QUOTE (Livdragonen @ Apr 10 2005, 07:21 )
Inryck sker till Livgardets kaserner i Kungsängen under två tillfällen på året där man under ca 3 veckor genomför någon form av GSU och någon form av "baskerprov".
Ok, jag vet att det är OT men exakt vad är "någon form"? Är det någon skillnad på Livskvads baskerprov och 4es så vore det kul om du kunde påvisa den... Jag såg ingen skillnad när jag gjorde lumpen alla fall.
Att GSU'n är lite si och så med kan jag hålla med om däremot...
I övrigt så är väl snarare missupfattningen bland soldaterna på 4e att de tror att de ska utföra en hårdare tjänst, om de ens visste om hästarna vid inryck.
Sjävklart genomför alla en slutövning! Ja, det är förstärkt bevakning vid HKV och K1 samt vissa patrulluppgifter till FMLOG och andra objekt i närheten. Hur bra den här slutövningen blir beror mycket på vilka befäl och hur mycket tid man har till planering.
Är trött på att Livskvad trashar 4e. Det är väl bara att inse att vi har olika uppgifter? Hur många tror du valde att komma till 4e bland min årskull, och visste vad det innebar? Två pers... Annars kan ju FM lägga ner 4e så kan Livskvad få lite fler ridtimmar :)
Låt du de som har genomfört utbildningen på 4e berätta hur det är och ge kritik där det är lämpligt, så tänker inte jag snacka skit om utbildningen på Livskvad.
Edit: Såg att det inte va första gången Livdragonen talar för 4e, om hur utbildningen är och inte är. Förlåt för att jag drog upp detta igen i denna tråd. Beslutar mig för att inte argumentera mera... :)