Har du gjort eller gör just nu, lumpen som transporttroppchef?Jag har sökt och hittat en annan tråd där en kille frågar ungefär samma sak. Bara att det gäller tydligen inte riktigt längre.
Jag skrev ett gulligt brev till Pliktverket om att ev få byta tjänsten jag blivit tilldelad fr.o.m jan -08 till något annat och fick (plötsligt) en massa att välja på.
Transporttroppchef var en av dom. Till skillnad från lumpen.nu's förra beskrivning av befattningen i tråden jag hittade (som var från 2003), är det numera PB-nivå. Dessutom fick jag reda på att man blev stf ch för ett befäl (detta är alltså P4, vet inget om andra regementen), över förare av strvtransporter. Men det var väl ungefär vad personen på PV kunde säga ang det.
Det står ingenting om denna befattning på lumpen.nu's hemsida i dagsläget.
Det jag har hört hittills låter väl intressant, men de gör ett av de andra alternativen också, nämligen stridsfordonsplutonbefäl. Om jag byter vill jag veta ungefär vad jag får iaf

Ska ringa till P4 och ställa dumma frågor imorgon, det tipset behöver jag inte ;)
Men det skulle vara trevligt om någon som har erfarenhet, indirekt eller direkt, av transporttroppchef kunde skriva en rad. Behöver ju inte chatta här i tråden men jag kanske kan skicka ett PM då om jag undrar något.
Sköt om er /Jasmine
ed -> Afasi