Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Transportväska till AK4
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Bravo One
Som de flesta hemvärnsoldater så har jag en Ak4 hemma. När man ska transportera denna till övning så vill helst undvika att vifta runt med ett vapen. Så har ni några bra tips på väska ellerl iknande att transportera Ak´n till och från övningar.

Det enda jag kan hitta är Recon´s Vapenfodral http://www.recon.se/Recon/vapenfodral.htm men fråna är om man vill lägga ut 325:- bara för att man ska transportera vapnet till och från övning.
Pingo
Plocka isär vapnet och stopa det i ryggsäcken smile.gif
Ett par gamla jeans kan gömma mycket, stoppa vapnet i ena byxbenet.
Bara fantasin sätter gräns.
Nifelhel
QUOTE (Bravo One @ Apr 25 2003, 21:47 )
Som de flesta hemvärnsoldater så har jag en Ak4 hemma. När man ska transportera denna till övning så vill helst undvika att vifta runt med ett vapen. Så har ni några bra tips på väska ellerl iknande att transportera Ak´n till och från övningar.

Det enda jag kan hitta är Recon´s Vapenfodral http://www.recon.se/Recon/vapenfodral.htm men fråna är om man vill lägga ut 325:- bara för att man ska transportera vapnet till och från övning.

Det finns en gammal tråd om detta.

Men för att svara på din fråga. Jag har själv införskaffat ett fodral ifrån Recon, och har inte ångrat det en sekund. Den är klockren att dölja akn med. biggrin.gif Jag kan rekommendera den starkt.
bushman
annars är ett innebandyklubbsfodral en ekomoni-lösning.
de har rätt längd och passar om du transporterar byssan delad.
Fu Kjellberg
Förrutom Recons vapenfodral så har M-shop detta fodral.

Det syns ju att du transporterar ett vapen men inte lika iögonfallande som att springa med Ak:n i näven.
345 kr tar dom för detta.
softfeel
QUOTE (Nifelhel @ Apr 25 2003, 22:56 )
Det finns en gammal tråd om detta.

Precis, det finns en gammal tråd om detta. Men eftersom jag inte hittar den så låter jag någon annan försöka.

Det var någon i den tråden som hade ett gitarrfodral med sin ak i. Jag vet inte om den får plats ihopsatt men det väcker knappast någon uppmärksammhet. Det går säkert att få tag på något begagnat gitarrfodral för 100-200kr, linda in vapnet i ett skynke och eller en filt så skramlar det inte så mycket. Om du har stridsuniformen på dig så förstår man nog vad du har i fodralet ovasett fodral. Med ett gitarrfodral kan du sätta på en klisterlapp där det står "Hemvärnets musikkår" eller liknande då väcker det lite uppmärksamhet vid bärande med striduniform.
Maverick
QUOTE (softfeel @ Apr 26 2003, 15:18 )
Precis, det finns en gammal tråd om detta. Men eftersom jag inte hittar den så låter jag någon annan försöka.

Det var jag som startade den tråden...

Stod i valet och kvalet och föll till slut för ekonomi varianten med innebandyfodralet....
110 spänn på Obs biggrin.gif MEN det som är riktifr bra medd en är att den inte SKRIKER AK Men samtidigt så döljer den inte så jättebra heller...
Anledningen är att an AK äör tung och tyngden syns på hur man hanterar den.....

Men jag är nöjd liksom de befäl som set lösnngen,....

camo.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.