QUOTE (achilleos @ May 25 2003, 11:02 )
Att Linborg skulle blivit mutad...ja, visst KAN det ha varit så, men jag tror inte det.
Enligt mig är den mest troliga lösningen, verkligen. Jag såg skiten och jag tvekade på det direkt. Först och främst så har vi en stridspilot, med allt vad det innebär av utbildning (är det sju år eller nåt sånt?), mot en trafik/privatpilot utan någon som helst luftakrobatisk utbildning. Killen började ju utbildas på propeller! Nå, väl inne i "striden" får man se att han flyger SÄMRE än de andra killarna utan erfarenhet av att flyga. Han gör ingenting, vekar mest flyga rakt fram. Nu är det en detalj som börjar krypa fram ... Varför i helvete fick börja?!?! Den som logiskt sett redan borde ha ett oerhört övertag. Det börjar osa regi ...
Blir man FF är man jävligt stabil och rationell som person, sedan har man en överjävlig utbildning, men han verkar inte göra någonting. Bankar lite, svänger .. blir "nedskjuten" utan att ens verka ha försökt. När det så är hans tur igen får man se hur hon ligger strax över honom till vänster, marken än under dem, de verkar mer eller mindra åka rakt fram men och planen rör sig inte i förhållande till varandra. Jag flyger inte, men jag fattar att om man gör manövrar för att försöka få in ett annat plan i sikte så kommer man röra på sig, men inte då ... istället får man se en plötslig bankning från planflykt som ligger perfekt i bild (känns inte ett dugg regiserat) han gör fortfarande inget, ingen kraftig manöver för att han inser att hon kan ta sig in bakom honom, rent logiskt borde han iaf svänga åt samma håll, och då måste hon inte bara vända rutn över ett varv utan även klättra all höjd hon tappat. Sedan blir han nedskjuten utan att ha gjort en enda någorlunda spektakulär manöver (de två andra killarna försökta ju fan mer), sitter mest bara och ser ut som om han inte förstår vad som händer. Hela intrycket är att han inte ens försökte.
Så ... Han är bäst men får ändå starta först, han verkar inte försöka ... Min hjärna skriker att skiten är resigerad för att man ska få en "otrolig comeback" när den otippade "rookyn" gör en "otrolig fint" och besegrar "mästaren".
NEJ! Jag följer inte Astronauterna så jag vet inte om killen tog sig in i Flygvapnet för hans morbror är Kungen och egentligen är helsämst, men efter att bara ha sett det där kan jag inte tro annat än att det var uppgjort. Hade han försökt så hade jag kunna trott det. Att han underskattade henne köper jag inte heller, han borde ha fattat något efter att han blev nerskjuten.
..och självklart, det kan vara sant, men med tanke på hur det såg ut och vilka det är som producerar det, vilka som sänder det och vad det är så känns bluff som det mest logiska. Han kanske blev less på dokusåpa, trodde det skulle vara mer som en verklig uttagning, och inte ville vara löjlig i TV. Om det var ett eget påhitt för att komma bort eller om han köptes har jag ingen teori om.
Slutsats: Sluta se på dokusåpa!!!!
Att han vill lämna tävlingen och gör det genom att förlora luftstrid är en osannolik teori. Att han är köpt är inte heller sannolikt. Dessutom så glöm tv-bilderna, dom visar inget av luftstriden. Alla olika strider visas med ihopklipp som ömsom visar träning, ömsom visar lite från cockpit och ömsom visar när instruktörerna flyger själva. Ingen ordning på tidsföljden heller på bilderna, glöm dom.