Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur ligger det egentligen till med...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Azan_Gb
Så skall jag aldrig se ut

Men hur ligger det till med tandbostningen, tandtråd , munvatten och allt annat?

Jag borstar tänderna i 2 ggr om dagen..brukar sällan användra tandtråd.
När man komme rhem från en fest eller något så vill man bara sova...då tänker jag aldrig på att borsta dem.

Hur ligger du till?
Wolfsong
Att hennes problem beror på Coca Cola är skit snack. Om så var fallet skulle jag inte ha några tänder kvar häller, men det har jag.

Just nu är jag i en låg period men under de senaste 10 åren har jag hällt i mig Coca Cola i mängder. Under långa perioder av den tiden drack jag 2 liter om dan. Det var då man spelade mycket. :P Så länge man borstar tänderna så är inte läsk ett problem om man inte har svaga tänder i släkten dvs. Men du är det ju upp till en själv att agera därefter, och inte skylla på läsken.

Borstar 1-2 ggr/dag. Har inte varit hos tandläkaren på..... få se nu.... äh.... det var några år sedan. Men inga problem i munnen. Borsta och tugga tugg för att få starka tänder så kan du äta vad som hälst.
Amfibie
Tror inte du behöver sluta dricka Cola...men överdriven konsumtion är aldrig bra...!!!
Magnus
Så länge man borstar tänderna och dricker mindre går det nog bra.
226 Olsson
...och tröstdrack cola. Upp till två liter om dagen, berättar Kira för danska

Tja.... det finns ju smartare människor. =)

Borde hon inte börjat fundera när tänderna blev kortare och kortare,
och brunare och brunare, om det var något fel med hennes "kost vanor"?

EDIT: Finns en tråd med samma innehåll under Propagandaministeriet.
Blågul kanske borde lägga ihop dom?
RäserCarl
Hon är nog redigt pantad. Kort och gott. Man borde ju märka en gradvis nedåtgång i tandstatusen. Det händer väl för f-n inte på en natt! Jag dricker en halvliter om dan och har inte haft några hål på 7 år så det är nog inte colans fel att trollet såg ut som hon gjorde.
granQ
kanske inte därför men finns andra anledningar att inte dricka saker från Coca cola company. Verksamheten bedrivs på mindre fint sätt.. (ingen källa förutom en kompis redogörelse )

ska finnas någon "cokewatch.org" eller likanade sida där man kan läsa.
226 Olsson
Tror inte heller det beror på coca-cola. På coca-cola.se kan man läsa:

Försvinner en tand över natten om man lägger den i ett glas Coca-Cola?
Nej. Många har provat och det är felaktigt. På kontoret i Jordbro har vi en flaska som tillslöts av Notarius Publicus i Stockholms Stad i februari 1986 med en tand i. Tanden är fortfarande kvar.

EDIT: Finns en tråd med samma innehåll under Markan.
Blågul kanske borde lägga ihop dom?
The Swede
Klart.

The Swede
BLÅGUL
The_mistaken
Hon har nog inte ens sett en tandborste, jag dricker ca 6 liter cola per vecka (jag är beroende av den svarta drycken) och jag har fortfarande alla tänder kvar, fattar inte att aftonbladet går på en sån där händelse ph34r.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (granQ @ May 26 2003, 18:26 )
kanske inte därför men finns andra anledningar att inte dricka saker från Coca cola company. Verksamheten bedrivs på mindre fint sätt.. (ingen källa förutom en kompis redogörelse )

Yeyeyeye... Coca cola, materialismen och kapitalismens högborg osv osv...

Kan lätt klämma ner litern om dagen, och eftersom varken pepsi eller liknade går att dricka såå...
Tarkan
Gjorde ett försök på biologin.

1 gristand i en bägare med Coca Cola
1 gristand i en bägare med saltsyra (HCl)
1 gristand i en bägare med vatten (H20)

Två veckor senare så var tanden i saltsyran borta.
I vattnet hade det inte hänt alltför mycket.
I Coca Colan såg det jävulskt ut. Tanden hade blivit en tunna som täckte Coca Cola ytan och var just coca cola färgad. BLäää

Vet inte hur stor skillnad det finns mellan en gristand och en människotand men deras lilla trick köper jag inte.
Rifleman/Medic

Du är i STORT behov av nya vänner!
Ellinore
QUOTE (Azan_Gb @ May 26 2003, 17:52 )
Så skall jag aldrig se ut

Men hur ligger det till med tandbostningen, tandtråd , munvatten och allt annat?

Jag borstar tänderna i 2 ggr om dagen..brukar sällan användra tandtråd.
När man komme rhem från en fest eller något så vill man bara sova...då tänker jag aldrig på att borsta dem.

Hur ligger du till?

Borstar tänderna två ggr om dagen. Och kör tandtråd en gång.
+ tuggar flourtuggummi.

Min tandläkare säger att man inte ska dricka mcyket dricka. Men det kan man ju räkna ut med arschlet att man inte ska. Tuggummi är bra annars, sådana man köper på Apoteket. Flourette tror jag de heter. Och tandtråd, så man kommer åt mellan tänderna.
fbs2003
Det viktigaste är att inte SMÅÄTA!!!!!! ät allt på en gång, borsta 2 gånger/dag, skölj med flour ett par gånger i veckan och använd tandtråd....... omöjligt att få hål då...... tar inte så lång tid, inget att tveka över.......................

//Lindén
granQ
QUOTE (Fu Dahlberg @ May 26 2003, 17:37 )

Yeyeyeye... Coca cola, materialismen och kapitalismens högborg osv osv...

