Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Senaste skivköpet?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3, 4
Gotcha
QUOTE (Bellum @ May 30 2003, 07:47 )
Det går utför med min musiksmak...
Har råkat snöa in på Massive Attack av någon underlig anledning, och således köpt allt dom gjort.
Och jag som trodde att gamla avdankade synthare som undertecknad inte gick att ändra på...

Bellum...SYNT-HARE!?!?!?!?!?
Goddamn boy..

Massive Attack förresten...jg såg dem nån gång på (var det Vattenfestivalen) 90-talet när de var helt nya...trodde det var ett metal-band...

"Oops"

Så där stod man, ensam med sina lederhosen och metal-tshirt...bland en massa fjortisar från Alby...
Dedicated
QUOTE (The_mistaken @ May 30 2003, 14:57 )
Lova att inte döda mej nu men jag har köpt t.A.T.u skiva 200 km/h in the Wrong Lane
Det bara hände, plötsligt stod man där med skivan unsure.gif  blyg.gif

Misstaget, beror inte på videon som finns på skivan, måntro? Snusk-gubbe där!
softfeel
QUOTE (Fyhr @ May 30 2003, 15:54 )
Lova att inte döda mej nu men jag har köpt t.A.T.u skiva 200 km/h in the Wrong Lane
Det bara hände, plötsligt stod man där med skivan unsure.gif  8-/

Misstaget, beror inte på videon som finns på skivan, måntro? Snusk-gubbe där!

Vad är de för video? Är det en musikvideo eller något annat?

//softfeel *nyfiken som en glasstrut*
Nifelhel
Det bara hände, plötsligt stod man där med skivan unsure.gif  8-/

Jaha du har gått på deras reklamkampanj då alltså... Dem försöker ju rikta in sig på "äldre" gubbar, och jag ser att dem lyckats.. ;) biggrin.gif

*hoppar ner i värnet och tar på sig hjälmen*
Fågel Fenix
Ha!
Idag köpte jag min första skiva på flertalet år.

Hade massa bonus och annat som gick ut och det måste man ju utnyttja! ;)

Så det fick bli Bruce:ans "The Rising"

Nä...nu är det ju fredag och allt. Så det skall pluggas Fysik fun_icon_nana.gif rlwhore.gif . Ha´t gött!

EDIT: tog bort en Rocket....den ville inte vara där... blink.gif
Fu Carlsson
Blev inte en utan ett gäng skivor..

Randy - Welfare Problems
Kommentar: Tja.. Randy är ett av mina favoritband enda sedan jag köpte första skivan 'There´s no carrots..' 1993.. biggrin.gif

NoFx - The War On Errorism
Kommentar: Det är NoFx.. grymt bra skiva.. tycker att den kanske tom är bättre än 'White trash..' .. nuff said :P

Hellacopters - By The Grace Of God
Kommentar: Kanonbra skiva som alltid med Hellacopters.. smile.gif

Division Of Laura Lee - Black City
Kommentar: Jäkligt bra band som jag nyligen 'upptäckt'.. B)
facit
QUOTE (Fu Carlsson @ May 30 2003, 18:20 )
Division Of Laura Lee - Black City
Kommentar: Jäkligt bra band som jag nyligen 'upptäckt'..  B)

Oh! Nice och se att man inte är ensam! Black city ja!

Ellinore... Jag vet jag vet. men det låter mycket coolare. Sen har jag ju faktiskt en tsirt där det står guns & ammo istället.

PS: Vad lyssnar du själv på?

Edit:Stavfel ph34r.gif
Gustav-TS
Kanske lite OT, men Guns & Ammo är ju namnet på den tidskrift som en viss tidsstudieman läser... Om poletten faller ner för någon :]
imint
QUOTE (Gustav-TS @ May 30 2003, 21:26 )
Kanske lite OT, men Guns & Ammo är ju namnet på den tidskrift som en viss tidsstudieman läser... Om poletten faller ner för någon :]

Precis som i FM, Vuxna män gör saker tillsammans biggrin.gif
Kockis
JAg har köppt en massa Judas Priest skivor, eller snarare hela the remasters boxen..
Mycket bra.. Robert halford är världens bästa sjungande "äderbög" (ursäkta utrycket)
Bästa skivan i boxen "sin after sin"!!!
Bellator
In Flames - Reroute to Remain
fin musik helt enkelt

Pantera - Vugar display of power
den gamla dog på ett mindre vacker grillpartaj (det såg ut som Robbie Williams senaste video dan efter...)
Myran
senast skiv köp.. ehh.. Hassan vol 1, och två varför? tja.. varför inte säg?
Gator
Massive Attack "100th window".
Dessvärre måste man nog säga att det var en besvikelse, det verkar som om ju längre tid de tillbringar i studion, desto sämre blir resultatet...
HV.gif
Kimster
Köper inte skivor längre.

