Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gissa Repliken!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63
109 Eken
Okej here it goes:
"There are few things more fundamentally encouraging and stimulating than seeing someone else die."
Sontaine
QUOTE (109 Eken @ Apr 5 2006, 19:26 ) *
Okej here it goes:
"There are few things more fundamentally encouraging and stimulating than seeing someone else die."

åhå, en gammal goding!
snopet att välja ett citat ur en film från -57 biggrin.gif
det kan ju iofs finnas i nån annan film också men jag säger
"Paths of glory".
109 Eken
Rätt så Sontaine, försökte finta lite men det lyckades visst inte...för inte googlade du väl? ;)
En av mina absoluta favoritfilmer, Kubrick visste vad han gjorde smile.gif

Fumlar över bollen till Sontaine
Sontaine
QUOTE (109 Eken @ Apr 5 2006, 22:37 ) *
Rätt så Sontaine, försökte finta lite men det lyckades visst inte...för inte googlade du väl? ;)
En av mina absoluta favoritfilmer, Kubrick visste vad han gjorde smile.gif

Fumlar över bollen till Sontaine

fegt att googla ju. jag skyller på min käre far, han dyrkar den filmen också :P

hursomhelst, tar bollen och sparkar den långt som fan genom att dra till med:

"Fire at Will! Or Al, or Harry! Or whoever the hell else you can hit!"
wedin
QUOTE (Sontaine @ Apr 6 2006, 08:46 ) *
"Fire at Will! Or Al, or Harry! Or whoever the hell else you can hit!"
Tyckte att den här var lite svår, fuskade med Google. Sorry!? Är så fräck att jag själv slänger in en ledtråd: Buksvåger - Michael Kelso!?
MikaelD
Inte för att tränga mig före men det har inte kommit in en gissning på snart en månad, så jag beslutar mig för att ta bollen och kör med en lätt en

"det är ju två T i Tretaberg"
alfie
QUOTE (MikaelD @ May 4 2006, 19:56 ) *
Inte för att tränga mig före men det har inte kommit in en gissning på snart en månad, så jag beslutar mig för att ta bollen och kör med en lätt en

"det är ju två T i Tretaberg"

Repmånad, fast där är det ju iofs Tvetaberg... hmmm

"Turn around. Turn around. Turn the car around and get the hell out of here. Right now. Don't go back. Do not go back there"
"Insats Hv" nisse
För att rätta till allt så är Sontaines citat från TV-serien Moonlighting med Bruce Willis...
Tillbaks till tävlingen...
alfie
Antar att jag hade rätt, får väl slå mig på fingrarna med sisuratten annars...

ledtråd:
"What do you think it means, you ignorant hick? I'm in the middle of a divorce. D-I-V-O-R-C-E DEEE-VORCE!"
"Insats Hv" nisse
Secret Window med Jonte Deppig
alfie
QUOTE ("Insats Hv @ May 5 2006, 18:13 ) *
Secret Window med Jonte Deppig

Jo men visst!

-Kommer inte ihåg vilka pris som utgått och vilka som är kvar så jag passar vidare en trasig 25W glödlampa...
"Insats Hv" nisse
Precis en sån letade jag efter... Perfekt Malajn.gif

I'll be honest with you. This mission appeals more to my heart than to my head.

Enkel om man googlar men sånt gör vi väl inte här... angry.gif vissel.gif
Sontaine
QUOTE ("Insats Hv @ May 6 2006, 10:02 ) *
Precis en sån letade jag efter... Perfekt Malajn.gif

I'll be honest with you. This mission appeals more to my heart than to my head.

Enkel om man googlar men sånt gör vi väl inte här... angry.gif vissel.gif

The Great Raid? tveka.gif
"Insats Hv" nisse
Korrekt... Pucken passas vidare...
Jeppe
"All right, you proved your point. You broke into my vault. Congratulations, you're a dead man."

Säkert jättelätt men jag ville bara få tråden att få fortsätta.
Lerede
QUOTE (Jeppe @ May 6 2006, 22:53 ) *
"All right, you proved your point. You broke into my vault. Congratulations, you're a dead man."

Säkert jättelätt men jag ville bara få tråden att få fortsätta.

Oceans eleven bör det vara?

EDIT: Insåg just att det inte var Jeppe som hade bollen/pucken... Så typiskt...när man för en gångs skull var först. Behåller mitt svar men snor pucken från Jeppe och passar den till Sontaine, dess rättmätiga ägare.
Jeppe
Oj, sorry my bad fattade detta som att den var öppen men såg sedan att det var HV Nisse som ställt frågan och sontaine som svarat jag fattade tvärtom my bad.

