achilleos
Apr 25 2003, 22:05
Har börjat med detta superba spel idag och har en fråga till de som kört det. På en av banorna landstiger man från en båt och skall sedan ta sig igenom ett minfält. Hur f&n går det till?? Jag har nog sett min gubbe flyga i luften 50 gånger nu. Detta trots att jag tar olika vägar varje gång och save:ar när jag kommit en bit, men man kan ju inte spara mer än några gånger så de räcker ju inte till. Fattar inte varför de lagt in detta moment i spelet, det förstör ju ett annars klockrent spel.
Finns det lättförklarad väg som man bör försöka ta här?
Dobberman
Apr 25 2003, 22:09
Hoppa på stenarna..........Enda sättet B)
Har fastnat där med...försökt undvika minorna, granaterna och dessa elaka fiender som skjuter på en utan att komma igenom på ett godkännt sätt men nu har jag klarat det. Spring mot stenarna till vänster, spring sedan tills att kullen börjar, ta höger och spring mot husen, skjut de fi som står där...det värsta är nu över.
Blackbird
Apr 25 2003, 22:12
QUOTE (achilleos @ Apr 25 2003, 23:05 )
Finns det lättförklarad väg som man bör försöka ta här?
Lätt och lätt, du ska iaf gå mellan stenarna, stå på dem eller brevid dem så sprängs inte minorna(?).
Följ sedan stenarna tills du närmar dig byn på höger sida, sett från båten, sen springer du bara in i byn.
Kanske inte är den bästa beskrivningen, var nämligen ett tag sen jag lirade banan.
Lycka till!
Bad Karma
Apr 25 2003, 22:19
nån annan än jag som tycker att ens delta kamrater är riktigt risiga på att rensa rum? varför i helvete står dom kvar framför dörröppningen när dom kastat in en flashbang?
QUOTE (Bad Karma @ Apr 25 2003, 23:19 )
nån annan än jag som tycker att ens delta kamrater är riktigt risiga på att rensa rum? varför i helvete står dom kvar framför dörröppningen när dom kastat in en flashbang?
Eller ställer sig framför en precis när man skall skjuta fi..vem dör då?
Körde fast på minfältet en stund jag med, sen satte jag på ljudet och hörde "go from rock to rock", sen gick det bra... ;)
Ens gruppmedlemmar är helt handlingsförlamade ja, därför ska man spela multiplayer, CTF är skoj!
Jäkligt roligt att köra multiplayer på nätet oxå!!
Blir nästan varje kväll.........
Multiplayer är helt klart roligast. Körde med tre kompisar på ett lan för ett par veckorsedan. Vi körde alla mot alla, jag började med att försåtsminera vapenbunkrarna, sen sprang jag ut i bergen och började använda prickskyttegeväret. Det var kul, mina kompisar undrade varför de aldrig såg mig...

Edit: stavfel.
Gotcha
Apr 26 2003, 19:31
Jag har tyvärr inte lirat det (mÅdemriddare + CRC-error..) vet inte jag hur det är, men är det samma som "Landwarrior" fast bara nya banor + ev lite nya bössor? Har de fixat "black dot"-buggen? (prickskyttar syns som 1 svart pixel oavsett avstånd)
softfeel
Apr 26 2003, 19:47
QUOTE (Gotcha @ Apr 26 2003, 20:31 )
Jag har tyvärr inte lirat det (mÅdemriddare + CRC-error..) vet inte jag hur det är, men är det samma som "Landwarrior" fast bara nya banor + ev lite nya bössor? Har de fixat "black dot"-buggen? (prickskyttar syns som 1 svart pixel oavsett avstånd)
Jag har bara lirat det 2 ggr (+demot ett antal ggr) men kan ändå säga att det är betydligt bättre än "Landwarrior" och "Desertdagger". Framförallt har grafiket blivit snyggare. AI:n är som tidigare dock dålig men inte sämre än andra liknande spel. Jag märkte inte om "black dot"-buggen var kvar men jag tror inte det.
Jo, BHD är 10 ggr bättre än Land Warrior. Det har förbättrats på så gott som alla punkter.
ShadowStalker
Apr 26 2003, 20:38
DF:BHD Suger kamel pung. Blev enormt besviken på det spelet.
Nä tacka vet jag Raven Sheild och Ghost Recon.
Gotcha: Det är bättre, mycket bättre, och blackdotbuggen är åtgärdad.
ShadowStalker: Nå, både RS och GR är bra mycket bättre än DF:BHD, men jag skulle väl inte direkt vilja säga att det suger kamelpung. Jag vet inte vad du lägger i uttrycket "suga kamelpung", men för mig måste ett spel vara betydligt sämre än DF:BHD för att få omdömet "suger kamelpung". Fast sen finns det väl inget som hindrar en från att spela flera spel? Omväxling förnöjer.
hur många spelare är max på novalogics servrar? Finns det några banor med 50 spelare eller. Jag har bara testat det hos en kompis som hade en bränd kopia, om man kan spela på banor med 50 spelare så springer jag å köper det direkt!!!
QUOTE (M203 @ Apr 27 2003, 20:01 )
hur många spelare är max på novalogics servrar? Finns det några banor med 50 spelare eller. Jag har bara testat det hos en kompis som hade en bränd kopia, om man kan spela på banor med 50 spelare så springer jag å köper det direkt!!!
32 spelare är max över internet, men det går att spela upp till 50 pers samtidigt via LAN.
NordicFear
Apr 27 2003, 19:42
QUOTE (M203 @ Apr 27 2003, 20:01 )
jo men tänk på att du måste ha en bra uppkoppling också.. spelade DF 1:an innan...men det laggade fet på nätet för det var alltid nån där inne som drog ner alla andra ock så började hacket...
(har en rätt så seg dator...försöker övertala frasan till att köpa en ny snart, vill spela dom allra senaste spelen också..)
Ok, så novalogic har 32 playersbanor som man får tillgång till när man köper spelet. Uppkopplingen är lugn, har 10mbit så det går undan. P4 2,0, pc2700 512 mb geforce å så vidare. Saknar bara en fin 32 players team dethmatch
Ha det
achilleos
Apr 28 2003, 09:47
Då var det avklarat! Rätt intressant avslutning på det.... man funderar lite..
QUOTE (achilleos @ Apr 28 2003, 10:47 )
Då var det avklarat! Rätt intressant avslutning på det.... man funderar lite..
Jupp...skumt och förnedrande...dog sjuttiellva gånger
achilleos
Apr 29 2003, 16:08
Det var inte svårigheten i uppdraget jag syftade på utan mer innehållet i uppdraget och dess eventuella koppling till verkligheten. Jag har inte funderat på att det kan varit så det gick till...
Aha..okej..missförstod.
Men det är ju ett spel..så verkligheten får ge vika för "känslan".
Protiwa
May 11 2003, 11:22
QUOTE (Max @ Apr 26 2003, 20:49 )
Jo, BHD är 10 ggr bättre än Land Warrior. Det har förbättrats på så gott som alla punkter.
Håller helt klar med !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.