Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens ungdom.........
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Flippan

Hehe, man kan ju undra vad killen längst fram sysslar med...............
E det något special som jag inte fått lära mig??? 7.gif
Fu Dahlberg
1. Det där kan väl inte vara VPL???

2. Förmodligen över dom lite exercis... Det var inte så lätt första gången...
Lindeberg
Visst är de väl på väg att vända sig om? Vill minnas att man ändrade läge på armarna då...
EMK
Det är alltid glädjande att se att det finns ungdomar i vårt land som vill göra en insats för vårt försvar. Själv var jag ungdom i 3 år innan GU och nu har jag varit ungdomsledare i Umeå i ca 5 år.

Ungdomar är en grupp man skall satsa pengar och materiel på. De skall inte komma sist i prioriteringen som de nu ofta gör (kan bara svara för hur vi har det)

smile.gif
Steinlechner
Vad är felet? Det jag ser är en grupp ungdomar som har motivationen och viljan att ställa upp för sitt land och FM. Att deras uppställning kanske ser ut som "skit", tycker inte jag har någon betydelse alls. Den kan dom öva på. Det viktiga är att motivationen och viljan finns.

@ Sulan: Det du säger är mer än rätt. HVU\FBU är frivillig organisationernas största rekryterings källa. Så varför inte satsa på dom?

Man kan lära vem man vill exercis, men ingen att få viljan och att bli motiverad. mad.gif
softfeel
Varför skiljer det så mycket i färgerna och mönstret? Vilken är nyast/äldst?
nina
Känns som om man har lite för lite att göra om man orkar sitta och klaga på PRAO-elevers exercis...
NordicFear
hade tänkt själv ett antal gånger att dra iväg då en så där sommer elller vinter kurs som FM har men det blev aldrig av och nu e man snart framme vid GU så...
Shock
QUOTE (softfeel @ Apr 25 2003, 22:31 )
Varför skiljer det så mycket i färgerna och mönstret? Vilken är nyast/äldst?

Det är för att impregneringen i uniformen "går ur" när man tvättar. Tvättar man dessutom på fel sätt (med tvättmedel som innehåller tvål) så går den ur förbaskat snabbt. Således är (i alla fall vad jag erfarat) de ljusgrönare uniformerna "nyare" eller i alla fall mer välskötta. Färgnyansen varierar i alla fall inte mellan modeller eller storlekar på något sätt.

Sen kan de där knappast vara VPL som någon sa, de ser alldeles för unga ut. Jag gissar på FBUare eller dylikt, ingen som känner igen platsen på fotot och kan svara? Vad gäller vändningar i alla fall så finns det vad jag vet två olika excercismässiga vändningar, infanterist- och kavalleristvändning. Den sistnämnda är i tre steg, då man annars kan fastna med sporrarna när man svänger runt. Dessutom är den lättare att få samtidig. smile.gif
Ezaey
Är man såpass klipsk att man kollar url till bilden så behöver man inte spekulera i huruvida det är HV-u, FBU-u, vpl eller praoelver. Bilden heter nämnligen "prao_exercis2.jpg".
snake
QUOTE (Ezaey @ Apr 26 2003, 17:53 )
Är man såpass klipsk att man kollar url till bilden så  behöver man inte spekulera i huruvida det är HV-u, FBU-u, vpl eller praoelver. Bilden heter nämnligen "prao_exercis2.jpg".

Hehehe...det var för enkelt att kolla url:en.... mad.gif mad.gif mad.gif
nina
Som jag försökte antyda tidigare, ja, det är PRAO-elever, platsen är S1, Enköping och tidpunkten några veckor tillbaka...
Dookie
Kan det inte vara så att nyansskillnaden beror på att man helt enkelt blandat "lövskogskamo" med "barrkogskamo" dvs m/90 som används i södra Sverige är anpassad i nyansen för att stämma bättre mot lövskogarna som finns där nere medan m/90 som används i mellan och norra Sverige har lite mörkare nyans för att stämma bättre mot all barrskog som finns här...

Vill minnas att man talade om att det skulle vara så från början iaf, sen kan det mycket väl bero på tvättningen med det kan jag inte uttala mig om.
Vakten_F4
Om man läser t.ex. Sold MtrlP så ser man att det är den brunare m/90 som är på alla bilder
Grunt
Å andra sidan så är ju bilden från S1 så man vet ju aldrig..... salute.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.