QUOTE ("Insats Hv @ May 6 2006, 20:51 ) *
Korrekt... Pucken passas vidare...
Sontaine
ja okey men ja lämnar bollen fri för vem som än vill ta över, har inget citat i skallen för tillfället..
så med andra ord, swing away.. salute.gif
Lerede
I egenskap av att ha svarat rätt på Jeppes fråga suger jag in bollen. (Förutsätter att det var rätt iaf...annars får ni hojta) B)

Då ska vi se:
"That's what I'm talking about. Come on, pop the trunk. Seriously. Do it! Do it! Do it!"
Jeppe
Det var rätt.

Svar på Leredes fråga: Starsky and Hutch
Lerede
QUOTE (Jeppe @ May 7 2006, 20:03 ) *
Svar på Leredes fråga: Starsky and Hutch

Stämmer så bra så.... Bollen till Jeppe! pansar2.png
Jeppe
Ja då min fantasi är dålig så komme här en till som borde vara rätt lätt:

"Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'll be very unhappy."
alfie
QUOTE (Jeppe @ May 7 2006, 23:56 ) *

"Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'll be very unhappy."

Schindler's List

Tar en på svenska, ganska enkel...

-Vad blev du mobbad för?

-Ja, jag hade väl så stor *** (censur)
Frantic
QUOTE (alfie @ May 8 2006, 00:03 ) *

Schindler's List

-Vad blev du mobbad för?

Nån av beckfilmerna kommer dock inte på vilken. Citatet är sagt av mikael persbrandt
alfie
QUOTE (HvU-johan @ May 8 2006, 00:24 ) *
QUOTE (alfie @ May 8 2006, 00:03 ) *

Schindler's List

-Vad blev du mobbad för?

Nån av beckfilmerna kommer dock inte på vilken. Citatet är sagt av mikael persbrandt

Stämmer... men det finns ju en del att välja på... ger det fram till 01.30 i natt, har ingen pricakt rätt film tills dess får du den....

Edit: Klockan är 01.30 lokal Örby tid... du får den Johan, filmen är Öga för öga
Yman
Nu har vi väntat länge nog på ett citat från HvU-aren, så jag tar mig friheten att stjäla bollen.

Remember these two things.
She´s 19 years old, and the 82:nd airborne works for me.

//Y
caridon
QUOTE (Yman @ May 9 2006, 08:07 ) *
Nu har vi väntat länge nog på ett citat från HvU-aren, så jag tar mig friheten att stjäla bollen.

//Y

Inte en film men jag vill minnas att det är jed Bartlet i första eller andra sesongen av vita huset.

/C
Yman
QUOTE (caridon @ May 9 2006, 08:45 ) *

//Y

Inte en film men jag vill minnas att det är jed Bartlet i första eller andra sesongen av vita huset.

/C

Helt rätt!

*räcker över den numera punkterade och lätt sönderbitna bollen (lekte lite med Dobberman....) till caridon*

//Y
Lerede
*Snor bollen eftersom intresset hos caridon verkar minst sagt svalt*

"Anton. Anton, you're next. Go back to that tank and blow his brains out and come and untie me. You're next!"
Frantic

//Y

Damnit.. Får skylla på mitt teflonminne brow.gif

Minne> bash.gif <Jag
Lerede
QUOTE (Lerede @ May 14 2006, 10:34 ) *
"Anton. Anton, you're next. Go back to that tank and blow his brains out and come and untie me. You're next!"

Frågan är om det svala intresset kommer av att citatet för en gångs skull inte är Google-vänligt... Slänger iaf in ytterligare ett citat från samma film vilket torde göra saken tämligen enkel...

"They called me Tank Boy"
Lerede
QUOTE (Lerede @ May 14 2006, 10:34 ) *

QUOTE (Lerede @ May 16 2006, 07:55 ) *
"They called me Tank Boy"

Tredje gången gillt? ;)
"Nobody wastes my tank!"

Edit:
Trots att Liqi redan svarat rätt måste jag komplettera med ett av filmens skönaste citat:
Kaminski: Why can't we go home in the fucking helicopter?
Daskal: Because you're tankers.
Liqi
Efter att ha rannsakat mina djupa filmkunskaper har jag kommit fram till att det bara måste vara: The beast of war!
Lerede
QUOTE (Liqi @ May 17 2006, 18:47 ) *
Efter att ha rannsakat mina djupa filmkunskaper har jag kommit fram till att det bara måste vara: The beast of war!

