Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Klockarmband
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Amfibie
Det klockarmband som militaryshop säljer: Klockarmband hur är det?! är det att rekommendera? Funderar kring det här med klockskydd inför inryck...
Vakten_F4
Det fanns ett liknande eller kanske t.o.m. likadant på SFD när jag gjorde lumpen, det var några i plutonen som köpte såna och det verkar vara mycket funkis!
Amfibie
Har en Casio G-SHOCK och den vill man ju inte förstöra i onödan...den är i övrigt mycket bra, har de funktioner man kan tänkas behöva i fält!
Fredriksson
Har ett från Recon (Recon´s hemsida). Glockrent, har räddat mitt ur flertalet gånger!
SISU
Jo de e funkis använde mitt i 1 år dagligen i Bosnien under "hårda"förhållande (pansar skytte tjänst).
Det var military shops modell jag hade. FN1.gif
därdugårharjagredanvarit
Fixa lite tyg å kardborre... gör det själv ... hur svårt kan det vara... sålde under min värnplikt... ca 100 st 40 spänn stycket - mtrl kostnader på 600 kr

KUMRIF 3400 kronor
darkstar
Jag använder Recons vilket har fungerat länge utan problem. Men jag tycker inte att det är så bra att man inte kan göra det själv.
Casca
Tips: Skaffa(sy/köp/byt/stjäl) två stycken. Armbandet luktar inte hallontårta efter några veckor i fält och blir gärna en bakteriehärd på fel plats i förhållande till mun och ansikte. Med två så kan du byta/tvätta lite mer effektivt.

Casca
imint
Sedan kan man använda en vanlig packrem som är lagom bred, klipp till den så att den passar runt armen. Skall man även ha den utanpå dykardräkten får den bli lite längre och så får man vika till den lite när maninte har dykardräkten på. Har fungerat under lump, friluftsliv och liknande dumheter. Oerhört billigt och hållbart
Lt. payne
Vet inte mitt är felsytt men det jag köpte på militaryshop är helkass angry.gif

Locket/flärpen som skyddar är för kort. kardborrebandet har otrolig förmåga att öppna sig ljudligt vid fel tillfällen.

Men, det kanske är ett måndagsexemplar.
Nu ligger det i bra-att-ha-nån-gång-högen.
2Sharp
Köpte ett, använde det ett tag, sedan var kardborren full med skit och fungerade mindre bra.
Kass! jag kör utan och har haft samma klocka sedan Ba05 (95/96) den är sliten med fungerar klockrent horny.gif (en Citizen Aqualand II)

Har du en G-shock behöver du nog inte bekymra dig om att den skall havereras smile.gif
nsky_517
jag köpte ett från militaryshop, och som lt. payne sa var det för kort. fixdae dock dett med att bara sy på en liten bit kardborre, sen har det vart perfa. jag har också kopierta amrbandet och sytt egna med olika färger, ytterst simpelt att göra. Malajn.gif
2Sharp
Sorry om jag kapar din tråd, jag tyckte att det passade in här.

Jag köpte ett Rhino klockarmband, har nu använt det dagligen under en tid och det är förbannat bra, klockan sitter där den skall och glider inte omkring.
Kolla: http://www.watchmaster.co.uk/main.htm

smile.gif
Livhusaren
camo.gif Jag testat båda varianterna som Militäryshop har
och som en säger så fanns det en sort som kaboren slets ut snabbare
på än dän jag har nu och det är en från MP SEC som militäryshop säljer
och den är jag kanon nöjd med allså..kostar 90:-

Men klart värt i fall man vill kydda sin klock samt att den är av kraftingt nylontyg.
du kan oxå se på följande sida..

www.mp.sec.com

Mvh Livhusaren HV.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.