Men jag "skaffade" Scooter - The Stadium Techno Exp...
J-Star
Chess.

Kommentarer: Original-skivan från 1984... för 299 spänn... priset har legat konstant där... har gått och dragit på köpet i en så där 10 år.

/J
mimesis
QUOTE (Kimster @ Jun 1 2003, 21:21 )
Men jag "skaffade"  Scooter - The Stadium Techno Exp...

Varför? biggrin.gif ;)
målobs
Sunets lina är ett mycket bra argument att inte köpa skivor ;)
d97pa
Dannie Minogue! En syster till en annan känd sångerska.
mimesis
QUOTE (d97pa @ Jun 3 2003, 12:13 )
Dannie Minogue! En syster till en annan känd sångerska.

Vem då? Cindy Peters?
Dahlberg
Hallå, gott folk! Är Vi möpar eller?! Riktiga möpar lyssnar på riktig musik, musik som inte är lika lätt att hitta på internet... Den bästa skivan är ju "Svenska klassiska favoriter - Marscher", där har Vi alla go´bitar som "Under blågul fana", "Finska rytteriets marsch" (Som soldater från K1, som stött på Lt Rylander blivit hjärntvättade med), "Björneborgarnas marsch", "Kungsången" och "Du gamla, du fria"... Man blir ju alldeles lyrisk... Bara att damsuga till dessa låtar, gör ju att man taktfast får bort alla damtussar... salute.gif
Rifleman/Medic
Äntligen! St. Anger med Metallica införskaffades precis!

Metallica rockar röv igen!
Raffsec
QUOTE (Rifleman/Medic @ Jun 5 2003, 01:41 )
Äntligen!  St. Anger med Metallica införskaffades precis!

Har den släppts redan jag hörde 10/6 som datum 7.gif
jonte72
QUOTE (Raffsec @ Jun 5 2003, 09:56 )
Äntligen!  St. Anger med Metallica införskaffades precis!

Fan, jag får sticka iväg och köpa den direkt....har också hört 10/6... horny.gif fun_icon_nana.gif horny.gif
Ingbat/I19
QUOTE (Dahlberg @ Jun 3 2003, 15:54 )
Hallå, gott folk! Är Vi möpar eller?! Riktiga möpar lyssnar på riktig musik, musik som inte är lika lätt att hitta på internet... Den bästa skivan är ju "Svenska klassiska favoriter - Marscher", där har Vi alla go´bitar som "Under blågul fana", "Finska rytteriets marsch" (Som soldater från K1, som stött på Lt Rylander blivit hjärntvättade med), "Björneborgarnas marsch", "Kungsången" och "Du gamla, du fria"... Man blir ju alldeles lyrisk... Bara att damsuga till dessa låtar, gör ju att man taktfast får bort alla damtussar...  salute.gif

Har skivan "Svenska arméns marscher" och kan bara hålla med.
Man blir lyrisk!!!
Börjar nästan marschera hemma i vardagrummet!
akula
QUOTE (jonte72 @ Jun 5 2003, 14:02 )
QUOTE (Raffsec @ Jun 5 2003, 09:56 )
Äntligen!  St. Anger med Metallica införskaffades precis!

Fan, jag får sticka iväg och köpa den direkt....har också hört 10/6... horny.gif fun_icon_nana.gif horny.gif

Datumet flyttades så att alla skulle kunna köpa den samtidigt.
Eddie
Eddie Meduza Live(s)! CD+DVD

Mycket bra skiva smile.gif
Lord
Sonata arctica-winter hearts guild

Helloween-rabbit don't come easy

Nightwish-century child

Avantasia-the metal opera

ja jag köpte alla på en och samma gång B)

EDIT: Sonata kommer ju till sweden rock festival som jag förövrigt ska till om två timmar fun_icon_nana.gif
Gotcha
QUOTE (Lord @ Jun 6 2003, 12:01 )
Sonata arctica-winter hearts guild

Helloween-rabbit don't come easy

Nightwish-century child

Avantasia-the metal opera

ja jag köpte alla på en och samma gång B)

EDIT: Sonata kommer ju till sweden rock festival som jag förövrigt ska till om två timmar  fun_icon_nana.gif

LOrd: Gott! Inte en dålig skiva där!!

Jag fick nyss hem min back-upp av Metallicas St Anger, och den var helt hejdlöst kass. Sure, brutalare än de 90-talsplattorna, men LJUSÅR ifrån det glada 80-talet..!!!
Nifelhel
Köpte idag

Metallica - St Anger
Metallica - Ride the lightning
Megadeth - Countdown to extinction
Slayer - Divine intervention

De 3 sista vart stulna ur min bil för ett tag sedan. angry.gif

Måste säga att St Anger känns lite udda... Men den blir nog bättre om man har lyssnat lite på den biggrin.gif
Malaj
Soundtracket till musicalen "Hair"... 7.gif

Nostalgin slår till!