ÄNTLIGEN fun_icon_nana.gif

Tänk att det ska behövas Google-vänliga citat för att locka fram alla filmvetare :P

Den numera lagade bollen passas till Liqi!
Liqi
Äh, jag kan ju alltid skylla på att jag kunde det från första ledtråden men inte läste tråden förrän nu ;P

Här kommer mitt bidrag:

I think that you'll find a little S&M would be neccessary to trigger off a good, healthy series of hallucinations
Liqi
Okej, fortfarande inga svar... Fortsätter med nästa:

We did record your hallucinations, Max. As I said we would. And we did analyze them...
Lerede
QUOTE (Liqi @ May 19 2006, 11:58 ) *
Okej, fortfarande inga svar... Fortsätter med nästa:

We did record your hallucinations, Max. As I said we would. And we did analyze them...

Det torde vara Videodrome?
Liqi
Så sant, så sant. Vilken höjdarfilm!

Du tog det trots att det inte var särskilt google-vänliga citat... Hade jag inte väntat mig.

:kastar vidare den numera katastrofalt sönderollade bollen tillbaka till Lerede:

Edit: Ok, så svårt var det inte att hitta rätt om man försökte ;)
Lerede
Nu ska ni få en att fundera på...

Do you like this? How would you like to do this for the rest of your life? Well, this is it if you get expelled
Lerede
Då gör vi ett nytt försök... Filmen i sig är nog Google-ovänlig så försök gärna :P
Do you like this? How would you like to do this for the rest of your life? Well, this is it if you get expelled

Everytime you see me...if you're not singing Jingle Bells.... You're gonna be hurt
"Insats Hv" nisse
Snilleskolan med val Kilmer???
Lerede
QUOTE ("Insats Hv @ May 22 2006, 09:37 ) *
Snilleskolan med val Kilmer???

Nej, tyvärr.
Lerede
Jag har en känsla av att det kan bli en långkörare det här... Senast onsdag måste ni komma på det...sedan är inte jag tillgänglig på en vecka (nytt citat fetmarkerat).

Everytime you see me...if you're not singing Jingle Bells.... You're gonna be hurt

Your video must be no longer than ten minutes. It must have a beginning, a middle and an end and it is due in three weeks
Lerede
Har man sett filmen bör detta vara en väckarklocka. I morgon avslöjar jag vilken filmen är (nytt citat fetmarkerat).

Your video must be no longer than ten minutes. It must have a beginning, a middle and an end and it is due in three weeks

Trev! Do you wanna go manage some anger?
Lerede
Sista chansen kan man väl säga nu... En monolog i slutet av filmen... scenen utspelar sig på en teaterscen. Inledande och avslutande bör vara till hjälp... Nu måste ni klara av det! (nytt citat fetmarkerat).

Trev! Do you wanna go manage some anger?

Bang! Bang!

Mom, dad, you made me kill you. I wanted to kill you but I didn't want you dead. I mean, how else can I tell you whats on my mind, without you interupting all the time. I mean, you don't know how hard it is to be no one. Where do I fit in, mom where do I fit in. Where can I go where nobody is on my back. I go to school and the teachers give this test and that paper and do this and don't do that. And then I come home and it's always something I didn't do. That I'm never good enough. I guess I'm just sick of you being disappointed all the time. Dad, do you remember when you bought me the outfielders glow and I caught that high fligh in the little league championchips and you carried me of on your shoulders? Why can't it be more like that? Why is it so easy to talk to you now?

Bang! Bang! Bang! Bang! Bang!
Mech.Inf
Bang bang you're dead?
Lerede
QUOTE (Svensk.M @ May 24 2006, 17:53 ) *
Bang bang you're dead?

JAAAAA clap.gif

Trodde nästan att jag skulle få avslöja det själv.

*Efter att med tjocka gummihandskar ha tagit bollen, torkat av det värsta i Liqis hår och sedan kemtvättat den, lämnar jag den till dig Svensk.M *
Mech.Inf
'Hmm...vad är det? Lerede tycks ha missat en fläck. Usch, bollen byts snabbt ut mot en guldburk lapskojs!

Hey Brian, what do you think of my sign? 'Quagmire's Cross Cuntry Tour'

Eh...isn't there an 'O' in 'Country?

Fantasin flödar inte, så den här bör vara en baggis. Även namn är med i citatet. Malajn.gif
Bazooka
QUOTE (Svensk.M @ May 26 2006, 01:14 ) *
'Hmm...vad är det? Lerede tycks ha missat en fläck. Usch, bollen byts snabbt ut mot en guldburk lapskojs!

Hey Brian, what do you think of my sign? 'Quagmire's Cross Cuntry Tour'

Eh...isn't there an 'O' in 'Country?

Fantasin flödar inte, så den här bör vara en baggis. Även namn är med i citatet. Malajn.gif

Family Guy.
Mech.Inf
QUOTE (Bazooka @ May 26 2006, 10:06 ) *
Family Guy.

Den får du rätt för.

Egentligen: Stewie Griffin - The Untold Story

'Räcker över guldburken med lapskojs till Bazooka'
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.