Kan lätt klämma ner litern om dagen, och eftersom varken pepsi eller liknade går att dricka såå...

nja, mord, tortyr, med mera..

http://www.cokewatch.org/

men jag dricker cola och behöver inte nya/fler vänner.. klarar mig fint.
Razvedka
Ja ja...Aftonblaskan är refererad igen...

Nu är jag inte ngn mästare i fysionomi men visst ser det konstigt ut!

Jag menar; titta på avståndet mellan överkäkens tandbas och näsan...Lägg sedan till normalstora gaddar och tjejen får ett mycket märkligt utseende...Skulle ju faktiskt kunna få plats med en liten lösgom med fula gaddar i... biggrin.gif (Vita fina tänder)

Elakt inlägg? Jo men i dessa tider skall ju alla gå och stämma varandra för märkliga skador; tobaksrökning, coca-cola nyttjande...Vad blir nästa grej?

EDIT: har fått fippelfingrar pga för mkt brukande av www.SoldF.com och kan inte stava längre...Funderar på att stämma Henke biggrin.gif
Fågel Fenix
Borstar minst 3gånger / dag ibland 3 eller 4 beroende på om jag har extratuggummi som jag annars alltid tar efter ngt ätbart eller drickbart har passerat foderluckan.

Tandtråd försöker jag med men orkar inte alltid. Sköljer flour 1 gång / dag..

Så jag är nog duktig biggrin.gif

Kolsyra kan påverka magmunnen på ngt negativt sätt....vet dock inte riktigt hur det låg till..

HUr som helst är COla gott...men bara om den är iskall och rikligt fylld med kolsyra.

Drick inte light bara!...äckligt aspartam och annat skräp... bong.gif
Nifelhel
Ja så kan det gå om man inte borstar sina tänder.. blyg.gif
Borstar mina tänder 2gånger om dagen, även när jag har varit ute och tömt bägare det smakar lite bättre på morgonen då biggrin.gif
Ellinore
QUOTE (Fågel Fenix @ May 27 2003, 16:09 )

Hur farligt är det här aspartamet egentligen? Det finns ju i massor av produkter, istället för socker.
Och eftersom jag tycker att Light Cola är godare börjar man ju fundera på om man snart är full av konstigheter.
Dedicated
QUOTE (Ellinore @ May 28 2003, 15:49 )

Hur farligt är det här aspartamet egentligen? Det finns ju i massor av produkter, istället för socker.
Och eftersom jag tycker att Light Cola är godare börjar man ju fundera på om man snart är full av konstigheter.

Aspartam är farligt på det viset att det lurar kroppen att producera insulin precis som om drycken vore normalt sötad. Alltså ska folk som vill gå ner i vikt inte ägna sig åt att dricka saker och ting sötade med aspertam eftersom insulinet gör att kroppen "tar till sig" mer fett etc ur födan än nödvändigt! (Skulle inte förvåna mig om det är cancer-framkallande, det som allting annat....) Tom arsenik är ofarligt i små mängder så dricker man inte för mycket light-produkter är det nog ingen fara.

Fyhr, diabetiker sedan -77.
Ellinore
QUOTE (Fyhr @ May 28 2003, 16:00 )

Aspartam är farligt på det viset att det lurar kroppen att producera insulin precis som om drycken vore normalt sötad. Alltså ska folk som vill gå ner i vikt inte ägna sig åt att dricka saker och ting sötade med aspertam eftersom insulinet gör att kroppen "tar till sig" mer fett etc ur födan än nödvändigt! (Skulle inte förvåna mig om det är cancer-framkallande, det som allting annat....) Tom arsenik är ofarligt i små mängder så dricker man inte för mycket light-produkter är det nog ingen fara.

Men har smaken/upplevelsen av drickan med insulinet att göra? Jag blir fundersam.
Fågel Fenix
QUOTE (Ellinore @ May 28 2003, 15:15 )

Men har smaken/upplevelsen av drickan med insulinet att göra? Jag blir fundersam.

Insulinet tillverkas ju för att bryta ner sockret, som du säkerligen vet. Det borde ju inte påverka smaken på en dricka... 7.gif

I så fall skulle vi ha insulin i munnen eftersom det är där smaklökarna sitter...

Eller är jag helt ute och cyklar utan sadel ?? blink.gif
Ellinore
QUOTE (Fågel Fenix @ May 28 2003, 16:39 )
Insulinet tillverkas ju för att bryta ner sockret, som du säkerligen vet. Det borde ju inte påverka smaken på en dricka... 7.gif

I så fall skulle vi ha insulin i munnen eftersom det är där smaklökarna sitter...

Eller är jag helt ute och cyklar utan sadel ?? blink.gif

Vet inte riktigt hur jag kopplade samman smaken/insulinet. Får skylla på att jag var hungrig när jag läste.
ohmy.gif
HvPrsk
En kyss man INTE vill ha... gasmask.gif
Dedicated
QUOTE (Ellinore @ May 28 2003, 16:15 )

Insulinet har inte ett dugg med smaken/upplevelsen att göra! Det var å andra sidan inte det jag svarade på heller utan VAD aspartam kunde ställa till med! Men, jag var kanske otydlig.....för de av er som inte har en susning am vad insulin är för nåt så är det ett enzym som tillverkas naturligt av bukspottskörteln. Det är till för att kroppen ska kunna bryta ner födoämnena så att det man äter kan användas som energi av kroppen. Funkar inte bukspottskörteln produceras inget insulin och iställer får man ta en 5-6 sprutor om dagen. Kul......

De av er som drickor massor av cola och annan sötad läsk, ta er i akt. Ni kan faktiskt till slut slita ut era bukspottskörtlar på det viset eftersom den tvingas producera ofantliga mängder insulin............
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.