har jag full förståelse för poliserna som använde vapen och jag anser inte att dom har begått något brott
darkstar
QUOTE (Maximus @ May 28 2003, 22:24 )
Personligen har jag full förståelse för poliserna som använde vapen och jag anser inte att dom har begått något brott

Jag hade också skjutit.
mace
QUOTE (Nifelhel @ May 28 2003, 20:55 )
Äntligen!!!  smile.gif
Hoppas att det blir ett slut på den här cirkusen nu...

Håller helt klart med.

Poliserna handlade i nödvärn, dom gjorde vad dom ansåg att situationen krävde.

Det är väl dags att låta dom gå vidare med sina liv nu. Hoppas bara att dom inte har blivit avskräckt från polisyrket p.g.a. det som inträffade.
Raptor
Tyckte polisen/poliserna handlade helt korrekt. Den stenkastande legistkåren får helt enkelt lära sig att man inte ska kasta sten mot polisen då dessa försöker släpa undan sina skadade.
Bad Karma
Det är självklart att om man slänger sten mot någon så begår man ett brott! Om man dessutom slänger sten för att försöka skad eller tillochmed döda personen ifråga ska man också straffas. Om personene som får stenar regnande över sig sedan agerar tillbaka är väl inte det mer än rätt??

Instämmer. Egentligen borde åtalspunkten ha varit mordförsök.
Nifelhel
QUOTE (Bad Karma @ May 29 2003, 11:04 )

Du får förklara ditt uttalande. Förundersökningen för ett eventuellt åtal var mot poliserna. Och du vill ha åtalspunkt Mordförsök?!?!?
Dobberman
QUOTE (Bad Karma @ May 29 2003, 10:04 )

När en polis brukar våld i nödvärn kan det nog inte ens med dom mest förvirrade ögon ses
som "mordförsök".........vad ska vi kalla omhändertagand av en påtänd person som slår
vilt omkring sig? ?...Försökt till misshandel? ?
Har svårt att se hur det kunde sluta på annat sätt än det gjorde.....Vad förväntar sig man för gensvar
när man kastar gatsten...Blommor? ?
7.gif
Eskelinen
QUOTE (Ize-Q @ May 28 2003, 22:17 )

nej in i buren med HONOM säger jag.
våld mot tjänsteman
olaga upplopp
dråpförsök
skadegörelse
förtal
förargelse väckande betende

kläm åt han bara...dock är ovanstående punkter tyvärr bara mina egna bedömningar

Jag håller med dig lås in honom i cirka 20-25 år utan permition så lär han sig nog.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.