Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Måste för alla Scifi fans
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
ABP
Jo hittade denna sida där man kan jämnföra alla Scifi skepp som finns med varandra.

Finns allt från Star destroyers - Enterprise - Discovery - Mashmallowsmannen

Bara dra och lägg jämte varandra så kan ni se hur skräckinjagande en star destroyer är mot Cardassian galon eller Enterprise mot King kong.

Det finns även normala object att jämnföra med såsom Empire state building F14 och Boeing 747.

DU_MÅSTE_KLICKA_HÄR
mgann
En superbra sida. kan änga många timmar på den sidan och många länkar att kolla igenom.

fun_icon_nana.gif
Zeratul
Litar verkligen inte riktigt på sidan!!!

Om ni drar och släpper, och jämför Plasma bug från Starship Troopers med humanoiderna så känns det helt enkelt inte rätt. Så liten var väl inte vår hjälte i relation till hemske-insekten?

7.gif
Raffsec
QUOTE (Zeratul @ May 24 2003, 05:44 )
Litar verkligen inte riktigt på sidan!!!

Om ni drar och släpper, och jämför Plasma bug från Starship Troopers med humanoiderna så känns det helt enkelt inte rätt. Så liten var väl inte vår hjälte i relation till hemske-insekten?

7.gif

du tänker på tankerbug plasma bug var ju typ av luftvärn medan tanker bug var en sådan han hoppade på och stoppade på en nuke
Zeratul
Argh!!! Jag sväljer huvudet och skäms. Visst sjutton var det så...

blyg.gif
HvPrsk
Kul sida ABP, den ger lite annat perspektiv till saker och ting...

- HvPrsk

/Me gillar stor skepp i rymden...
akula
Bra sida för en gammal nörd som jag, men näst bäst efter sex? Jag kan tänka mig en del saker som är bättre t ex falukorv...falukorv är bättre, inte i närheten av sex kanske men helt ok. Mer sex kanske, direkt efter den första omgången (efter stärkande drycker och verbal uppmuntran då) det är grejjor det. Ja så är det efter sex kommer sex, så det så! fun_icon_nana.gif
JBP
*dregglar* med tanke på att man är sådan där sci-fi tokig person så måste jag nästan påstå att den siten nästan ger mej en tår i ögat....fan va vackert! blyg.gif
Peter_PB
Visst inte att TIE-fightern var så stor (om man skulle stå bredvid)...Lite kul kuriosa sådär...Iofs så känner jag igen typ 5 skepp på hela sidan, så ingen sci-fi-guru här inte!

smile.gif
ABP
Jo kom ihåg att skalan kanske inte stämmer alltid i filmerna eftersom de inte alltid lyckas läga in allt skalenligt. Speciellt med den gamla tekniken innan datorer användes. Sedan är det ju känt inom Scifi världen att filmskaparna ibland använder sin konstnärliga frihet under filming vilket ställer till det eller ibland ren inkompetens bland special effects killarna. Kommer ihåg i ett star trek avsnitt när phasern på enterprise avlossades från fel ställe på skeppet, USCH!!!
JBP
QUOTE (ABP @ May 24 2003, 21:38 )
Jo kom ihåg att skalan kanske inte stämmer alltid i filmerna eftersom de inte alltid lyckas läga in allt skalenligt. Speciellt med den gamla tekniken innan datorer användes. Sedan är det ju känt inom Scifi världen att filmskaparna ibland använder sin konstnärliga frihet under filming vilket ställer till det eller ibland ren inkompetens bland special effects killarna. Kommer ihåg i ett star trek avsnitt när phasern på enterprise avlossades från fel ställe på skeppet, USCH!!!

inte trodde jag att du var ett Star trek Fan ABP??

Är en själv .....gillar Enterprise 1.1....har alla upp till 1.13....väntar dock på att dom skall släppa fler i sverige..

JBP<-------Sci-fi fantast Malajn.gif
ABP
Själv har jag sett hela Enterprise säsong2 utom sista avsnittet. Men visst den blir ännu bättre på SVT när man ser den på digitalbox. Äkta widescreen mm. Men det skall bli kul om de kunde släppa den på DVD box.

Kul fakta förresten - I nya filmen Star trek nemesis näms ett skepp som USS Archer, uppkallat efter Enterprise Kaptenen Jonathan Archer. (För er som inte vet så utspelar sig Nemesis ca 250 år efter Enterprise)
Mozza
Är en själv .....gillar Enterprise 1.1....har alla upp till 1.13....väntar dock på att dom skall släppa fler i sverige..

Vänta på du, utgivningen av Enterprise är indragen, tydligen sålde det för dåligt. Antagligen dyker det upp DVD-boxar frampå som med TNG och DS9.

fun_icon_nana.gif
JBP
QUOTE (Mozza @ May 25 2003, 11:46 )

Vänta på du, utgivningen av Enterprise är indragen, tydligen sålde det för dåligt. Antagligen dyker det upp DVD-boxar frampå som med TNG och DS9.

fun_icon_nana.gif

va fanken säger du? blink.gif så där får dom inte göra....vissa människor klarar sig ju inite utan star trek ju...måste se ....måste.... blyg.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.