Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Är huvet dumt får kroppen lida
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,296559,00.html

Hur kan man välja att inte uppsöka läkare efter vad som inträffat? blink.gif
Vakten_F4
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken sopa!!
Thorleif
Ja han lär ju inte bli någon raket forskare direkt !
Det e så hämskt att se på det programmet.. att det finns sånna blåsta människor ! blink.gif
Tarkan
bong.gif

Han är ju magiskt dum
Ezaey
Nå, ni borde väl vid detta laget ha lärt er att inte döma folk efter artiklar i aftonbladet? blink.gif

Jag råkar ha ett par kompisar som umgås med Mattias relativt ofta, jag har till och med träffat Mattias själv en gång när jag var nere i Malmö. Visst, han må vara lite excentrisk ibland och någon raketforskare (notera ihopskrivningen thorleif) är han inte, men han är långt ifrån "blåst" och "magiskt dum".

Tänk på att en dokusåpa i tv, en tidningsartikel i en kvällstidning och ett personligmöte alla kan ge väldigt olika bilder av en människa.
Tarkan
Nä men om man nu slår ut framtänderna och käken känns lite sned så brukar man gå till närmaste sjukhus. Om det är nån macho-grej han kör med då hänvisar jag till mitt tidigare inlägg.
J-Star
Håller med. Nog för jag vet att det finns folk som drar sig för att åka till sjukan... men när tänder ramlar ut(!) då får det banne mig vara nog på galenskaperna.

Om inte annat därför att när sjukförsäkringen sedan skall betala reparationerna av hans felläkta skador, då kommer det att kosta oss skattebetalare etter värre.

/J
fairfax
Det komiska är också Expressens komentar " "Big Brother"-stjärnan föll handlöst till golvet" vadå stjärna, ett gäng uppmärksamhetsberoende stollar i en dokusåpa som är tokskum!

Ja, vill man bli känd på riksnivå för att man är en nolla (dylikt) så är det ett bra alternativ... mad.gif
The_mistaken
äh han kanske förtjänade detta 7.gif
jag har aldrig sett big brother själv så jag ska inte gå in på den biten för mycket men han har nog lärt sej nu att inte hoppa hur som helst unsure.gif
GC1
han säger iofs själv i artikeln att han måste sälja sig själv nu på turnen.

kan vara så att fler läser o pratar om honom efter detta eller vad säger ni i den här tråden?
benzen
QUOTE (GC1 @ Apr 24 2003, 19:02 )
han säger iofs själv i artikeln att han måste sälja sig själv nu på turnen.

kan vara så att fler läser o pratar om honom efter detta eller vad säger ni i den här tråden?

Självklart handlar det om att bli så omskriven som möjligt och figurera i så många tidningar som möjligt. Så länge folk pratar om dem och tidningar skriver om dem så kan de fortsätta med sin "B-kändis-bana". Men när det tystnar...

Fascinerande att tidningarna skriver om det överhuvudtaget. Det är väl ändå upp till honom vad han väljer att göra om han skadar sig.
Menige Ryan
Är det inte så att många av dom här "kändisarna" har råkat ut, eller råkar ut för nåt som tidningarna alltid måste skriva om och göra stora rubriker av, Dom har tidigare varit kriminella, eller dom är med i slagsmål, dom har råkat ut för övergrepp, eller som här gör ett riktigt magplask, med käken på sned och lösa tänder. Det måste väl vara lite så att intresset finns för att läsa om alla deras bravader. Men jag anser att ställer man upp på såna här program, så får man skylla sig själv att man blir stämplad som Blåst! B)
Livhusaren
Ja ..han var lite av en pajas men han var ju sig själv i alle fall
men detta säger jag bara DRUMMEL DRUMMEL!!!

TÄNK SARA!!!
Axial
Vad finns det att turnera med om man är en utröstad dokusåpa-deltagare ?
Att inte gå till doktorn efter det han "lyckades" med är bara kortsiktigt, det kan dessutom bli svårt att få pengar från försäkringsbolaget om han får bestående men av olyckan och inte lät en doktor se till skadorna snarast efter det inträffade.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.