"The US army in Korea relies on 72 AH-64 Apache attack helicopters to kill North Korean tanks. Each Apache has 16 Hell-Fire anti-tank missiles. As shown in the recent Iraq war, Apaches are fragile and can be easily shot down even with rifles. North Korea has about 15,000 shoulder-fired anti-air missiles ("wha-sung") and Apaches will be easy targets for wha-sung missiles. On December 17, 1994, a wha-sung missile brought down an American OH-58C spy helicopter which strayed north of the DMZ. "
Hade mycket kul åt detta när jag läste det
För det första; de tar aldrig med sig 16 Hellfires (de kan men det blir så förbaskat tungt)
Sedan att de är fragila är de t dummaste jag någonsin har hört.
De pallar för 12,7 mm kulor på många ställen och 23mm på andra ställen. Sedan att han verkligen tror att en Apache kan bli nerskjuten av en irakisk bonde med Kalashnikov är hans ensak
De missilerna han skriver om är antagligen något omoderna, Apachen uppdaters ständigt. Om den nu är byggd på Stinger som jag tycker att han antyder i texten så bör den vara värmesökande. Apachen har inga större problem med det förutom att piloten får sig en ordentlig chock blandad med värmefacklor och ett antal undamanövrar.
För att tillägga; ne OH58 är ingen Apache...
Ni har säkert redan listat ut det men killen som skrev detta är en väldigt blåst människa