QUOTE (nsky_517 @ Apr 27 2003, 22:51 )
Propper och Tru-spec eller tillverkar US Army sina uniformer själv? Anledningen till att jag började undra var för att jag tittade efter i min samling och upptäkte att på den civila varianten man köper står det vem tillverkaren är men på de grejerna jag köpt som är secondhand står det "Defense Personnel Support Center", alltså inte till ex. propper.
vem vet mer?? och vem vet bäst??
Och kängor?! är det altama eller wellco som levererar eller gör dom det båda?!?
Jag kan inte sova pga av dessa svåra funderingar.

Så här ligger det till (Nu snackar jag BDU här):
Propper International är en av många tillverkare som är "Government contractors" i USA. Dock är Propper de enda som säljer sina BDU på den civila marknaden. Andra tillverkare är Golden, American Apparel, Tennessee Apparel, Unicor. Men de säljer bara till US Govt. Men propper är bra. Bra kvalitet till ett bra pris, när jag säger bra kvalitet menar jag jämförelsevis med andra BDU, och när jag säger bra pris menar jag när man köper från USA. Här i Sverige är BDU delarna så dyra så det liknar ingenting.
Kan med gott samvete rekommendera företaget "Stubby Gear" om man vill köpa BDU från USA.
http://www.stubbygear.com/Kängor är olika beroende på sk AO (Area of Operations) och vapenslag och en del andra faktorer. Som jag har förstått det så är både Altama och Welco Govt. Contractors.
/Forsberg