Peace, Love and Understanding salute.gif

Rangern.gif
Fu Carlsson
Måste bara dra upp den här tråden för att rekommendera en skiva.

Har investerat i Social Distortions nya album Sex, Love and Rock & Roll. Helt fantastiskt unberbart jävla bra! Min favoritlåt just nu är Winners and Losers.. var länge sen jag hörde en låt som får mig att rysa i hela kroppen.. wub.gif

smile.gif
ErikJohnsson
Bolt Thrower - Honour, Valour, Pride 6n.gif
Rickard N
Mark Knopfler, Shangri-la, darn han kan spela gitarr... wub.gif
Stockman
Testament - First Strike Still Deadly
Iced Earth - The Glorius Burden
Annihilator - Alice In Hell
Nestor
Linking Park: Meteora, Hybrid Theory wub.gif
Blind Guardian: A Nigth At The Opera
Pink Floyd: The Wall
Nigthwish: Wishmaster
In Flames: Soundtrack To Your Escape, Reroute To Remain
Metallica: St.Anger, Kill `em all
Rammstein: Mutter

Inföskaffade på lågprismeckat Ullared och med oDC:rockon:
Fu Dahlberg
Eftersom det blev så mycket hårdrock, så tänkte jag slänga in denna skiva, som jag äntligen har införskaffat...
Delvis för att den är bra, och för att det är polare till mig smile.gif

http://www.code64.se/

Lite synthigare, lite bättre laugh.gif
Lockwed
Ja min musiksmak är ju rätt blandad så mina senaste fynd var följande-

*Vintersorg - Till fjälls

*In flames - the whoracle

*Eddie Meduza - Alla tiders fyllekalas 10

Alla plattorna är förövrigt guld salute.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
Korn - Greatest Hits vol. 1 banan_rock.gif

plus en del nertankade...
FkN
Bara en lite undran... finns det några som köper skivor numera?

Allt finns ju, på ett eller annat sätt, tillgängligt att "tanka" ner från nätet.
Panzerfaust
QUOTE (Fk Nordin @ Oct 25 2004, 08:47 )
Bara en lite undran... finns det några som köper skivor numera?

Allt finns ju, på ett eller annat sätt, tillgängligt att "tanka" ner från nätet.

Jag gör, inte ofta. Men det finns ju vissa favorit grupper och deras skivor köper jag även om jag har hela skivan på datan. Sen om jag lhar 3 bra låtar från en och samma skiva på datan köper jag ofta hela skivan.
Varför? Tja, känns bättre att ha skivan. Att ha en skiva på mp3 på datan är inte som att he ett helt album tycker jag...

en kompis och jag:
Han: Hur många album har du nu?
Jag: Tja... 20 kanske, inte så många. gett bort mina pistols och sånt också.
Han: Va? Jag har typ flera hundra nu.
Jag: Men det hadde du ju inte sist?
Han: Näe, skaffade bredband.
Jag: Men då har du ju inte flera hundra hela album.

Ungefär så ser jag på det hela.
[MPJ]Sgt.Ratchak
Kan inte annat än hålla med har man mer än ett par låtar ska man köpa skivan.
Killarna/tjejerna som jobbat med dem ska ju ha råd med att supa lite dom oxå ;)
A2Keltainen
I fredags så var jag en sväng nere på stan och köpte:

Bach, The Toccatas
Angela Hewitt
Hyperion Records
CDA67499

Bach, Fantasia and Fugue in A Minor, Aria Variata, Sonata in D Major, Suite in F Minor and other works
Angela Hewitt
Hyperion Records
CDA67310

Båda innehåller musik av Johann Sebastian Bach, framförd av Angela Hewitt på piano. Jag tycker att det är perfekt musik att ha på i bakgrunden, både då jag läser och då jag programmerar. Musiken är relativt lugn, saknar sång och är väldigt strukturerad, något som hjälper mig att fokusera på mitt läsande eller arbete, samtidigt som den skänker glädje och håller mig pigg. Angela Hewitt är en underbar pianist och Hyperion är ett av mina absoluta favoritförlag för klassisk musik. Skivorna kostade dessutom bara 99 kr respektive 139 kr, vilket inte direkt gör saken sämre. Jag lyssnar väldigt mycket på klassisk musik, och då uteslutande J S Bach och W A Mozart. Toccatorna är dessutom rätt så roliga, då det är verk som till en stor del skrevs för att klaviaturspelaren, i det fallet pianisten, skulle kunna visa vilka M4d 5k11Lz (eller mad skills för er som inte kan läsa l337) han/hon har. De innehåller därför en del riktigt fingerbrytande partier. biggrin.gif

Edit:

Skivorna från Hyperion har dessutom ett mervärde i att det med varje CD brukar följa med ett mycket trevligt häfte med information om den aktuella musiken. Bolaget verkar dessutom drivas av riktiga klassisk musiknördar, vilket borgar för att inspelningarna är väldigt bra gjorda.

