Help - Search - Members - Calendar
Full Version: MODE
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
RANGERTEDDY
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story...,297801,00.html

Äntligen så kan jag direkt efter en övning gå ut på krogen, camo.gif och detta utan att reaktionerna blir allt för starka. De som reagerar är förmodligen "LITE EFTER", trendmedveten som man är 7.gif .

Fyllo - J* Militär TÖÖÖÖNT!!

Jag - Men hallååå, det e ju faan "Military Chic"

Nu undrar jag bara om att ta med AKn ut är "Military Chic", eller kanske lite "over kill" 7.gif
Doggydriver
Hmmm... Undrar om barracudan kan bli poppis på dansgolvet då? M90 byxor, grön tröja och stridsvästen så blir väl damerna som galna i höst camo.gif biggrin.gif
HVU Forces
haha undrar vad ett befäl hade sagt om henne på en uppställning haha biggrin.gif
Ezaey
Hrmm, modellen såg ju bokstavligt talt ludermässig ut. Fast cargobyxor och nätlinne på tjejer är bara snyggt, åtminstone i min verklighetstunnel. smile.gif
Ezaey
Barracuda på dansgolvet låter förövrigt väldigt fräsigt. Kan tänka mig hur den skulle marknadsföras;

Barracuda - Plagget för alla heta boyz 'n girlz som inte vill avge värmeir-signatur på dansgolvet... Yay!

På www.barracuda.se står det förövrigt;

"Barracuda with its long experience in custom Signature Management for different climate zones, can provide a fully customized Personal Camouflage System for any background."

...undras om man kan beställa en i pastellfärger, mycket rosa och blått isåfall. ;)
Skuggan
jaha... nu blir det M90 på studentfesten då biggrin.gif
billigt och bra...

förresten, jag kanske startade den trenden, brukade komma direkt från FBU/u övning med M90, LK35 samt ansiktsmaskering kvar.. direkt in på närmsta pizzeria biggrin.gif
Pingo
QUOTE (Skuggan @ Apr 28 2003, 19:27 )
billigt och bra...

förresten, jag kanske startade den trenden, brukade komma direkt från FBU/u övning med M90, LK35 samt ansiktsmaskering kvar.. direkt in på närmsta pizzeria biggrin.gif

Tror jag var före...gjorde det redan 1987 .. man var ju före sin tid redan då smile.gif
nilsson
billigt och bra...

Väldigt uppskattat att komma i uniform 90 på byn... folk glor som om dom aldrig sett en uniform förr...
Att sen kliva in på pizzerian är ännu mer uppskattat... ja har till och med fått gå före i kön en gång...
Pingo
QUOTE (nilsson @ Apr 28 2003, 21:26 )
billigt och bra...

Väldigt uppskattat att komma i uniform 90 på byn... folk glor som om dom aldrig sett en uniform förr...
Att sen kliva in på pizzerian är ännu mer uppskattat... ja har till och med fått gå före i kön en gång...

Glömde säga att ajg inte hade m/90 då ... det var m/59 med lika uppskattat här hemma ändå.
snake
Hehehe...ja man har ju halvt skrämt ihjäl diverse stackars mackbiträden och dyl, när man har stövlat in på macken efter en övning med krigsmålningen kvar i ansiktet.

DOck så träffade jag på en som kollade på mig, smålog och frågade vem som hade vunnit kriget... biggrin.gif
Svaret blev ju naturligtvis...."VI"
Stuka
Men ska det vara militärmode kan man väl åtminstone använda svenska uniformer, och svenskt kamouflage? dry.gif

