Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Senaste skivköpet?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3, 4
Ellinore
För att få pejl på musiksmaken här inne på forumet ställer jag följande fråga:

- Namn på senast inköpta skivan? Gärna med kommentar. fun_icon_nana.gif

edit. stavfel.
Gotcha
Kiss "Destroyer" på vinyl, min förra blev lite sliten..
fun_icon_nana.gif
Raffsec
Children of bodom "Hate crew Deathroll" fick den rekomenderad men var inte riktig nöjd men men

shit happens
Vakten_F4
Har inte köpt skivor på länge, ekonomin har varit starkt begränsad.
Senaste var nog soundtracket till Full Metal Jacket och Scarface! biggrin.gif

Edit: Glömde kommentarerna! Men... Behövs det några?? B)
The Swede
Cornelis Wreeswijk
"bästa", dubbelalbum med 22 av hans sånger.
Varför? Behöver jag förklara det? smile.gif

The Swede
Dedicated
Soundtracket till "Black Hawk Down". Motivering: MIP/MÖP plus att lite "Barra, Barra" på väg till jobbet får en att kunna hantera besvärliga ryska och ukrainska kunder något lättare.....
kronvrak
Senaste inköpta skivan kan ha varit Alicia Keys även om det nu inte säger något om min musiksamling i övrigt.
nsky_517
Timbuktu, the båtten is nådd.
Särimner
Celtic circle och ny AC/DC "Back in black" (5 åringen hemma hade testat cd:ns kapacitet som skridskor...) mad.gif
EOD
Creedence Clearwater Revival Platinum

Låtar som Up Around The Bend, Bad Moon rising och Cotton Fields...

EOD
KD803
Musiken till nya Matrix-rullen.

Därför att jag såg filmen igår...
Yman
Då musikskivor faller under kattegorin media flyttas tråden till Propagandaministeriet.

//Yman, underbefäl/moderator.
Maximus
Lars Winnerbäck "Söndermarken"
En av de bästa skivor jag köpt på länge smile.gif
106
Jag är inte frisk.
Tror den senaste skivan jag köpte var Hemåt det bär. Däremot är allt utom denna och två skivor till fullständigt normala så det är nog bara otur att den var den senaste (vilket ju var frågan). Det var snart ett halvår sedan så jag borde väl ge mig ut och handla.

Är det någon mer än jag som tycker det släpps färre bra skivor idag än för något/några år sedan?
Mozza
Senaste svängen till skivbutiken innebar följande inköp:

'Dave Gahan' - 'Dirty sticky floors' ("vanliga" upplagan, upplagan i begränsad utgåva samt DVD-utgåvan)

'Page' - 'Som en vind', på 12"

'Depeche mode' - 'Home', promotionsingel

Dave Gahans nya är inte alls dum, betydligt bättre än kollegan Martin Gores soloprojekt.
Menige Ryan
QUOTE (106 @ May 28 2003, 18:02 )
Jag är inte frisk.
Tror den senaste skivan jag köpte var Hemåt det bär. Däremot är allt utom denna och två skivor till fullständigt normala så det är nog bara otur att den var den senaste (vilket ju var frågan). Det var snart ett halvår sedan så jag borde väl ge mig ut och handla.

Är det någon mer än jag som tycker det släpps färre bra skivor idag än för något/några år sedan?

Ska jag vara ärlig så minns jag inte sist, jag "köpte" en skiva sist, däremot så kopierade jag från en vän, Jaggers sista.

Tycker det släpps färre bra......
Haggeman
Astral Projection Amen var den senaste. Jag köpte den för att jag hade setat å lyssnat på de konstant i 3 månader så jag fick dåligt samvete för att jag inte stödde denna underbara grupp.

MAHADEVA
wub.gif wub.gif wub.gif
In trance we trust
Fu Dahlberg
Hmm tror det var:
Covenant - Northern light, fast det var ett tag sedan den inhandlades... Mycket bra skiva, Covenant har lyckats igen...
Linus
Covenant - Northern light ,är ju en helt underbar skiva =)

Sista skiva jag köpte var Funker Vogt - Maschine Zeit.
HVU Forces
Hmmm sista köpta skivan...hmmm...ja just det, Hammerfall deras nyaste Hearts on Fire mycket bra B)
SFC
Senaste skivpåsen jag inhandlade (i förrgår) innehöll:

Judas Priest - British Steel, ett måste i varje mans skivsamling som jag har saknat...
Randy - Welfare Problems, mitt absoluta favoritband även om jag INTE delar deras politiska inriktning.
Lou Reed - Transformer, har tidigare bara haft låtarna på skivan som MP3 och ville ha den "på riktigt"