Mina spellistor i iTunes är för närvarande Air, Armand van Helden, Bach, Crystal Method, Daft Punk, Destination Goa, Dimitri from Paris, Drumcode (Adam Beyer, Cari Lekebusch och andra liknande), Ennio Morricone, German Marches, Global Communications, LFO, Ministry, Mozart, Pizzicato Five, Takkyo Ishino, Talvisota (finsk dödsmetall) och Tetsuo Innoue. En del av denna musik är köpt på CD, en annan del är införskaffad "på annat sätt". Jag är dock stenhård vad gäller att all min klassiska musik ska vara köpt på CD. Jag har även en, totalt sett ungefär 2,5 m hög, stapel CDer med icke-klassisk musik.
Rifleman/Medic
QUOTE (Kimster @ Jun 1 2003, 22:21 )
Köper inte skivor längre.

Men jag "skaffade"  Scooter - The Stadium Techno Exp...

Sno musik från personer du inte känner - Ok!
Sno fotografier från vänner - Inte ok!

http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=13560

Visserligen ett gamalt inlägg och personen som gjort det kan ha skaffat sig en annan uppfattning i frågan.
Animal
System of a Down - Inside me
In Flames - Soundtrack to your escape
C 2.a pjäs
Lena Ph

Singeln "Delerium"

Och den var asbra. Så bra så att ena högtalaren i bilen numera skorrar... laugh.gif
Mozza
Nya inköp som snurrar runt i anläggningen:

*Rex the dog - Frequency
*Depeche mode - Enjoy the silence '04
*8kHz mono - Monochromator

Depeche modes "nya" singel är väl sådär, hade gärna hört några nya mixar eller låtar av gubbarna själva... dry.gif
Mikael.89
Inte köpt, men har fått The best of the '99 concerts av AMK... Musikn.gif
Johage
Iron Maiden - Rock in Rio(dvd), 250 000 pers som står å vrålar till "fear of the dark" svårslaget... Man får rysningar över hela kroppen, nästan så man blir tårögd blyg.gif banan_rock.gif
Animal
QUOTE (Johage @ Oct 25 2004, 20:00 )
Iron Maiden - Rock in Rio(dvd), 250 000 pers som står å vrålar till "fear of the dark" svårslaget... Man får rysningar över hela kroppen, nästan så man blir tårögd blyg.gif banan_rock.gif

Tycker inte att de låter så bajsnödiga på låten Blood Brothers heller... :P
A2Keltainen
Hmmm... råkade köpa fler skivor i dag:

Bach, Fantasia in C Minor, Two-part Inventions, Three-part Inventions, Chromatic Fantasia and Fugue
Angela Hewitt
Hyperion Records
CDA66746

Mer trevlig pianomusik av J S Bach framförd av Angela Hewitt. Jag arbetar på att skaffa en komplett uppsättning av Hyperions släpp av J S Bach. Det finns en del skivor i den serien...

The Magic of Bach - Hans Fagius Plays Favourite Organ Works
Hans Fagius
BIS
BIS-CD-311544

Orgelmusik av J S Bach, inlusive den fantastiska och spektakulära Toccata and Fugue in D Minor (BWV 565), framförd av svenske Hans Fagius på Wahlbergsorgeln i Fredrikskyrkan i Karlskrona. Om ni behöver ett musikstycke för att testa en stor stereo, så är det nämnda stycket (framfört på just orgel) något som rekommenderas. Det är skitfett med hur jävla mycket ös som helst, för att använda modern svensk terminologi. Inspelningarna på den här skivan är tyvärr inte alls i samma klass som en del andra orgelverk av Bach i min ägo, men framförandena är däremot riktigt trevliga. För de som vill lyssna på orgelmusik av J S Bach, så rekommenderas istället:

J. S. Bach, Toccata & Fuge d moll & dorisch, Passacagliga, Pastorale, Canzona
Ton Koopman
Archiv Produktion
Polydor International
447292-2

För eventuella andra Bachintresserade, så innehåller den skivan BWV 565, BWV 538, BWV 582, BWV 590, BWV 572, BWV 588, BWV 589 och BWV 569. Ja, verken av J S Bach är "M-nummermärkta", vilket är otroligt praktiskt. "BWV" är en förkortning för "Bach-Werke-Verzeichnis".

Är jag den enda här på SoldF som lyssnar på klassisk musik? Vad är det för fel på er andra, som inte gör det? biggrin.gif ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.