Kan rekomendera Filmen Timmen Noll "Final Countdown" för er som gillar flyg framför allt.
handlar om USS Nimitz som hammnar bakåt i tiden.
mycket bilder på flygplan som skjuts iväg från Hangarfartyget och i övrigt mycket bra flygscener nästan bättre om inte bättre än Top Gun
Martin Sheen, Kirk Douglas
från 1980
Tarkan
May 17 2003, 21:37
Ska inte det här till propagandaministeriet?
Amfibie
May 17 2003, 21:43
QUOTE (JiWe @ May 17 2003, 20:47 )
Kan rekomendera Filmen Timmen Noll "Final Countdown" för er som gillar flyg framför allt.
mycket bilder på flygplan som skjuts iväg från Hangarfartyget och i övrigt mycket bra flygscener nästan bättre om inte bättre än Top Gun
från 1980
Låter mycket intressant! Top Gun måste ju ses minst en gång i veckan för att man ska må bra!
QUOTE (JiWe @ May 17 2003, 21:47 )
från 1980
Vad har du knaprat för piller?
Om det är den filmen då de kommer tillbaka i tiden till anfallet på Pearl Harbour så hör den inte direkt till de filmer jag skulle kalla "bra" i någon bemärkelse. Den har visserligen ett visst underhållningvärde men inte för att det skulle vara en bra flygfilm.
Håller med 106! Rosapiller film.
Skuggan
May 17 2003, 22:55
he, har en mycket revligare musikvideo på min HDD, är med Viggen från F10..
mycket trevlig..
QUOTE (106 @ May 17 2003, 23:11 )
från 1980
Om det är den filmen då de kommer tillbaka i tiden till anfallet på Pearl Harbour så hör den inte direkt till de filmer jag skulle kalla "bra" i någon bemärkelse. Den har visserligen ett visst underhållningvärde men inte för att det skulle vara en bra flygfilm.
Nu tycker jag att ni får lugna er...Om man bortser från den mediokra handlingen så har den utmärkta flygscener, mycket bättre än Top Gun...så det så
Amfibie
May 18 2003, 08:30
QUOTE (Skuggan @ May 17 2003, 22:55 )
mycket trevlig..
Kan du skicka den över ICQ eller likande?!?!
QUOTE (imint @ May 18 2003, 06:00 )
QUOTE (106 @ May 17 2003, 23:11 )
från 1980
Nu tycker jag att ni får lugna er...Om man bortser från den mediokra handlingen så har den utmärkta flygscener, mycket bättre än Top Gun...så det så
Tack nån som håller med.
Jag menade förståss inte själva historien...den stinker ju men det var flygscenerna som jag köpte filmen för....dom var lika bra som jag kommer ihåg dom från jag var 11 år
Skuggan
May 18 2003, 12:36
QUOTE (Amfibie @ May 18 2003, 09:30 )
mycket trevlig..
jo, det skulle jag väl kunna göra...
har för den delen 2 musikvideos med Viggen nu (samma video 2 olika låtar) samt en med Gripen
Wolfsong
May 18 2003, 13:42
QUOTE (Skuggan @ May 18 2003, 13:36 )
QUOTE (Amfibie @ May 18 2003, 09:30 )
mycket trevlig..
jo, det skulle jag väl kunna göra...
har för den delen 2 musikvideos med Viggen nu (samma video 2 olika låtar) samt en med Gripen
Jag känner de som gjort dem, nämligen Ghost, och både "The Show Must Go On" med Viggen och "JAS" med gripen har de copyright på.
KÖP CD'N ELLER HÅLL ER BORTA!
Flygmek 003
May 19 2003, 11:53
QUOTE (Wolfsong @ May 18 2003, 14:42 )
KÖP CD'N ELLER HÅLL ER BORTA!
Men var kan man köpa CD´n då? Måste ha bara ju
Wolfsong
May 19 2003, 13:25
Kolla genom MHS Halmstad. Kan var så att några av den har flyttat dit som lärare. Förr kunde man köpa den från F10 men F10 finns ju inte längre. Många av dem har ju flyttat till F17 också.
Titel: Ghost - The Show Must Go On
Spår 1: Ghost - The Show Must Go On
Spår 2: Ghost med Pugh Rogerfeldt - JAS
Spår 3: Data spår med både videona för PC & MAC
Mr_mEtZ
May 19 2003, 18:59
Jag säger bara Gula divisionen från den härliga tiden då Sverige hade världens fjärde starkaste flygvapnen. Flygande tunnan figurerar ofta i den filmen, trevligt värre.
Larsleo
May 19 2003, 19:03
QUOTE (Mr_mEtZ @ May 19 2003, 18:59 )
Jag säger bara Gula divisionen från den härliga tiden då Sverige hade världens fjärde starkaste flygvapnen. Flygande tunnan figurerar ofta i den filmen, trevligt värre.