Min musiksmak spretar nog åt alla möjliga håll förutom åt det trams som spelas på skvalradion!
SISU
Jag tror att det var Rammstein live aus Berlin jag köpte senast.
En mycket bra skiva men har Rammstein gjort nåt dåligt ?NEJ
Annars är det mycket Turbo Negro , Marilyn Mansson just nu fun_icon_nana.gif
Nifelhel
Senaste skivan köpte jag i tyskland för 2veckor sedan. Skivan jag köpte är med NOFX och den heter "45 or 46 songs That weren't good enough to go on our other records"... biggrin.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Fu Dahlberg @ May 28 2003, 19:54 )
Hmm tror det var:
Covenant - Northern light, fast det var ett tag sedan den inhandlades... Mycket bra skiva, Covenant har lyckats igen...

FEL!!!

Min senaste inköpta skiva var DAFs nya : "Funfzhen neue DAF lieder"

Funkar, även om dom var bättre förr...
Nifelhel
QUOTE (Fu Dahlberg @ May 28 2003, 22:45 )
Hmm tror det var:

FEL!!!

Fu Dahlberg om du inte visste det, så när du gjort ett inlägg och vill ändra ditt svar. Så kan du klicka på knappen "ändra" upp i högra hörnet i ditt inlägg, istället för att göra ett helt nytt inlägg...

Niffe--> bong.gif <---- Dahlis fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Raffsec
QUOTE (Nifelhel @ May 28 2003, 22:52 )
Hmm tror det var:

FEL!!!

Fu Dahlberg om du inte visste det, så när du gjort ett inlägg och vill ändra ditt svar. Så kan du klicka på knappen "ändra" upp i högra hörnet i ditt inlägg, istället för att göra ett helt nytt inlägg...

Niffe--> bong.gif <---- Dahlis fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif

Hmm och han ska vara moderator 7.gif 7.gif hur är det med leva som man lär biggrin.gif ;)
Fu Dahlberg
QUOTE (Raffsec @ May 28 2003, 22:56 )
QUOTE (Nifelhel @ May 28 2003, 22:52 )
Hmm tror det var:

FEL!!!

Hmm och han ska vara moderator 7.gif 7.gif hur är det med leva som man lär biggrin.gif ;)

Med tanke på att Linus mer eller mindre Quotat mig, så lät jag det stå kvar...

"Undrar om hímmeln varit blå om inte solen varit så gul"

Fasen, nu fick ni mig att sriva ett inlägg till

//Fu Dahlberg - som längre inte kan bedriva någon ev statusjakt... Malajn.gif
Larsleo
Queen - Live at Wembly '86
Rammstein - Herzelaid

de e dom senaste fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
akula
gruppen 16 horsepower med cd:n Folklore

Underbar blandning av folkmusik, rock och predikan.

Mörkt, dystert och skitbra
darkstar
Clapton - Unplugged.

Linus - gillar din avatar.
Tomas
Bandera Pirata(Rasta Knast).......
med höjdare som "Das ende der welt", "Trauma" och "Ost Berlin"

Tysk trallpunk när den är som bäst! fun_icon_nana.gif
Tomas
QUOTE (SFC @ May 28 2003, 21:37 )

Judas Priest - British Steel, ett måste i varje mans skivsamling som jag har saknat...
Randy - Welfare Problems, mitt absoluta favoritband även om jag INTE delar deras politiska inriktning.
Lou Reed - Transformer, har tidigare bara haft låtarna på skivan som MP3 och ville ha den "på riktigt"

Min musiksmak spretar nog åt alla möjliga håll förutom åt det trams som spelas på skvalradion!

Gillar du Randy från tiden då de spelade fort så kan jag varmt rekommendera albumet "The rest is silence" om du int' har den redan
Tomas
QUOTE (Nifelhel @ May 28 2003, 22:42 )
Senaste skivan köpte jag i tyskland för 2veckor sedan. Skivan jag köpte är med NOFX och den heter "45 or 46 songs That weren't good enough to go on our other records"...  biggrin.gif

Är NOFX's nyare alster i klass med äldre klassiker som t.ex "White thrash two heebs and a bean"?
imint
Senaste CD Leonard Cohen: Ten New Songs, den mannen har en fantastisk röst.
Senaste Vinyl Frank Zappa: Crusing with Ruben and the Jets, den mannen hade en fantastisk röst, fast på ett annat vis än ovanstående.
Efter ett längre uppehåll med mycket MP 3 lyssnande slog jag på min skottska gramofonspelare och la på YES 90215, insåg genast varför jag köpte spelaren, när det kommer till kritan suger MP 3 fett vad gäller musikåtergivning. tyvärr kan man inte spela sina vinyl på datorn :(
Amfibieslusken
Senaste skivan var Robbie Williams: Escapology
Kent: Vapen och ammunition
Ace
Min senaste skiva var nåt med Kent. Det var nog ganska länge sedan nu...
Å andra sidan har min treåring ockuperat anläggningen, så nu är det Bamse, Pippi och en massa andra barnvisor som strömmar ut i lägenheten, ackompanjerat av henne själv som sjunger för full hals.
Kanske dags att starta en ny rörelse "Reclaim the stereo" ph34r.gif
KattenJansson
Senaste köpet var en samling av HedKandi, Skivan heter Twisted Disco och är en riktig god bit.

