Help - Search - Members - Calendar
Full Version: USA Mutade Irakiska officerare
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
mgann
USA mutade Irakiska officerare för att vinna snabbare och med mindre förluster.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...p?d=442&a=36121

Detta måste vara ett nytt sätt att föra krig på, något oberäkneligt. Man vet ju aldrig om den man mutar bara tar emot pengarna och forsätter som vanligt eller om han verkligen kommer att hjälpa till när det krävs.
Myran
tja.. war is hell, vad mer kan man säga dry.gif wub.gif blink.gif
heiho
Det viktiga är att vinna inte hur man vinner.
Raptor
Hmmm... det är expressen vi talar om. Låter lite konstigt... dry.gif
ABP
Till viss del är det hur man vinner, inte bara att vinna (glöm inte Pyhrus eller vad han nu hette smile.gif )

Men visst är det okej att muta officerare enligt min mening. Det hjälper ju att göra kriget kortare och skona oskyldiga människors liv. Hade helst sett att de hade lyckas muta hela armen så det inte hade behövts avlossas ett enda skott.
eatgrenades
Att köpa motståndare är ett av de äldsta knepen i boken. En soldat kan man köpa för en spottstyver, en general kostar mer. En släkting till mig köpte sig fri från ett ryskt fångläger med hjälp av en limpa till en vakt. Befälhavaren som överlämnar sin fästning till fienden mot löfte om fri lejd. Det finns otaliga exempel på sådant, vari ligger det konstiga?
J-Star
För helvete gubbar! Har ni aldrig spelat Civilization?! Där kan man ju för sjutton köpa hela städer! biggrin.gif

/J
Ragulin
Jag är till salu för en stock grovsnus, ett par flaskor vin, lite konjak (grönstedts VO) och en Cohiba... Hit med grejorna och eldställningen överges!!
Skånsk makaron
QUOTE (Ragulin @ May 27 2003, 11:02 )
Jag är till salu för en stock grovsnus, ett par flaskor vin, lite konjak (grönstedts VO) och en Cohiba... Hit med grejorna och eldställningen överges!!

Super extra pris

Only for you my friend!

Kan man få en medel ålders hv man billigare?

fun_icon_nana.gif
målobs
QUOTE (Ragulin @ May 27 2003, 10:02 )

Känns riktigt upplyftande att du ska vara med och försvara sverige om det skulle skita sig.

Nu får vi väl hoppas att det hela var sagt med ett mycket stort mått av ironi annars blir jag lessen.

bong.gif
Ragulin
Liiiiiite ironi, förvisso, men allt har ett pris. Frågan är bara "hur mycket"? biggrin.gif
granQ
En muta kan liknas vid en precisionsstyrd robot, men den är oblodig och det är inga omfattande materiella skador, sade källan.

Läste idag i Hallandsposten (tt notis) om att högre officerare mutat så att irakiska pansar fordon skulle köra på vanlig asfaltsväg undertiden amerikanarna flög in med flygunderstöd, och när irakierna blev slaktade fick dom order om att fortsätta, vet inte om fler läst det men alltså det är fan mord enligt mig. inte dödade under krig utan mördade.. fy fan säger jag.
ABP
Nja det är spelets regler att bli förråd. Mord är det om man avrättar krigsfångar t.ex. Så länge de är kombatanter så får de ju bekämpas även om deras chef bytt sida. Det hade dock varit tråkigt för den chef som bytte sida om USA misslyckats med att störta Saddam.
granQ
jag tycker ändå det var lite väl magstarkt. liksom va fan, ge dom order långt ut i helvete eller låt dom gå in i en "fälla" men det var ju inte ens en fälla rena slakten ju.
Fu Johanson
QUOTE (granQ @ May 31 2003, 10:45 )
jag tycker ändå det var lite väl magstarkt. liksom va fan, ge dom order långt ut i helvete eller låt dom gå in i en "fälla" men det var ju inte ens en fälla rena slakten ju.

Välkommen till verkligheten. ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.