Jag har en Arktis smock som skal jacka under höst, vinter och vår... tycker att den fungerar grymt bra, mycket fickor, bra huva, bra material. Vintertid=(-10 och neråt) behöver man dock en tjock tröja under för att den ska hålla en varm. Enda nackdelen som jag märkt är att de snören som är till för att dra åt huvan fastnar i velcron i kragen men det avhjälps lätt med lite egna modifieringar.
Befälen på K4 använde ARKTIS Snugjacket under min värnplikt och den allmänna uppfattningen jag fick var att de tyckte att den var bra. Framför allt så är den lätt och tar lite plats men ger ändå samma värme som värmejacka 90, en nackdel är att den är kort så man får inte samma värme till benen. Den kanske inte är fullt lika bra att sova i om man ska sova i förstärkt gran motsv. men kombinerar man den med deras förstärkningsbyxa så är det nog riktigt komfortabelt

Den jacka befälen i Arvidsjaur hade var dessutom vit på ena sidan och grön på den andra vilket var possitivt då man inte behöver krångla med snödräkten vintertid utan bara dra på sig den med vita sidan utåt under långrast motsv.
Den erfarenhet jag har av ARKTIS produkter är att det är bra funktionella kläder i hög kvalite... //Creative