Nästa köp blir för modligen Justin Timberlakes - Justified och eller någon skiva med Disturbed.
SFC
QUOTE (Tomas @ May 29 2003, 03:31 )
QUOTE (SFC @ May 28 2003, 21:37 )

Gillar du Randy från tiden då de spelade fort så kan jag varmt rekommendera albumet "The rest is silence" om du int' har den redan

Jag sitter redan på ALLT de har släppt, köpte t ex "No carrots for the rehabilitated" redan när den släpptes -93... ;)
Gustav-TS
Doktor Kosmos - Stjärnjerry. En skiva jag länge avsett köpa, men inte kommit till skott förrens idag...

Bra skiva. Kul texter, även om jag inte delar alla deras politiska värderingar... Men indie-popen är kul, ingen tvekan! biggrin.gif
Livhusaren
smile.gif

1. RAMMSTEIN
2. Dave Gahn (depeche mode)
3. Die krupps hyllnings cd till Metallica
4. väntar på musik från K3.

kommer bli kanon nu när sommaren kommer
och man kan ha det i båten..hehe

HV.gif fun_icon_nana.gif 6n.gif fun_icon_nana.gif
flying_c
Köpa? Tror att jag såg nåt om det på TV en gång.
GC1
Först och främst:
ÄRA ÅT ER SOM FORTFARANDE STÖDER ERA FAVORITGRUPPER GENOM ATT KÖPA DERAS MUSIK!!!!
DÖD O VANÄRA TILL ER STACKARE SOM TANKAR NER ALLT!!!

senaste skivor scandinavian leather och asscobra m TRBNGR asscobra dog i flytten............ men som fågeln fenix kom en ny in i samlingen!
ni som missat the creators of deathpunk turbonegro köp först apocalypse dudes och sedan resten!
Rifleman/Medic
Dio: Holy Diver och The Last In Line !

Två sjukt bra plattor som det inte räcker med att äga på vinyl!

Nästa skivköp lär blir St.Anger....
Helheim
Bathory - Nordland II... Riktigt bra skiva smile.gif
Grunt
Hmm... Bara en liten fundering...

Om man vill stödja en artist känns det väl mer logiskt att skicka in en tia till hans fanclub och sedan bränna hans skiva än att betala 180 spänn varav nästan allt går till skivbolaget?
facit
Kent-- Guns & Ammo =och nej jag gick efter skivnamnet
Winnerbäck---
Lyckades få tag på en gammal prodigy skiva jag tyckte att jag skulle köpa efter #host# lite mp3ande

Division Of Laura Lee--- Ny svensk rock grp

Och sist men inte minst
6n.gif Queen of The Stone Ages 6n.gif

Facit som numera jobbar och har råd att köpa skivor tillskillnad ifrån när han låg inne för inte så länge sen Malajn.gif
Bellum
Det går utför med min musiksmak...
Har råkat snöa in på Massive Attack av någon underlig anledning, och således köpt allt dom gjort.
Och jag som trodde att gamla avdankade synthare som undertecknad inte gick att ändra på...
Ellinore
QUOTE (facit @ May 30 2003, 02:47 )
Kent-- Guns & Ammo =och nej jag gick efter skivnamnet

Skivan heter Vapen & Ammunition. Eftersom det inte släppts på Engelska.
The_mistaken
Lova att inte döda mej nu men jag har köpt t.A.T.u skiva 200 km/h in the Wrong Lane
Det bara hände, plötsligt stod man där med skivan unsure.gif blyg.gif
Axial
Senaste köp: ABSOLUTE Svensk Rock classics. Köpet var mer eller mindre ett misstag då jag glömde avbeställa "månadens skiva" från Enjoy. Men det var ett bra misstag biggrin.gif
Det senaste mer medvetna köpet var Ozzy Osbourne "the essential", "The best of KISS" samt en skiva med Nightwish som jag inte hittar i skivracket nu och alltså inte kan berätta titeln på... angry.gif

@The_mistaken: Det är lugnt. Alla har rätt att göra ETT misstag... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.