Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tankeläsare
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
softfeel
Det här är nästan lite äckligt. Gå in på www.notyahoo.com och följ instruktionerna.

Verkligen ruggigt. ph34r.gif
fbs2003
Hur fan går det där till?????!! spoooooky 7.gif 7.gif 7.gif
Tarkan
Spooky

Det åskar ute och det regnar. Tur att jag har min snuttefilt och min nalle.

Riktigt konstigt.

Obs! Har inte tagit ordet spooky från föregående talare, användes helt oberoende.
1317
Det värsta är att man känner sig som en idiot när man klurat ut vad tricket är Malajn.gif
Azan_Gb
Jag vet hur det går till men jag ska inte säga...... ohmy.gif
fbs2003
QUOTE (1317 @ May 24 2003, 21:37 )
Det värsta är att man känner sig som en idiot när man klurat ut vad tricket är   Malajn.gif

känner mig som en idiot och har fortfarande inte listat ut tricket..... unsure.gif
The_mistaken
vad är det där för skit egentligen?? blyg.gif Fattar ingenting
Bubba
Inte jag heller 7.gif
Fattar ingenting!
Menige Ryan
Får nog ansluta mig till skaran som inte fattar nåt! ohmy.gif
Shock
Det roligaste är att det är så självklart när man väl fattat. smile.gif Bara att maila om ni dukar under för trycket. :P
Nifelhel
SPOOKY!!! alien.gif :P
oz
Äh, sätt er och fundera lite först (kanske med papper och penna) innan ni trycker på kristallen nästa gång.
Lovar att ni inser logiken i det hela (och ologiken i era hjärnor).
biggrin.gif
heiho
Lösningen klar, tid 1.39 minuter.

"Bästa stället att gömma något är där det syns". HV.gif
Ramius
9:ans tabell.
flying_c
säger inget
Elfgren
fy fan! as lätt! fy för er som är inte fattar
Kimster
..ååh.. asgammal... äh slut löjla er.. använd lite fantasi... ... tips - ta o räkna ut ett tal.. sen ett till utan att trycka.. och gärna ett till utan att trycka .. sen e det bara att jämföra lite resultat... fan här sitter man onyjkter och dan.. och .. .....ni kan om ni bara vill... use the force Luuuk ph34r.gif
Grunt
Jag fattar ändå inte ett skit....... :P
Tarkan
Jag har blivit upplyst nu.
Fredin
jaha va fan är detta då! det funkar ju inte ens!!! Jag får fel symbol jävla skit site! angry.gif
Cinnes
Tid för lösning:
20 sek...

Det var ju skitlätt! salute.gif
106
QUOTE (Fredin @ May 25 2003, 13:03 )
jaha va fan är detta då! det funkar ju inte ens!!! Jag får fel symbol jävla skit site!  angry.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Någon kan inte räkna (alt. följa intruktionerna).
Raptor
Funkar gör det. Ta ett tvåsiffrigt tal. Säg 24. Lägg i hopa de båda siffrorna som ingår i ditt valda tal. (I vårt fall 2 + 4). Det blir 6. Sista steget är att ta ditt ursprungstal (24) och dra ifrån summan av de ingående siffrorna (6). Alltså

24 - 6 = 18.

Kollar man sedan symbolen för 18 och trycker på kristallkulan så ska samma symbol komma upp. (Och det gör det).

Eller om du nu vill upptäcka ett system som Kimster redan kommit på. Tänk ut tre tal. Räkna ut vad det blir. Kolla symbolerna för varje tal du räknat ut.
mimesis
Räknar man rätt kommer man på nians gångertabell och den byter ut symbolen där för varje gång...
Fredin
JJAJAJAJAJA jag fattar.. lätt! Rangern.gif
Protiwa
7.gif Helskumt 7.gif
Hajar inget.... bong.gif

Edit: Ok, hajar. Missade sida 2 av tråden..... biggrin.gif
nilsson
Kul sida! smile.gif

Ganska lätt att se systemet i de hela! :P
Vakten_F4
LOL!
Prova att titta på en symbol i listan istället. Funkar inte fullt så bra.

/Vakten F4 som har pluggat matte som tur är
Doggydriver
Oki, körde samma tal tre gånger, på tredje gången fick jag upp rätt symbol, fetbom dom andra biggrin.gif

Testade lite andra, ganska skojigt, polare från NV har kört lite enklare varianter på dylika saker B)

/edit: Haha, nu är det uuutlistat, hur fan kunde det bli fel första varven undrar jag bara?!?!? Buggig sida? biggrin.gif

Var ju inte så svårt om man kör två gånger och jämför :P
mace
Hade något liknande på en av skolans datorer för en herrans massa är sedan.
Lite småroligt är det allt, kul att se hur länge det tar att komma på lösningen.
APC-mannen
Hade läst "för många" inlägg innan jag provade själv, då fattade jag direkt hur det funkar. Inte helt säkert att jag hade greppat det så snabbt annars.

Undrar hur många här som skrivit att det var skitenkelt som VERKLIGEN tyckte det...? smile.gif
Tarkan
Ställer samma fråga som APC men tilläger: Om ni har stött på nåt liknande innan?
Lösningen kan vara ganska självklar då.
mimesis
QUOTE (Tarkan @ May 26 2003, 09:41 )
Ställer samma fråga som APC men tilläger: Om ni har stött på nåt liknande innan?
Lösningen kan vara ganska självklar då.

Att hitta samband i den typen av matris följer ofta enkla och givna regler. Precis som IQ-test, spatiala-test, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.