/Stuka

som har tröttnat på att H & M:s damavdelning nu går helt i amerikanskinspirerat grönt med utländska kamouflagemönster dry.gif och konstaterar att ingen kommer att märka om utländsk trupp invaderar Sverige eftersom alla ändå är klädda som dom

dessutom är m/90 snyggare smile.gif
Vakten_F4
Apropå uniformens för(och nack)delar så har jag blivit tagen för konduktör 3 gånger iförd m/87 dry.gif ..mummel mummel civilister... mummel mummel....
En lumparkompis "råkade" ut för en tjej som kom fram och började kallprata och gav honom sitt telefonnummer när han i m/87 besökte en kiosk/hyrvideo på väg hem från station!
biggrin.gif
Ezaey
QUOTE (Vakten_F4 @ Apr 28 2003, 22:40 )
Apropå uniformens för(och nack)delar så har jag blivit tagen för konduktör 3 gånger iförd m/87  dry.gif  ..mummel mummel civilister... mummel mummel....
En lumparkompis "råkade" ut för en tjej som kom fram och började kallprata och gav honom sitt telefonnummer när han i m/87 besökte en kiosk/hyrvideo på väg hem från station!
biggrin.gif

Hon ville säkert sno uniformen, eftersom hon hade på känn att det skulle bli modernt! ;)
Vakten_F4
QUOTE (Ezaey @ Apr 28 2003, 22:47 )
QUOTE (Vakten_F4 @ Apr 28 2003, 22:40 )
Apropå uniformens för(och nack)delar så har jag blivit tagen för konduktör 3 gånger iförd m/87  :/  ..mummel mummel civilister... mummel mummel....
biggrin.gif

Hon ville säkert sno uniformen, eftersom hon hade på känn att det skulle bli modernt! ;)

Det har du nog rätt i!!

Själv ångrar jag mig bittert varje dag att jag för snäll för att skicka iväg de halvblinda civilisterna till ett fiktivt tåg som avgår på en fiktiv tid från ett fiktivt spår.

Allvarligt talat, hur många konduktörer har fältidrottsmärket, skyttmärket och automatvapenskyttemärket på bröstet och flygvapenaxelklaffar???

Jag bong.gif det civila mörkret
Pingo
Iklädd M/90 och handlar på ICA. Två små barn dyker upp runt hyllhörnan och utbrister"Är du riktig militär?"
Det snabba svaret ahde varit "nä jag bar leker krig på söndagar" men nu var det två barn...så stolt som en älg i skogen förklarade man att självklart var man det. Och på alla följdfrågor var man ju lika positiv och opptimistisk som e tupp i en hönsfarm. En av barnens far är numera gruppchef ;)
Vakten_F4
QUOTE (Pingo @ Apr 28 2003, 23:15 )
Iklädd M/90 och handlar på ICA. Två små barn dyker upp runt hyllhörnan och utbrister"Är du riktig militär?"
Det snabba svaret ahde varit "nä jag bar leker krig på söndagar" men nu var det två barn...så stolt som en älg i skogen förklarade man att självklart var man det. Och på alla följdfrågor var man ju lika positiv och opptimistisk som e tupp i en hönsfarm. En av barnens far är numera gruppchef ;)

Troligtvis två barn som fått en bra bild av "det gröna" på ett tidigt stadium! biggrin.gif
Kul att höra!
JBP
QUOTE (The_mistaken @ Apr 28 2003, 17:27 )
Såja nu kan Nifelhel skaffa sej en flickvän utan att skämmas  camo.gif  laugh.gif

*HOST*ehmmm inget att tillägga *HOST

Klockrent *asg* laugh.gif
Fågel Fenix
Mötte två flickor modell mellanstadiet eller liknande.
När de såg mig i uniform, (var på väg till FBU), sprang de imot mig och gjorde en inte så snygg honnör samt utbrast "Ajaj kapten!"
biggrin.gif biggrin.gif
Livhusaren
camo.gif RANGERTEDDY!!!

Håller med dig..snart kommer väll se en brud med stridselen på sig
oxå haha...
Nifelhel
QUOTE (JBP @ Apr 29 2003, 08:00 )
QUOTE (The_mistaken @ Apr 28 2003, 17:27 )
Såja nu kan Nifelhel skaffa sej en flickvän utan att skämmas  :camo:  :lol:

*HOST*ehmmm inget att tillägga *HOST

Klockrent *asg* laugh.gif

WTF????
Vad är detta för nedrans påhopp??? ohmy.gif :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.