Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjälm 90 brist
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Fk Backéus
Upptäckte på den "hemska" "www.militarlagret.com" att man kan införskaffa sig en M/90 komplett för 1400 riksdaler.
Det förfaller mig märkligt då man på TSF säger att den lämnas bara ut till GU-förband p.g.a. att det finns en brist inom FM då vissa serier har varit undermåliga.
Klart det finns en brist då andra kan köpa materielen innan FM har fyllt sina behov - SKANDALÖST!
- Tror ni man kan få avdrag på skatten eller bidrag från FM om man köper sig en egen till sina äventyr med Hv? camo.gif
mace
Det går inte att få ersättning från FM om man köper material på eget bevåg. Har redan försökt, kan liknas vid att stånga huvudet mot en vägg. mad.gif

I händelse av mobilisering så löser dock FM in en del mtrl, men det är ju obra att hoppas på ett krig bara för att man ska få betalt för ryggsäck och liknande.
bushman
Bristen får tydligen svåra följder, läntan efter 90-hjälm gör dig kriminell
fick min M90-hjälm stulen nu i veckan.

men ärligt talat HV-insats får ut 90-hjälm, "vanliga" HV får vänta.
själv är jag avundsjuk på alla värnpliktiga som får ut ak5:or, SV2K och stridsfordon 90,
jag är ju med i armen jag vill oxå ha...... mad.gif
Gotcha
Maila till ljushuvudena och skjutjärnsreportrarna på Aftonlögnen, de kanske kan göra nytta för en gångs skull?
Vakten_F4
QUOTE (Gotcha @ Apr 27 2003, 16:06 )
Maila till ljushuvudena och skjutjärnsreportrarna på Aftonlögnen, de kanske kan göra nytta för en gångs skull?

Nej, då märker dom att det finns vettvillingar som vill ha ut "livsfarliga krigsmaterielsaker", "skottsäkra västar" och andra saker som dom antagligen kommer att använda för att döda oskyldiga småbarn med!

Ursäkta urspårningen men ni fattar säkert vad jag menar.
MBW
QUOTE (Fk Backéus @ Apr 27 2003, 15:27 )
Klart det finns en brist då andra kan köpa materielen innan FM har fyllt sina behov - SKANDALÖST!
-

Tror att problemet ligger på annat håll ekonomi , organisatoriskt, logistikt, .
Vi har ju brist inom FM på kryssningsrobotar, atomubåtar och det kan andra köpa.
Prylarna finns men inte pengar. Sedan väntar man kanske med att dela ut prylar tills man vet hur HV skall se i framtiden. Är det värt att lägga ut pengar och matr. på alla HV -soldater innan "vi" vet om det finns behov av alla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.