Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vapen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Fu Frippe
Hade en kul lektion i dag. Vi fick känna och klämma på en del beslagtagna vapen och diverse militära och polisiära vapen. biggrin.gif Det var allt från avsågade hagelbrakare, "kamrat 40", glock, luger och slika varelser... B)

Meningen var att vi skulle kunna hantera eventuella påträffade vapen på ett säkert sätt. Det handlade alltså mest om att kunna göra patron ur, men också att känna igen olika typer av vapen. Härligt att få pilla lite på en AK 5 igen, speciellt som det var en CGA5P. Härlig liten bössa. wub.gif

Vi fick dock inte ta isär den, eftersom lärarna inte hade utbildning på den och vi kunde ju inte heller nåt! Vi var fyra killar med olika skyttetjänster, tre av oss som GB, som tittade på varandra med illmarig blick och när de andra distraherade läraren tog jag snabbt bort framföringsfjäderanordningen med bakplatta och la vid sidan av. ;)

När läraren såg att det låg en del utanför ett av vapnen fick han lite panik i blicken och jag fick förbarma mig och sätta tillbaks delen.

Sens moral: Utmana inte en gruppchef! smile.gif

HV.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Fu Frippe @ May 27 2003, 23:43 )
Sens moral: Utmana inte en gruppchef! smile.gif

HV.gif

WORD!
Groaghach
Vad är en "kamrat 40"?
ERI
QUOTE (Groaghach @ May 28 2003, 06:55 )
Vad är en "kamrat 40"?

Detta är en "kamrat 40"

Web

/ERI
Groaghach
OK! Den vet jag vilken det är. Visste inte att den kallades för "Kamrat". Tackar för snabbt svar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.