QUOTE (Gotcha @ Apr 27 2003, 20:50 )
QUOTE (ViktorH @ Apr 27 2003, 11:18 )
Anledningen till att jag har en Ak5 med m203 är att jag är observatör.
Några mer frågor? =)
Tjena Viktor!
Sedan när har inte observatören optiskt sikte?
Vilken båt är "din"?
I vilken kasern bor ni? Är alla luckor lika uppsnoffsade som de i "Astronauterna"?
Hur funkar Barracudan mot IRV?
När fick ni tillstånd med egna kängor? Har ni börjat prata knivar ännu?
När ska ni flytta ut till Korsö??
Du måste skriva dagbok!! Annars så kommer du garanterat glömma en massa.
Oj va många frågor. Anledningen till att jag har västen under barracudadräkten är att själva väst-delen täcker så mycket av camouflaget om man har den utanpå.
När man rör sig med högre frr hastighet så har man inte dräkten på sig, och då blir det lättare att komma åt magasinen, har man väl på sig dräkten så SKA man ju inte synas, dvs, man ska inte behöva oroa sig för att börja skjuta ;)
Gotcha!
Vet inte sedan när obs. har slät AK5 faktiskt, det lär väl ändras när AK5C och D kommer.
Vi har inte fått reda på båtnummer än, vi får det när vi kommer tillbaka (v19) vi ska ha en del landstigningsövningar då

Vi bor i kasern 3, våran våning är inte särskilt lik den i Astronauterna, men man har börjat piffa upp samtliga våningar i kas3, nytt golv, måla väggar osv.
Barracudan funkar sådär, vi har provat den lite som snabbast med en handburen IRV kamera, man ser framförallt händerna och runt ansiktet. Man måste använda sig av ytterligare kamouflage om man ska vara helt dold, vi har ju ett IR dämpande masknät som är lagom för att täcka en person, har man det över så försvinner man "skitenkelt"

Vi fick tillstånd att köra med egna kängor efter PBS tiden, alla kör inte med civila, men dom som har haft/har problem kör med egna, jag har växlat lite, M/90 kängan är trots allt jävligt skön.
Prata knivar? Vi får köra med egna knivar som godkänts av PC.
Vi kommer inte åka till korsö nåt mer under hela GUn troligvis, om inte distansen går förbi där. Vi har bara vart där 2 veckor, det suger!
Några mer frågor så ere bara att fråga på!
Ha de gött alla