den filmen är hård......
dom flyger lågt och FORT där...och massa flygplan...MASSOR
Hotel Charlie One
May 19 2003, 19:58
Vet inte hur jag ska tolka "Skit bra"???
Skriv ihop för böfvelen!!!!
QUOTE (Span-eliasson @ May 19 2003, 20:03 )
QUOTE (Mr_mEtZ @ May 19 2003, 18:59 )

den filmen är hård......
dom flyger lågt och FORT där...och massa flygplan...MASSOR
Den har riktigt bra flygscener. Inspelad på F8 Barkarby.
Filmen Första divisionen är inte lika bra.
Gula divisionen har jag också, hyffsad men jag har alltid gillat hangsrfsrtyg
Särimner
May 21 2003, 16:02
Har ett par flygfilmsfavoriter. Då jag föredrar gamla hederliga propellerkärror så måste jag få hänvisa till följande filmer, utan någon speciell rangordning:
*Slaget om Storbritannien (1969)
Handlingen förvisso minst sagt svag, men bara att få se alla dessa gamla kärror i luften igen gör att man dreglar under ett par timmar.
*Tora!Tora!Tora!(1970-talet)
Blandat med kulsprutekameror, fejkade modeller och riktiga maskiner. Handlar förvisso mer om spelet INNAN själva Pearl Harbor, men de flygscener som är med är ju ok.
*Memphis Belle (Originalet)
The real stuff! Filmat från B-17 bombaren med samma namn under dess 25:e uppdrag över ockuperade Europa. Massor med luftvärn, tyska jaktkärror och störtande bombplan. Klart sevärd.
*Memphis Belle (Spelfilmen omkring 1990)
Ok, handlingen förutsägbar och allt sånt. Men ändå - det görs inte så många flygfilmer från WW2 nu för tiden så man får vara nöjd med det lilla.
*Blue Max (1970-talet)
Flygkriget på västfronten 1914-18 sett ur tyskt perspektiv. Var ett tag sedan jag såg den, men vill minnas att den var hyfsat bra.
Adam Wilhelm
May 21 2003, 17:17
Blue Max gillade jag också.
Riktigt svettiga flygscener... man kände verkligen hur krutet luktade när det svärtade ned pilotens ansikte.
Trist slut bara.
Gotcha
May 21 2003, 18:32
Hehe, "Timmen Noll" rockar, jag har den på orginal-vhs här nånstans.
Ohh mephis belle är ju kanon, min favoritfilm länge...slagen av starwars å sagan om ringen.
vart har du sett orginalet??????
Skuggan
May 26 2003, 21:29
får jag fråga om någon vet vad låten som spelas i videon Ghost heter?? (inte The show must go on)
ha, no need, hittade den
"I can feel your breath med Shania twain"
Särimner
May 27 2003, 06:59
QUOTE (JiWe @ May 21 2003, 21:05 )
Ohh mephis belle är ju kanon, min favoritfilm länge...slagen av starwars å sagan om ringen.
vart har du sett orginalet??????
Köpte originalet när jag var på RAF Museum i Hendon, London. Väl spenderade £9.99 ska jag säga.
J-Star
May 27 2003, 07:42
QUOTE (Skuggan @ May 26 2003, 22:29 )
får jag fråga om någon vet vad låten som spelas i videon Ghost heter?? (inte The show must go on)
ha, no need, hittade den
"I can feel your breath med Shania twain"

Fel!!!
<bzzzzzzzzzzzzzzzzt/>. Thankyouforplaying.
Breathe, Faith HillEDITED: Va,
inte "The Show Must Go On"?! Vänta nu här...
/J
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.