Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CIMI
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Haegg
Var det någon mer än jag som besökte CIMI-mässan (Civil & Militär Beredskap) i Enköping i veckan? Skulle vara intressant att höra vad någon annan tyckte om mässan i sådana fall.

Jag tycker mässan var rätt bra. Inte allt var av intresse men det är inte så konstigt med den bredden. Allt från packlådor via ruggade datorer till Strv122 fanns utställt. I mitt tycke så var det lite väl mycket fokus på elektronik, detta trots att jag är rätt intresserad av det så länge som det finns någon säkerhetsaspekt insprängd. Bortsett från ren elektronik så verkar olika former av ledningssystem vara det man ska ägna sig åt. Kanske inte så konstigt med den transformation av FM vi står inför. Lite trist dock att andra aspekter som t.ex. logistik inte verkar få någon större uppmärksamhet. En annan reflektion är att när det föga förvånande var mycket mtrl som kan gå under begreppet obemannat och/eller fjärrstryrt.

http://www.cimi2003.com/main.php
Groaghach
Jag var där och byggde monter åt företaget jag jobbar på. Så jag kollade bara in det som snabbast i måndags. Men det jag såg tyckte jag var intressant.
Haegg
Det är inte utan att jag är lite förvånad att det tydligen bara var två från forumet som besökte mässan. Jag trodde att en mässa med militärt fokus skulle locka ut er.
Groaghach
Är oxå förvånad. Man tycker att fler skulle hitta dit.

Är det ingen som jobbar inom militärindustrin?
Van der Kaye
QUOTE (Groaghach @ May 27 2003, 06:39 )
Är oxå förvånad. Man tycker att fler skulle hitta dit.

Är det ingen som jobbar inom militärindustrin?

Ett antal var där...

Dock är det nog så att man inte vill skylta med var man jobbar på ett forum på internet om man har lite vett.

MVH

Fk Van der Kaye
Groaghach
Man behöver inte säga på vilket företag man jobbar på. Men man kan ju säga att man var där ifall man var där.
Haegg
Det är väl knappast så att man utlämnar några potentiellt känsliga uppgifter genom att medge att man var på CIMI. Mässan besöktes av ca: 10 000 personer. Besökarna kom från allt från FRO via Räddningstjänsten i Vingåker till MUST och Bofors. Knappast ett forum för ett fåtal nyckelpersoner.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.