Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Att föregå med gott exempel
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Dedicated
http://www.f4.mil.se/index.php?lang=sve&c=...c=news&id=14041

starkt gjort!
Lt. payne
Så för man befäl, Man föregår med gott exempel! salute.gif
Vakten_F4
QUOTE (Lt. payne @ Apr 25 2003, 09:09 )
Så för man befäl, Man föregår med gott exempel!  salute.gif

Helrätt! Observera att det är min gamla plutch, Lt Nykvist som är instruktör!

Det här är ju ocskå en skön grej:
http://www.f4.mil.se/index.php?lang=sve&c=...c=news&id=14228
Tarkan
"Jag kommer sannolikt att dö men jag provar ändå"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Härligt att se
Vakten_F4
Han verkar inte rädd av sig, han lät ju sin 15-åriga dotter och hennes kompis hänga med våran pluton ut i fält! biggrin.gif
Dedicated
Fick länken ifrån vår Bat.ch, han funderar på att hitta en egen isvak.....blir dock svårt på Kabusa i helgen! Dra en full-bumpa med granatgevär är ju bara kul och kan inte jämföras med isvaks-bad så den idén från hans sida att vara ett gott föredömme föll........

Vakten_F4, hur många i plutonen blev knäckta av tjejjerna då? (Man blir ganska fånig när man tror att man ska kunna impa på ett fruntimmer....nämligen!)
ERI
Chef=föregångsman!!!

Gott initiativ, så skulle alla chefer uppträda.

/ERI
Vakten_F4
Vakten_F4, hur många i plutonen blev knäckta av tjejjerna då? (Man blir ganska fånig när man tror att man ska kunna impa på ett fruntimmer....nämligen!)

ALLA! Vi gick med stridspackning, stridsbälte och vapen och elände och dom gled runt med värmerock på och packningen i Lt's sprinter!

Dock gjorde dom nytta när vi krigade grupp mot grupp, de gick med den andra gruppen och tittade på utan snödräkt, inte helt svårt att upptäcka dom då! biggrin.gif
Uttern
QUOTE (Vakten_F4 @ Apr 25 2003, 09:02 )
Han verkar inte rädd av sig, han lät ju sin 15-åriga dotter och hennes kompis hänga med våran pluton ut i fält!  :D

DET kallar jag föregångsman och dödsförakt.

Uttern biggrin.gif
darkstar
"A piece of spaghetti, like a military unit, must be lead from the front."
- General George S. Patton
serg. Runander
klockrent agerat av honom det finns inte mkt man kan säga om det
salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif
Nifelhel
QUOTE (Lt. payne @ Apr 25 2003, 09:09 )
Så för man befäl, Man föregår med gott exempel!  salute.gif

Kan inte annat än att hålla med... salute.gif biggrin.gif
LeadHead
Kul att han hoppade i med daglig dräkt... Hoppas killen hade flera m/87. Vad skulle han annars ha bytt till efter badet? biggrin.gif

Vad säger ni om vår kapten då? Han hoppade i först av alla, klättrade upp och stod sedan iförd sina blöta kläder och tittade på alt. hjälpte plutonen med säkerhetsselen. Först därefter gick han och bytte om... salute.gif
Ibland undrar man om den mannen någonsin fryser... 7.gif
Ehlana
QUOTE (LeadHead @ Apr 26 2003, 00:45 )
Vad säger ni om vår kapten då? Han hoppade i först av alla, klättrade upp och stod sedan iförd sina blöta kläder och tittade på alt. hjälpte plutonen med säkerhetsselen. Först därefter gick han och bytte om... salute.gif
Ibland undrar man om den mannen någonsin fryser...  7.gif

Det är bara mycket dumt...
The_mistaken
Ojdå det där vill man givetvis se mer av salute.gif
Doggydriver
Hohoho, såg det där även jag, helt rätt hoppa i i daglig dräkt. Och sen var ju hoppet inte att fika med! Känns som om tiden på F4 kan bli riktigt intressant med dylika individer på flottiljen. smile.gif
mace
salute.gif
Det är så man för befäl...

Genom att INTE BERÄTTA hur det ska göras utan genom att VISA hur det ska göras.
Vi har väl haft vår beskärda del av bra och dåliga befäl, men jag anser att dom bästa befälen är dom som ibland kallas för "stridspittar". Dom har för det mesta förmåga att planera bra övningar, genomföra bra undervisning och framför allt skapa entusiasm inom plutonen.
Vakten_F4
QUOTE (Toll @ Apr 27 2003, 01:42 )
Hohoho, såg det där även jag, helt rätt hoppa i i daglig dräkt. Och sen var ju hoppet inte att fika med! Känns som om tiden på F4 kan bli riktigt intressant med dylika individer på flottiljen.  smile.gif

F4 ÄR bra!
Livhusaren
HAHAHAAHHA!!!!

Säger bara PERGITE!!..haha B)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.