Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bärsäck 2000?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Groaghach
Hej!

Hittade denna ryggsäck på AGO Hemvärnsshop.

Kan det möjligtvis vara samma väska som Sacci Bärsäck 2000?

Jag fattar själv att färgen skiljer och att det är tryck på den från Hemvärnet, men i övrigt?

/Groaghach
EOD
Konstruktionen är den samma men där slutar nog likheterna.

HV säcken är gjorde i nylon, packsäck 2000 är gjord i SACODRA 950 väv. Sedan en liten skit detalj men 2000 säcken har måtten 67x32x30 cm medan HV säcken mäter 80 x 37 x 32 cm.

EOD
J-Star
Fy för den lede... är nog lite insnöad på lokalgeografin när jag läser rubriken som "Barsebäck 2000". biggrin.gif

/J, dyslexiker light
Groaghach
Är det ngn som har erfarenhet av Hv-säcken? Är den bra eller är den sk*t?

/Groaghach
EOD
QUOTE (Groaghach @ May 16 2003, 13:33 )
Är det ngn som har erfarenhet av Hv-säcken? Är den bra eller är den sk*t?

/Groaghach

Din fråga är lite i klass med "hur mycket väger en gris", "hur långt är ett rep" Hade en liknande väska som jag fick (reklamgrej) och den dög till att packa för någon fjällresa eller ha som idrottsbag. Nu efter 3-4 år sedan jag fick den så ja, sömmar har spruckit. En lång repa i sidan från ett par bandyrör och allmänt skappig...

Har du tänkt att "använda" säcken daligen eller använda den hårt när den används (HV-i-skogen-hårt) så tycker jag nog att du ska ta något stabilare som bärsäck 2000 eller dyl.

EOD
Dedicated
Bärsäck 2000 ser ut att vara "plankad" från Chimedan-väskorna......jag har en Chimedan 90 tror jag och är nöjd med den!
Groaghach
Tackar för alla svar.
106
QUOTE (Fyhr @ May 16 2003, 15:20 )
Bärsäck 2000 ser ut att vara "plankad" från Chimedan-väskorna......jag har en Chimedan 90 tror jag och är nöjd med den!

Sacci tillverkade tidigare något de kallade SWEDBAG, den är rätt lik Bärsäck 2000.
Har själv både en stor Chimedan och Bärsäck 2000, den senare är mycket bättre att bära, men rymmer inte lika mycket.
Fö strv 122
Den bagen som finns på hemvärnsshopen säljs även med enbart Försvarsmaktens loggo på ena sidan. En sådan reser jag runt med numera och måste säga att jag är mycket nöjd. Den känns större än bärsäck 2000 och det går att öppna upp kortsidan utan ficka, vilket underlättar packning. Detta är självklart ingen väska att ha i skogen men den är kanonbra att använda som resväska.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.