Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kammo
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Dedicated
Hade tidigare hjälmdok med "flärpar", alltså synnerligen simpelt att fästa kammo-när med hjälp av tryck-knapparna. Bytte dock nyligen hjälmdok till ett utan flärpar! Hur fäster ni andra kammo-nät på hjälm 90 utan flärpar? Hur mycket? Bilder?
Protiwa
Föreslår att du binder elle tvinnar fast kammonätet i resårbanden som är på oket. camo.gif
The Swede
Jag tråcklar det genom resårbanden samt viker in det under kanten på hjälmen, under hjälmdoket.

The Swede
Dedicated
QUOTE (The Swede @ May 5 2003, 09:44 )
Jag tråcklar det genom resårbanden samt viker in det under kanten på hjälmen, under hjälmdoket.

The Swede

"Viker" in det under kanten på hjälmen, under hjälmdoket? Nu må jag vara en synnerligen trög skåning, men hur tusan gör du då?
henke
Som du gjorde på gamla stålkrukan, nämligen med en bit innerslang.

NEJ! Börja inte en diskus om vart man hittar slang från bildäck, vi har redan haft en.
Långa fingrar och en förmåga att spara allt man ser brukar vara det bästa. biggrin.gif
The Swede
När jag har lagt nätet över hjälmen så viker jag in det under kanten på hjälmen och tillbaka på insidan av doket, mellan hjälmen och doket.

The Swede
Lt. payne
Det går även att stoppa maskeringsmaterial under banden på hjälmen. ohmy.gif

Sorry, kunde inte låta bli. biggrin.gif
Protiwa
QUOTE (The Swede @ May 5 2003, 10:50 )
När jag har lagt nätet över hjälmen så viker jag in det under kanten på hjälmen och tillbaka på insidan av doket, mellan hjälmen och doket.

The Swede

Smart! Det tänkte inte jag på, Helt klart bäst. Nätet kan ju inte lossna. smile.gif
The Swede
Lite bilder:

The Swede
Dedicated
the Swede; tack, nu kan inte ens jag missförstå längre!

O-T, intressant inredning i hjälmen, ser inte ut som i min egen hjälm!
The Swede
QUOTE (Fyhr @ May 5 2003, 11:15 )
the Swede; tack, nu kan inte ens jag missförstå längre!

O-T, intressant inredning i hjälmen, ser inte ut som i min egen hjälm!

Kan bero på att det inte är en Svensk 90-hjälm utan en Hollänsk FN-hjälm. biggrin.gif

The Swede
Dedicated
DET förklarar en del.
Protiwa
Det svenska hjälmoket passar utmärkt på den amerikanska PASGT hjälmen också.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.