de trevlig inbrottjuvarna har lyckats bryta upp dörren utan att göra åverkan på låstet och därefter låst dörren efter sig.
nu har jag ett stängt förråd med riktig dörr, av samma modell som min lägenhetsdörr.
så att någon skulle ha sett grejorna utifrån är inte troligt.
anledningen till att jag har de grejorna där och inte i min lägenhet är att jag har en liten etta, men mitt källarförråd är nästan större än mitt vardagsrum , så valet är enkelt.
När de sedan har kommit in så har de gått igenom all utr. till de har hittat vad de vill ha, hjälm 90 och kroppsskydd 90a, all annan utr. är kvar.
de tog iofs den civila "judeväskan" jag hade stridsutrusningen i, men lämnade kvar stridsbältet med skyddsmask och bajonett, och enbart påsen till min LK 35 följde visst med i svepet också min mes utrustad med avbärarbälte lämmnade de kvar.
de hade lämnat allt annat, bla. två kameror som låg i samma väska och en massa civila grejor.
typ yamaha keyboard och en högtalar anläggning som kostar mer än hjälm och väst tillsammans
den muntre polismannen som tog emot min anmälan tyckte att: "det är säkert ungar som tycker det är spännande med hjälmar och västar". de kom inte ens ut och kollade på dörren.
Jaha om jag hade vart unge så hade jag nog fan satsa på att få med mig åtminstone digitalkameran och bajonetten också
Nu kommer iofs den idiot som tror att 90a-skyddet är en skottsäker väst få en ännu större överraskning av just min väst, den var nämligen fylld med liggunderlag och stoppar inte ens getingstick
vad som talar emot ung-teorin är att det inte var någon åverkan på dörren mer än ett litet brytmärke, men inte så stort att
man skulle kunna ta sig in.
Och om ungarna har haft huvudnyckel så kanske.
någon mer som har hört om liknade inbrott de senaste veckorna, få gärna höra av sig via PM helst.
kommer hänga på låset till min hyresvärd i morgon och be att få mina lås utbytta.