QUOTE (BJK @ Jan 15 2006, 20:43 )

Den rödvita är en felflagga (samma på fartindikatorn) som talar om när instrumentet ej fungerar som det ska.
Självklart, borde tänkt på att den var rödvit och att det på bilden även syns en felflagga på fartmätaren. Blev väl förvirrad av att den såg ut att utgå ifrån mitten på instrumentet, ungefär som den andra visaren på bränslemätaren.
Ja du kan ställa in vilket värde som helst på luftrycket, det är ingen skillnad inställningsmässigt ( t ex 1007mb kan ju representera QNH eller QFE beroende på vilken dag och och plats man befinner sig på).
OK, hade för mig att en ff/fing sade att de hade någon knapp för att ställa om mellan QFE och standard, men det vore ju förstås orimligt om man endast kunde ställa in QFE och inte QNH. Men fanns det inte något fönster som med text visade antingen STD eller QFE, eller minns jag helt fel?
Var det JA-SUL eller? Försvann det när du drog av så bör det ha varit Transonic-varningen. Tändes det en lite orange lampa också
Ja, det var JA-SUL. Hade för mig att det hade med ljudhastigheten att göra (hade M0.9någonting), iaf i MMT.
Tänkte inte på någon lampa, däremot minns jag att det tändes en röd lampa i MMT när man kom för lågt.