Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny Rikshemvärnchef
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
70-1032853821
Hmmmm någon som vet något om honom? Kan ju bara hoppas att det är en "Krigare"... smile.gif
70-1020763829
Regeringen har idag utsett brigadgeneral Anders Lindström till generalmajor och rikshemvärnschef från och med den 1 oktober 2002.

Anders Lindström har tidigare bland annat varit ställföreträdande chef för Armétaktiska kommandot i Operativa insatsledningen, OPIL, chef för dåvarande operationsledningen vid Milostab Mitt i Strängnäs samt brigadchef vid I 13 i Falun.

Anders Lindström har nyligen kommit hem från Tampa, USA, där han tjänstgjort i US CENTCOM som samverkansofficer. US CENTCOM har en samordnande funktion mot terrorism.
- www.mil.se

Verkar ju nästan lovande...
Lt. payne
Hoppas att han kan svara på obekväma frågor utan att fälla ut taggarna..
Haegg
Jag vet inte så mycket mer om honom än det som skrivits ovan. Han går allmänt under smeknamnet "Limpan". Det borde tyda på att han inte är någon regelryttare eller svårtillgänglig person.

ps Ni kanske inte ska använda det när ni lämnar av och liknade
73-1030022792
Har jobbat lite med honom för länge sedan. Han är ganska relaxad som person och tror enligt min erfarenhet på delegering och inte “micro management”. Lätt att prata med.
Lord Good
Bara Brigad General. Brukar de inte vara Generalmajorer?
Han kanske får en stjärna till.
70-1020763829
Regeringen har idag utsett brigadgeneral Anders Lindström till generalmajor och rikshemvärnschef från och med den 1 oktober 2002.

Anders Lindström har tidigare bland annat varit ställföreträdande chef för Armétaktiska kommandot i Operativa insatsledningen, OPIL, chef för dåvarande operationsledningen vid Milostab Mitt i Strängnäs samt brigadchef vid I 13 i Falun.

Anders Lindström har nyligen kommit hem från Tampa, USA, där han tjänstgjort i US CENTCOM som samverkansofficer. US CENTCOM har en samordnande funktion mot terrorism.
- www.mil.se
Haegg
Lord Good

Det står att han blir utnämnd till generalmajor.

opps, too slow.
Lord Good
Jag får väl inse att jag blivit gammal och köpa glasögon!
Casca
Jag vet att rikshemvärnsrådet rejektade ett förslag om en transparent paragrafhämmad överste1 för någon vecka sedan som jag inte kommer ihåg namnet på.
Skönt att tillhöra en halvdemokratisk organisation ibland.

Casca
The Swede
Hehe, det är ju min gamla GU-Kompanichef. smile.gif

Han var ialllafall bra när jag hade honom under min GU 86-87 på P10.
Kan nog bli fart på bitarna om vi har tur.

The Swede
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.